Inlägg från: hoppitossa |Visa alla inlägg
  • hoppitossa

Gravida från Tempar/Fertility Friend

Bäbiiiis skrev 2017-03-21 18:57:07 följande:
    Åh så härligt att allt såg bra ut. Utom fara är ni ju såklart inte men ni har ju kommit en bra bit på väg nu. Vecka 9 redan ju! Inte så långt kvar till v 12.
    Såklart finns ju risken fortfarande men känns ändå skönt att den minskar när man har sett hjärtat slå. :)

Vad mysigt att börja boa, gillar naturens egna finurliga sätt att förbereda sig på vad som komma skall.  
  • hoppitossa
    Skywalker skrev 2017-03-23 08:20:24 följande:
    Hej. Det gick bra fram till i tisdags eftermiddag då jag tyvärr började störtblöda och igår var missfallet ett faktum. Var inne på sjukhuset igår kväll och bekräftade att allt kommit ut, vilket det hade. Jag har ju haft en konstig känsla hela tiden av att det var för bra för att vara sant och det stämde visst. Jobbigast är nog att det tog nästan ett år att få till den här graviditeten och jag vet inte om jag rent psykiskt orkar försöka igen. Som det känns nu ska jag ta en paus från alltihop.

Lycka till alla! <3
    Beklagar verkligen! Tillåt er vara ledsna och ta den tid ni behöver, även om det inte känns så nu kommer ni ta er igenom det tillsammans. Lycka till i framtiden! 
  • hoppitossa
    happylife skrev 2017-04-03 18:02:08 följande:

Hej på er det är så lugnt här i tråden! hur mår alla?

Idag har vi varit på en två timmars kurs "när barnet kommit", de pratades amning, sömn etc, tyckte den va bra! Imorgon ska vi på 2.5 h förlossningskurs. Blir mer och mer verkligt nu. Gick idag in i v 34, var hos bm och lilla bebisen har äntligen vänt sig rätt! Jätteskönt.

Allt ser bra ut so far <3 har börjat få rätt mycke Molvärk o sammandragningar nu, lite obehagligt! Men hör till.. =P

Spännande med kurser! Skönt att bitarna verkar falla på plats och att det närmar sig. :)

Jag gick idag in i vecka 11. Mår fortfarande rätt illa men är ändå skapligt. Närmast är inskrivning på fredag. :)
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2017-04-03 19:33:29 följande:

Vecka 11 nu alltså, när gör du nästa ul? Kan inte vara långt kvar.

Vi hade tänkt göra nästa om 2 veckor men det gick inte att boka där vi tänkt så vi avvaktar och ser hur vi känner om någon vecka. :)
  • hoppitossa
    happylife skrev 2017-04-03 20:47:15 följande:

Kul med inskrivning och att du snart avklarat 12 veckor

Ja de där 12 veckorna ser vi fram emot när de är över!
  • hoppitossa
    Bäbiiiis skrev 2017-05-07 13:03:55 följande:

Hur går det för er Columbus o happylife? Fler förvärkar och slemproppsflytningar?

Hur är det med er andra? Vilka veckor är ni i nu? Några nya ultraljud på gång?

Jag är idag 15+0, så förhoppningsvis bara 3 veckor kvar till rul. Har inte haft något ul sedan 8+2 så känns som eeeeevigheter. Men (ta i trä) inga bekymmer såhär långt. :)
  • hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-05-08 17:05:18 följande:
    Har du fått tiden för rul än? :)
    Nej har inte fått det. Om tiden inte kommer i brevlådan nu i veckan ska jag ringa dem nästa vecka. Skönt med ett datum att räkna ner till för din del. :)
  • hoppitossa
    Malin 845 skrev 2017-05-10 16:41:11 följande:
    Aha :) trodde du visste när du får tid :). Men hoppas du får runt samma dag som mig då, när vi nu har samma bf :).
    Ska ni ta reda på könet? :)
    Kallelsen kom idag! 8 juni har vi fått tid, hade gärna velat ha en vecka tidigare men det är som det är. När har du din tid? Ja, det kommer vi göra men kommer inte vara öppen med det för kleti och pleti. Ska ni? :)
  • hoppitossa
    Zora skrev 2017-05-14 09:20:38 följande:

Hejsan!

Hoppar in lite här efter att ha plussat svaaagt på Äl +10. Idag på Äl +13 fick jag Gravid 1-2 på CB digital. BF ca 21/1 men bebis kommer (om allt går bra) att komma någon vecka tidigare pga snitt.

Är det någon mer här som nyligen blivit gravida? Eller har alla kommit en bit på väg?

Har varit aktiv i FF tråden sedan 2014 när vi planerade 2:a barnet. Nu är jag alltså gravid igen efter ett års försök.

Mår bra än så länge, är ju bara i v 5 men jag har ont i ryggen, typ svanken, och brösten känns lite som att de har växt och ibland har jag nästan samma känsla som när mjölken rinner till.

Grattis! Är en i "det sista gänget" och är idag 15+6 Så går in i vecka 17 imorgon. :)
  • hoppitossa

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera rädslan och oron att något ska gå fel. Dras med känslan "varför skulle vi förtjäna/få en frisk graviditet?". Ju närmare rul vi kommer desto värre blir känslan, imorgon är det 3 veckor kvar. Tips?

Svar på tråden Gravida från Tempar/Fertility Friend