Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Malin 845 skrev 2017-02-22 15:39:47 följande:
    Åh vad härligt!! Vilket datum fick du vul? :) <3
    Borde vara runt då jag ska få se mitt lilla gryn :)
    21 mars, bör vara 8+1 då. :)
  • hoppitossa
    hoppfullsnart40 skrev 2017-02-22 17:06:59 följande:

Har fått tid för inskrivning den 2 mars och träff med läkaren för NIPT den 7 mars

Spännande :)

Skönt när milstolpar närmar sig och något kan "kryssas av från listan". :)
  • hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-02-22 18:33:15 följande:
    Samma dag som mig! :) vilken tid ska du? :)
    Ah, vad roligt. Eftersom de egentligen inte gör tidiga vul i "vanliga" vården så får vi åka dit på morgonen och så gör jourläkaren det så snart de har tid. :) 
  • hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-02-22 21:34:18 följande:
    Jaha okej :) har tid 7.45 den 21/3 :) har du bokat i Hälsosamtal? Eller får ni Hälsosamtal?
    Vad är skillnaden på hälsosamtal och inskrivning? Har inskrivningssamtal 7 april. 
  • hoppitossa
    Erla skrev 2017-02-22 22:47:28 följande:
    På inskrivningen tas lite olika prover och sådär :) hälsosamtalet handlar om dina och din partners livsstil och ni får info om saker som kan vara bra att veta nu när ni är gravida :)
    Malin 845 skrev 2017-02-23 06:51:48 följande:
    Är mer med prover och så på inskrivningssamtalet och mer om bara hälsan på det andra :)
    Jag vet inte datum för inskrivningen än, men fick hälsosamtalet nu den 7/3 :) så känns skönt att få ställa frågor och få info av barnmorskan :) kanske får inskrivningssamtal samma dag som dig ;).
    Vilken vecka är du i den 7/4? :)
    Inget hälsosamtal, vi får all information på inskrivningen. Fast vi är ju redan inskrivna sedan sist så har ju fått allt material redan. 

7/4 är jag i 10+4, det är en vecka senare än vår förra inskrivning. 

• hoppitossa

Nu är jag nöjd med hur testen utvecklats, känner att jag kan vänta 10-14 dagar med mitt digitala så får jag förhoppningsvis +3 på en gång. :)

• hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-02-23 09:06:45 följande:
    Aha! Jag borde väl få tid för inskrivning på hälsosamtalet? :)
    Åh vad mysigt att veta när man har inskrivning!
    Jag har ju aldrig varit på ett men känns väl inte omöjligt. :)
  • hoppitossa

I min frustration över att det aldrig tog sig igen lade jag om kosten en vecka innan vi plussade. 
    Är det någon av er som har ätit lchf under er graviditet? Tips, råd?

• hoppitossa
    happylife skrev 2017-02-23 16:15:31 följande:
    Ingen aning men rent spontant känner jag att man nog bör äta allsidigt under en graviditet, då är kanske inte lchf de bästa, men hör med en barnmorska
    Sa att jag åt så när jag bokade inskrivningssamtal och hon sa inget om det. Allsidigt kan man ju äta ändå, äter stora mängder grönsaker tillsammans med protein och fett. Enda skillnaden från tidigare är att jag inte äter gluten, socker, ris och potatis. Gör detta i samråd med en kostrådgivare så har fått tillskott på sådan jag inte får i mig (tex fisk Tyst). Då borde det väl inte vara skadligt? Mår så bra med den typen av kost annars. 
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2017-02-23 16:38:56 följande:
    Jag tror inte heller att det är något problem när du tar tillskott av de näringsämnen du inte får i dig. Men fråga bm vid inskrivningen för säkerhets skull.
    happylife skrev 2017-02-23 16:48:38 följande:
    Ok som sagt jag vet inte så lyssna inte på mig
    Jag vet ju inte heller egentligen så tack för att ni försöker ge andra synvinklar. :)

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend