Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

happylife skrev 2016-10-12 21:26:16 följande:
    Har dålig koll på just helger, men Vasamamma har.

Ring o hör med Mamma Mia och Ultraljudsbarnmorskorna samt Ultragyn
    Ska kolla dem, tack!
  • hoppitossa

Nu har jag bokat en tid hos min vanliga BM häruppe, fick tid på torsdag nästa vecka vilket borde vara 8+6. Bara att hålla tummarna att den lilla lever och det ser bra ut!

• hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-13 15:34:21 följande:
    Tror och hoppas allt kommer se finfint ut! :) Lycka till!
    happylife skrev 2016-10-13 14:41:32 följande:
    Härligt! Håller tummarna, klart den gör! kul att få se!
    Tack jag hoppas också få se en pigg liten. Samma dag, någon timme innan, har vi inskrivning hos mvc. :) Blir en riktig bebisdag!

• hoppitossa

Vad dum man är. Nu har hyn börjat ordna upp sig och mår bara illa på kvällarna, skönt eller hur? NÄ, då börjat man oroa sig för att det hela avstannat. Fast egentligen är bra hy ett symtom på graviditet för mig för innan hade jag väldigt dålig hy. Herregud så man håller på, tur det är helg!

• hoppitossa

Jag fick just en blodig flytning. Det var gammalt nästan svart blod. Har inte haft ont i varken mage eller rygg.. Mår mer och mer illa och har andra symtom som blir mer tydliga. Måste detat vara något dåligt? Gråter

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-15 10:14:14 följande:
    Som bekant hade jag så i fyra fem dagar.. Det är väldigt vanligt.

I små mängder och utan värk ska de vara helt ok!

"Bara" att avvakta <3
    Just ja det hade du ja. Ja, det är bara att hålla ut så får vi veta sen. Känns så sent med den första blödningen i 8+1 men tidig graviditet räknas kanske tom v12?
    columbus skrev 2016-10-15 10:16:44 följande:
    Det behöver inte alls betyda någonting dåligt! Det är väl särskilt just gammalt blod som dessutom ofta är helt ofarligt om jag inte missminner mig? Men ring in om du är orolig tycker jag! <3
    Att det är gammalt blod har jag också för mig är okej, särskilt om det inte finns någon smärta iblandad. Vi har ingen gynakut här, är vanliga akuten i så fall. Får se hur det fortlöper under helgen. Gruvsamt att gå på toaletten de närmsta dagarna. 
    misslina skrev 2016-10-15 10:32:18 följande:
    Tror inte det är någon fara. Jag hade bruna flytningar i 3-4 dagar. Var in och kollade och allt var ok. Bm sa till mig att jag fick nog så eftersom jag skulle haft min mens vid den tidpunkten.
    Tack, jag hoppas ni har rätt. Kollade FF nu och min mens skulle ha kommit imorgon så kanske är lika för mig, får hoppas det!
    Loppan84 skrev 2016-10-15 10:51:03 följande:
    Svart är säkert ingen fara - gammalt och du vet ju att hjärtat slog nyligen. Så länge det är lite, gammalt och inte ont bör det där va helt ofarligt. Blir det mer eller du känner orolig tycker jag dock du ska ts kontakt på måndag för undersökning. Kram
    Vi har aldrig sett hjärtat, var på vul i 5+4 (blev bakdaterad 1 v) så det var för tidigt. Flytning var verkligen väldigt mörk och inte bara gammalt blod, har inte haft ont på annat vis än lätt molvärk som jag haft sedan vi plussade. Har tid för vul/ul på torsdag så kommer säkert få vänta tills dess. Tack! <3

• hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-15 11:26:05 följande:
    Ja det räknas fortfarande som tidig graviditet

Skönt med vul på torsdag iaf. Hoppas de inte kommer mer nu så du får lite sinnesro!
    Ja, skönt att få veta och hoppas såklart få se ett hjärta och kanske tom lite "sprattlande". Jag känner mig inte orolig, ingen dålig magkänsla så jag hoppas den har rätt!
  • hoppitossa

Under dagen igår hade jag bara flytningar med enstaka strängar gammalt blod, inga smärtor och idag inget blod hittills. Hoppas det fortsätter så nu!

• hoppitossa
    columbus skrev 2016-10-16 10:46:29 följande:
    Vad skönt! Håller tummarna för det också! Var det torsdag du hade ul?
    Fast det kom en till omgång med gammalt blod nu men mängden är mindre än igår och om möjligt ännu mörkare så ser det inte som ett problem. Ja, det är på torsdag kring 14. :)
  • hoppitossa
    Loppan84 skrev 2016-10-16 11:13:00 följande:
    Skönt. Allt är säkert bra <3
    happylife skrev 2016-10-16 11:20:59 följande:
    Skönt att det bara är gammalt!
    columbus skrev 2016-10-16 11:24:12 följande:
    Ah okej! Nej låter inte som det skulle vara någon fara alls. Hoppas dagarna går fort till torsdag i alla fall så du får se det lilla hjärtat slå! :)
    Tack hörrni, det är guld att att kunna ventilera här med människor som förstår! <3
    Hormonerna är det inget fel på, blir så glad och rörd här att tårarna bara sprutar. Och utöver det har illamåendet blivit både morgon och kväll nu.

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend