Inlägg från: Alexandrakaminski |Visa alla inlägg
  • Alexandrakaminski

bidra ekonomiskt för hans barn?

Om du och din partner verkligen älskar varandra spelar inte pengar någon roll. Men så som du skriver så tror jag inte att det är äkta kärlek. Varför bryr du dig om såna smågrejer som pengar?? Ta hand om varandra istället, älska honom och hans barn. Bli en familj. Ja har aldrig förstått det här med "delad" ekonomi. I en relation är det "mitt är ditt" tkr jag iaf. Annars är man ute o cyklar, o är inte riktigt redo för ett förhållande.

• Alexandrakaminski

Ha delad vårdnad, det är ju inte jag som bryr mig???? jag bara delar min åsikt. O det är så JAG tycker o tänker. Inte DU som läser denna tråd. Jag tycker det är äckligt o fult att man har pengar som problem i en relation där man "älskar varandra" ja har svårt att förstå det. Förlåt men så tycker jag. Om man är tillsammans med någon som har barn sen innan tkr jag att man lika gärna kan acceptera allt som kommer med. Ni lever ett liv tillsammans inte två separata. Annars kan ni ju lika gärna göra slut.

• Alexandrakaminski

Biobonus, nej absolut inte, jag klarar mig väldigt bra på egen hand. Det jag menar med min tråd är att pengar inte ska vara ett sånt stort problem om man verkligen älskar varandra. Förstår ni nu? Jag bryr mig inte om jag ska betala för hela familjen, och det gör inte min man heller. Dom pengarna jag tjänar är inte bara mina! Och mannens likaså Det är hela familjens. Det är så vi vill ha det. Men sen förstår jag att vissa har det annorlunda. Tkr det är konstigt bara att pengar är ert största problem. Ni kanske inte inser det bara.

• Alexandrakaminski

Till ess, båda har 2 barn. sen lever vi inte eget någon "budget" pengar kommer o går, vi jobbar hårt för att ha d som vi har. Vi har båda bra jobb. Men även om bara min partner hade barn o jag inga skulle det fungera exakt likadant. Det är så vi vill ha det i vår relation.

• Alexandrakaminski
    sextiotalist skrev 2016-01-19 16:10:14 följande:
    Exakt
    Alexandrakaminski skrev 2016-01-19 15:53:22 följande:

Biobonus, nej absolut inte, jag klarar mig väldigt bra på egen hand. Det jag menar med min tråd är att pengar inte ska vara ett sånt stort problem om man verkligen älskar varandra. Förstår ni nu? Jag bryr mig inte om jag ska betala för hela familjen, och det gör inte min man heller. Dom pengarna jag tjänar är inte bara mina! Och mannens likaså Det är hela familjens. Det är så vi vill ha det. Men sen förstår jag att vissa har det annorlunda. Tkr det är konstigt bara att pengar är ert största problem. Ni kanske inte inser det bara.

Och jag upprepar, pengar kan vara lika mycket ett problem, som inget problem alls, oavsett om man har gemensam ekonomi eller separat ekonomi.

Min sambo och hans exfru hade gemensam ekonomi, de gjorde inget annat än bråkade om bla pengar. Jag och sambon har separat och vi har ytterst sällan bråkat om pengar. Även om vi har haft det väldigt tight.

Om man har olika syn på pengar (vilket inte innebär att den ena har rätt och den andra fel) så kan det bli konflikter, absolut, men eftersom sambon och jag har lite olika syn på pengar, så har vi valt att göra den här lösningen, så blir det inga problem.

Ja förstår dig, och alla har rätt att ha det så som dom vill. JAG har det på ett sätt och NI på ett annat. Absolut inget rätt eller fel. Vi är olika:) men sen så känns det som ATG för den som startade tråden att pengar var ett väldigt stort problem. Jag o min parter har aldrig bråkat om pengar. Vi kan bråka om andra små grejer. Men aldrig om pengar. Och egentligen har vi inte bråkat så mkt om speciella grejer. Vi är vanliga människor som bråkat ibland vi oxå. Men om vi skulle börja bråka om pengar skulle det nog ringa varningsklockor i bådas öron
  • Alexandrakaminski

Nej ja säger inte att man bråkar mer hit eller dit. Men HON SOM STARTADE TRÅDEN HAR VÄLDIGT STORA PROBLEM ATT DELA MED SIG UTAV SIN EKONOMI (till sin såkallade familj) o om ni nu alla älskar er partner som har barn så behandlar man dennes barn som sin egen. ENLIGT MIG. Så har jag växt upp o så är det hos oss. Det finns inget "bonus" men så är det ju självklart inte hos alla. Jag bara utrycker min tanke/åsikt.

Svar på tråden bidra ekonomiskt för hans barn?