Alexandrakaminski skrev 2016-01-18 18:02:42 följande:
Om du och din partner verkligen älskar varandra spelar inte pengar någon roll. Men så som du skriver så tror jag inte att det är äkta kärlek. Varför bryr du dig om såna smågrejer som pengar?? Ta hand om varandra istället, älska honom och hans barn. Bli en familj. Ja har aldrig förstått det här med "delad" ekonomi. I en relation är det "mitt är ditt" tkr jag iaf. Annars är man ute o cyklar, o är inte riktigt redo för ett förhållande.
Så kanske det är för DIG. Men för många andra är det inte det. Du tycker inte det är lite högtravande att påstå att man inte är redo för ett förhållande för att man inte har gemensam ekonomi?
Min mamma är 60. Likaså hennes man. Tro mig - mer redo människor för ett förhållande finns inte. De är fantastiska ihop. Älskar varandra högt och är otroligt lyckliga. Och vet du - de har INTE gemensam ekonomi. Gissa varför? Blandannat för att de har barn och barnbarn som de vill kunna stötta, överraska, spara till osv utan att blanda in partnern.
Ekonomi och kärlek är inte samma sak. Om man inte förstår DET är man kanske inte redo för det där förhållandet?