Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Loppan84 skrev 2016-10-18 08:55:36 följande:
    Är ju inte kul att blöda :( men bra att det verkar va gammalt, hoppas att allt är bra. Du kan inte få flytta fram ditt ul ett par dagar?
    Nej, hon har inga tider. Egentligen har hon inga tider förän i januari (!!!) men jag fick en denna vecka i alla fall. Försöker tänka att oavsett om det ser bra ut eller inte så kommer det ju se lika dant ut på torsdag som idag. 
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-19 08:37:35 följande:

Hur går det för det tidiga gänget av halvan? Misslina t.ex., börjar ditt illamående avta? Visst är du i vecka 12 nu?

Hoppitossa och happylife, inga mer ovälkomna flytningar?

Ni andra? Hur går det? :) här är det vecka 11 nu (10+2) och jag mår hur bra som helst igen, förutom väldig trötthet på kvällarna. Tog blodprov inför KUB igår så nu räknar jag ner dagarna dit! 15 kvar!

Jag har fortfarande gammalt blod en gång på morgonen, men mängden minskar. Vul imorgon, mår illa av nervositet men blir bra att få vet hur det står till med den lilla. 

Härligt att få må bra och vet att allt ser bra ut! Förstår att det verkligen är nedräkning till KUB nu!
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-19 09:40:25 följande:
    Ja jag är bara så överdrivet rädd för MA.

Kub är ju sannolikhetssiffror, en uppskattning/gissning.

Man kan få bästa sannolikheten dvs 1/20 000 men ändå har den trisomi.

Man kan få 1/1 och ändå är den frisk, det gillar inte jag.

Nipt bekräftar de tre trisomierna med 99% säkerhet. Svaret man får på blodprovet säger antingen att det finns trisomier eller att det inte finns.

Jag tror nipt kommer ersätta kub inom 5 år. Det Är idag för dyrt för att erbjuda alla gratis.

På tal om annat. Är de fler än jag som har jätteproblem med hård mage?

Gråter på toaletten varje morgon. Det tom blöder gör så ont.

Fick tips av bm att köpa några Spec fröer på Ica, inte hunnit ännu.
    Jag hade problem med hård mage v5-7 sen var det lugnare tom för någon dag sedan då det började igen. Det är ju inte bra att vara så hård att det blöder, prova fröerna men om det inte hjälper (antar hon gav en tidsram) så kontakta henne igen, onödigt att ha det så i onödan! Finns vill vissa frukter, päron och katrinplommon har jag för mig, som också ska vara lite laxerande. Hoppas det blir bättre snart!
  • hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-19 10:04:05 följande:
    Allt kommer med största säkerhet se fint ut, men förstår att du är nervös. Vilken tid ska du dit?
    Vi har inskrivning på mvc 9,45 och vul 14, blev lite fel ordning men det går inte alltid som man tänkt sig. 
  • hoppitossa

Ber om ursäkt att jag tjatar om detta men kan inte prata med någon vän om det. Inne på dag 5 med gammalt blod i flytningarna, de senaste 2 har det minskat men idag har det ökat. Blir mindre mängd i varje men oftare. Är så orolig så jag håller på och går sönder, vill bara lägga mig och gråta. Jag vet att det bara är att härda ut till vul imorgon men det är svårt. 

• hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-10-19 14:12:13 följande:
    Åhh! Stackars dig! Förstår verkligen att du är orolig, och ör ju så frustrerande att bara vänta :( Men snart är det torsdag och då får du förhoppningsvis lite lugnande besked <3

Nu är det ju bara en dag till så du kanske helst vill vänta den dagen på undersökning? Men tycker fortfarande det låter konstigt att du inte kunde få tid tidigare, och att hon skulle va fullbokad till januari är ju jättekonstigt - hon måste ju ha akuttider varje dag tillgängliga annars måste du hitta nån annan att gå till i graviditeten. Inte så att du kan vänta flera veckor/månader på att bli undersökt när du kommit förbi vecka 24 och kanske behöver gå på mer regelbundna kontroller (och med kort varsel). Var bor du? Är det en privat Bm? Kan du gå till MVC istället?
    Tack, bara skönt att få ur sig det lite också. 

Hon är privat och jobbar egentligen inte med fertilitet öh, jag fick hjälp med min äl av henne så har fått vul bara för att hon är snäll nu. Vi har inskrivning på mvc imorgon innan vul så då lär jag väl tillhöra någon vanlig bm efter det som ska sköta kontroller. Det dumma är att vi inte har någon gynakut här utan då är det akuten eller vc som gäller.  
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2016-10-19 14:22:33 följande:
    Usch vad jag lider med dig. Jag vet hur det känns att gå med blödningar och vänta på en undersökning. Ska verkligen hålla tummarna för dig imorgon. Är detta din första graviditet?
    Haha, kanske därför jag är lite mer neurotisk än er andra. Tack! Hoppas på det bästa imorgon. 
    columbus skrev 2016-10-19 14:48:03 följande:
    Men nej, att det inte ger med sig :( förstår att du blir orolig och vet att tiden går i världens snigelfart men imorgon får du äntligen kolla! Försök sysselsätta sig med nåt, gå och lägg dig tidigt och försök undvik att du sitter och väntar på klockan imorgon, då går det om möjligt ännu långsammare. Håller verkligen tummarna för dig!
    Ska försöka montera ihop en garderob när jag slutar, lär ju i alla fall ta sin tid. Tack!
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-10-19 15:08:14 följande:
    Aha då förstår jag! Men dåså då får du ju en vanlig bm snart, vad skönt. Gynakuten ska man aldrig till när man är gravid ändå förutom möjligen precis i början, men efter rul är det förlossningen du vänder dig till om det är nått akut och allt annat fixar de hos MVC :) Så det gör inget om der finns gynakut nu när du är gravid
    Aha, där ser man. Det finns mycket att lära kring alla aspekter av att vara gravid. :) För det måste jag ändå säga, såhär gravid som jag känt mig idag och igår har jag inte gjort på hela tiden. Försöker tänka att det är positivt i alla fall. 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-19 15:31:04 följande:
    Du tjatar inte, alla här förstår dig!

Hoppas verkligen tiden går fort till imorgon nu och att allt ser bra ut <3
    Tack, håller tummar och tår!
  • hoppitossa
    GästenT skrev 2016-10-19 20:49:43 följande:

Jag är rätt less på dom här regelbundna sammandragningarna/förvärkarna som är obehagliga och störande men som inte gör ont eller leder någon vart.. har så var och varannan dag i några timmar. Men eftersom att dom är helt "onödiga" men ändå påfrestande så får dom gärna antingen leda till något eller helt enkelt vänta med att komma tills dom tänker ha någon upptrappning och starta igång förlossningen. Låter man gnällig om man resonerar så? xD

Nä, det är inte ett dugg konstigt att du vill att det som är jobbigt/irriterande ska leda någonstans. :) Hoppas det sätter fart snart istället!
Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend