Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Erla skrev 2017-05-29 20:25:29 följande:

Har fått till mig att man absolut bör teckna en gravidförsäkring och undrar hur ni har gjort med det? Är redan basförsäkrad via facket, men har sett att den täcker i princip ingenting. Funderar på vilken försäkring som är bäst till bäst pris och är inne på länsförsäkringar. Enligt kollegor, vänner och bekanta bör man teckna en gravidförsäkring främst för att det blir mycket smidigare med barnförsäkringen sedan.

Jag jämförde gravidförsäkringar på någon sida på nätet och de jag valde mellan var VÄLDIGT lika, skiljde endast någon enstaka ersättningssumma. Vi kommer också välja länsförsäkringar, har andra försäkringar där också. Kommer även att teckna den innan rul för att den ska täcka in ev saker som upptäcks då men inte ger besvär fören senare (försäkringen börjar gälla v.22). 
    Men ja, det är bra att en gravidförsäkring. Och hos länsförsäkringar sa de att om du tecknar den per telefon kan du be dem ställa in så papper för att göra om den barnförsäkring skickas ut automatiskt en viss tid efter bf. 
  • hoppitossa
    frestelsen skrev 2017-06-16 06:22:33 följande:

Han kom 20:31. 3700 gram och 51 cm. Förlossningen tog 16 och en halv timme.. med 9 timmar utan smärtlindring och värkar varannan minut.. sen 1 misslyckad epidural..efter den lyckade epiduralen guuuud så skönt i flera timmar.. sen pang bom 3 krystvärkar och lille Wilde är ute:) bara 2 små stygn

Grattis!
  • hoppitossa
    pugsnotdrugs skrev 2017-06-22 06:58:25 följande:

Åker till New York inatt men verkar som att jag får skippa ölprovningen! Nu är det bara glädje och rädsla!

GRATTIS!
  • hoppitossa
    ohhello skrev 2017-06-24 13:57:07 följande:

Älskar att vara gravid & jag är helt överlycklig över att få äran att bli mamma igen, MEN!: de här sista veckorna kan få gå jäkligt fort nu för jag vill bara skrika varje gång jag rör mig pga foglossning. Kan knappt sova pga alla sovställningar är obekväma - även om jag bullar upp kroppen med kuddar, kan knappt ta mig upp ut sängen, soffan eller ens en stol. Är SÅ TRÖTT på att ha ont mellan benen!!

Tur att det är max 10 veckor kvar. Förhoppningsvis bara 7. :/

Det är inte alls kul med foglossning. Och när det blivit rätt illa (vilket det verkar ha blivit för dig) är det ju inte mycket som hjälper. Jag håller med att de kommande veckorna kan få rusa förbi! :)
  • hoppitossa

Räkna fosterrörelser.

När det sparkas snabbt fler gånger i följd, räknas det som en eller fler rörelser?

Och ibland tycker jag att magen blir mjukare än annars, är det dåligt? Är 24+3 idag.

• hoppitossa
    Erla skrev 2017-07-19 13:24:56 följande:
    Hmm, jag hade nog räknat det som en rörelse om de var riktigt tätt mellan rörelserna.

Min mage varierar i hårdhet och är ca 10 veckor före dig :) tror inte det är något farligt eller dåligt utan beror nog mer på hur bebisen ligger.
    Tänker så jag också. Alla frågor kommer efter besöken hos BM och inte när man är där. 

Ja du har ju såklart rätt. Vet inte riktigt när oron ska sluta komma tillbaka med jämna mellanrum. Känner ju hur hon stökar runt därinne och att det inte är konstigt med ett par timmars uppehåll i v.25. De rör sig ju fast man inte alltid känner det. :)
  • hoppitossa
    ohhello skrev 2017-07-19 19:42:38 följande:

V.34 nu & jag är supertrött konstant, illamående och fötterna har svullnat upp. Fick något konstigt sendrag i vaden inatt också och har haft ont som tusan hela dagen. Foglossningen är jobbig till&från, särskilt när jag rört mig mycket.. vilket är jobbigt för diabetessköterskan vill att jag går minst en 2km-promenad om dagen.. vilket jag knappt orkar just nu pga smärta. :(

Är dock jäkligt glad över den här "icke-sommaren", tycker det är varmt & jobbigt som det är ändå.

Förlåt för allt gnäll, älskar dock att känna bebis buffa omkring där inne. <3

Förstår att det är jäkligt drygt emellanåt (eller ofta)! Men nu är det inte många veckor kvar innan bebis anländer!
  • hoppitossa
    Erla skrev 2017-07-19 22:55:18 följande:
    Förstår oron! Jag har också nojat mycket och speciellt dagar när bebisen inte varit så aktiv. Har fått inse att bebisen vilar vissa dagar och lever rövare andra :P Här har det varit extra mycket aktivitet sedan fixering. Speciellt i samband med kraftig mensvärk som jag börjat få ibland.
    Precis, de är ju små monster med egna vanor redan nu så de vilar mer och mindre i perioder. :) Då låter det som att det börjar närma sig för din del, spännande!
  • hoppitossa
    Erla skrev 2017-08-01 18:24:04 följande:

Misstänker att delar av slemproppen lossnat nu. Hittade en rosafärgad liten kletig klump igår nämligen. Vet att det inte behöver betyda något, men man hoppas ju ^^

Håller tummarna att det är på g snart för er. :)
  • hoppitossa
    Erla skrev 2017-08-14 06:22:53 följande:

En liten flicka tittade ut igår klockan 16:40 :)

Allt gick snabbt och smidigt trots att vi fick åka till ett annat sjukhus, längre bort. 48 cm lång och 3255g och föddes ca 1 vecka för tidigt.

Värkarna satte igång vid 10 på morgonen ungefär och när vi väl anlände till förlossningen vid 14:30 ca var jag helt öppen och hann bara med lustgas. Gjorde inte mycket nytta mer än att jag kände att jag hade något att fokusera på under värkarna så när jag väl fick börja krysta struntade jag i lustgasen också :P fick sy 4 stygn sammanlagt, men bara ytligt. 2 på insidan och två på utsidan.

Nu är det bara amningen som ska komma igång och vänjas vid.

Stort grattis! Härligt att höra att allt verkar ha gått bra. 
  • hoppitossa
    ohhello skrev 2017-09-02 22:55:16 följande:
    Snart är bebis här! <3
    Det börjar verkligen bli dags för er, håller tummarna!
  • hoppitossa
    pugsnotdrugs skrev 2017-09-12 17:29:00 följande:
    Har bebis kommit nu? :)

Är det några fler här i tråden som fortfarande är gravida? Jag är v 16+1 idag och börjat äntligen se en mage :)
    Jag är fortfarande gravid, 32+3. 
    Roligt när magen börjar synas! Min börjar däremot vara i vägen nu och då ska den ändå växa i cirkus 7 veckor till. :D 
    Hur har du mått hittills?
  • hoppitossa
    ohhello skrev 2017-09-12 19:27:12 följande:
    Japp! Fick en hinnsvepning igår eftermiddag, 1timme senare började värkarna så smått och strax före 3 inatt kom hon med buller & bång, hann inte ens få smärtlindring. Nu ligger vi på bb och tar igen oss. :)
    Grattis! 
  • hoppitossa

12 dagar till bf. Har ni några tips på saker som kan dra igång förlossningen? Vet att det inte finns några bevisade saker som gör det men något lär man ju sysselsätta sig med nu när väntan känns olidlig.Cool

• hoppitossa
    frestelsen skrev 2017-10-23 19:04:10 följande:
    Sex:) bra med stötar mot tappen och sperma har samma ämne som de använder vid igångsättning;) fick krävs massa spermier för att ha samma effekt men sex kan starta fl om det liksom är på g redan:)
    Mannen är definitivt med på det iaf! Har i alla fall börjat få sammandragningar och lite värk i mage/rygg så en färdknäpp är helt klart värt att prova :)
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend