Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

misslina skrev 2016-10-20 16:32:15 följande:
    Ja jag är så fel person att fråga.... För jag fick så mycket komplikationer som inte är så vanliga Fick de tabletter jag skulle ha... Började blöda mer. Men slutade aldrig blöda... Och sen åkte jag på infektion, blev väldigt dålig...för att allt hade inte kommit ut så i slutändan blev det skrapning. Tyckte inte alls skrapningen var jobbig utan hade världens bästa team omkring mig som tog hand om mig så väl! Plus att det kändes inget heller.

Men! Efter skrapningen och jag hade läkt färdigt så tog det för oss på tredje försöket! Så det gick fort att bli gravid igen!
    Skickar styrkekramar till dig!
    Hoppas vi slipper det förloppet men har lika tur med att bli gravida igen. Tack!
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2016-10-20 16:38:25 följande:
    Vid mitt första ma slutade fistret växa i v 7. Jag började småblöda i v 10 och sen kom en stor blödning i v 11 som höll i sig lika länge som en mens ungefär. Då behövde jag inte cytotec eller skrapas. Sen fick jag äl lite senare än vanligt (typ 7 dagar senare än vanligt) om man ser missfallet som en mens. Jag blev gravid på 4:e ägglossningen efter ma:t och sen föddes sonen. Vid mitt andra ma hade fostret slutat växa i v 9 vilket upptäcktes på kub-ultraljudet i v 12. Då blödde jag ingenting så det blev en chock. Jag valde att skrapas då. Sövdes och sen när jag vaknade var det klart. Sen småblödde jag ca 4-5 dagar. Sen kom det ytterligare några mindre blödningar under första cykeln och mensen blev 10 dagar sen och ovanligt riklig och lång. Men efter det kom äl som vanligt och jag blev gravid på andra ägglossningen efter ma:t.

Så för mig har det gått ganska snabbt att bli gravid igen och jag hoppas verkligen att det gör det för er också.
    Hemskt att få veta på kub, glada att vi slapp det i vart fall. Hoppas det tar sig snabbt igen. 
  • hoppitossa
    Sagan12345 skrev 2016-10-20 16:51:23 följande:
    Usch förstår verkligen hur jobbigt nu har de..

Man känner sig sjukt lurad och att man inte kan lita på kroppen :(

Jag fick mitt första MA i v 8 och de märktes i v 11-12 på ul.

Då hade av fått bruna flytningar som ökade..

Jag fick också cytotec och krävde att de kollade efteråt att allt var ute, de var de inte men de var så lite (7mm) att läkarn trodde de skulle komma ut av sig själv. Men slutade med att jag fick ta fler cytotec typ 5 dagar senare. Efter de var allt borta.

Tror det var på 5e äl jag blev gravid igen. Tyvärr MA igen, så då fick vi gå på utredning och fick inte ens försöka. När vi fick fritt fram blev jag gravid andra äl. (fjärde äl efter MA 2)

Vill tillägga att det är inte många procent som får två MA på rad, så försök att inte oroa dig för de.

De kommer gå bra i morgon och är du orolig be dem kolla efteråt, de har jag gjort båda gångerna. Senaste gången fick jag vänta 1v på kollen.
    Det är så mycket vanligare än jag trodde. Ska be dem kolla efteråt, vill inte riskera infektion också. Tack!
  • hoppitossa
    Symetrical skrev 2016-10-20 16:52:59 följande:
    Jag kan ju också svara på detta. Fick MA i v 8+1. Hade också börjat få lite bruna flytningar och det visade sig att hjärtat aldrig börjat slå. Tog bara några timmar för mig att få ut allt efter att jag fått cytotec av min gynekolog. (Satt dock envetet på toaletten och krystade i nästan fyra timmar, så det lär ha hjälpt det hela på traven) Blödde sen lätt i 2-3 dagar och sen spottings ytterligare 3-4 dagar. Testade negativt på gravtest efter knappt två veckor och fick sen första mensen en månad senare.

Fick då börja med letrozol igen och då tog det sig på andra kuren.

Summa summarum: MA 2/9 och nästa plus (som resulterade i Milian) 14/12. <3
    Hoppas vi får en lika "lätt" väg tillbaka till nytt plus.. Vore underbart att få ett innan nyår. <3
  • hoppitossa
    happylife skrev 2016-10-20 17:36:39 följande:

Hoppitossa, vi förlorade våra tvillingar i vecka 16-17. Det tog tre försök sen var Vi gravida igen, med detta barn. Det var ert avbrytande, men de hör inte till saken,

Hade ni försökt länge innan du blev gravid nu?

Hoppas du snart är gravid igen för jag vet hur jobbigt det är att vänta, speciellt efter att man varit gravid <3

Jag läste det i FF-tråden, hemskt tråkigt. Hoppas det går bättre för er denna gång, och att det ändå gick så snabbt att bli gravid igen måste ha varit skönt. 

Inte väldigt länge, 8 månader. Men jag har pco och inte lyckats få någon egen äl på över 1 år så efter "avslutandet" imorgon måste jag vänta 4 veckor innan jag får framkalla mens med hormoner och sedan ta andra hormoner för att få äl. Det tär väldigt på mig att aldrig få må "normalt" utan en massa hormoner. Men vad gör man inte för att få en liten. Tack! <3
  • hoppitossa

Jag är väldigt tacksam för era fina ord och att ni delar med er av både mot- och medgångar. Vi ska ta oss igenom morgondagen tillsammans mina fina make och jag och sedan försöka fokusera på något kul/bra under de veckor vi bara väntar ut tiden. Jag hoppas jag kan hoppa in här med er om inte allt för lång tid igen. 

Stort lycka till till er som har förlossningen precis runt hörnet och er som har lite längre kvar av denna underbara resa. Hjärta

• hoppitossa

Kunde inte hålla mig ifrån som jag hade tänkt.. Stort säga grattis Eagle!

Just hemkommen efter 1,5 dygn på kvinnokliniken. Cytotec fungerade inte nå vidare på mig så efter 24 h och 4 doser, nästan 0 blödning visade det sig att hinnsäcken inte ens "kollapsat" och all slemhinna var kvar så idag vid lunch blev jag skrapad. Nu är det 4 veckor tills vi börjar med stimulering igen. 

• hoppitossa

Hej på er!
    Vet inte om ni minns mig, men ger det ett försök. Hoppas alla mår bra!

Jag har äntligen plussat igen (imorse Skrattande) efter vårt MA i oktober. Är såklart orolig så har en fundering jag hoppas ni kan hjälpa mig med. 

DPO 13 idag, lutealfas 14. Det säkraste tidiga tecknet på graviditet för mig är uteblivna spottings, det har jag inga nu. Spottings kan ju bero på lågt progesteron vad jag minns, kan lågt progesteron ge LÄTT klåda i slemhinnorna men typ på blygdläpparna?

• hoppitossa
    frestelsen skrev 2017-02-19 08:42:53 följande:
    Stort grattis:)

Vet inte om klåda dock:/ får du progesteron nu?
    Tack!

Tar inget progesteron, behövde inte det vid senaste grav, men blir ju nojig nu när vi äntligen fått ett plus igen. 
  • hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-02-19 09:05:10 följande:
    Grattis :). När blir din bf? :)
    Tack. :) BF blir kring 30 oktober enligt appen. När är din?
    happylife skrev 2017-02-19 09:42:53 följande:
    Jag minns! Grattis!!

Inget svar på din fråga tyvärr.

Välkommen!
    Tack!
    columbus skrev 2017-02-19 09:53:51 följande:
    Jag minns dig absolut! Jätteroligt att ha dig tillbaka här, stort grattis! :)
    Tack!
    Symetrical skrev 2017-02-19 10:12:05 följande:
    Stort grattis till dig, kära kollega! Denna gången skall de banne mig gå hela vägen!

Vilket försök efter MA tog det sig på?
    Tack! Ja, jag jobbar på att det ska gå hela vägen. ;) Det tog sig på 3:e försöket. Har (på eget bevåg) fortsatt med en högre dos Letrozol efter att cyklerna i somras bara blev längre och längre. Men nu jäklar ska jag boka in ett vul om en månad eller så och få se ett hjärta slå. 
    Bäbiiiis skrev 2017-02-19 08:58:03 följande:

Stort grattis till er båda ochans välkomna hit.

Jag minns dig absolut hoppitossa. Skönt att det inte tog alltför lång tid att plussa igen. Ingen aning om klådan tyvärr.

Malin 845 skrev 2017-02-19 08:48:05 följande:

Smyger mig in här hos er då jag faktiskt plussade i morse!! Känns helt overkligt, jag och sambon är i chock :)

Tack! 3 månader tog det, hade kunnat vara mycket värre. :)
    frestelsen skrev 2017-02-19 09:03:31 följande:
    Jag har haft mf och ma så jag körde med progrestall nu fram till v 12-13 bara för att. Vet ju inte om de är det men gick ju bra:) är 20+5 idag. Sen ät vitaminer. Jag tog apoteket gravid och extra folsyra och omega3. Kan ju inte skada iaf:)
    Vad härligt att höra att allt går som det ska. Folsyra äter jag redan sedan många månader men kan ju komplettera med multivitamintillskott för gravida och sedan börja med Omega-3 som jag skulle gjort för några dagar sedan. 
    Har du fått progrestall utskrivet eller köpt på nätet?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend