• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • glittersol
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-03 19:18:02 följande:

Spännande det är ju bara dagar bort, ingenting! Enl vad jag läst så ska tydligen clearblue vara bäst att testa tidigt med. Har ett rött RFSU hemma men många som t.om varit gravida har sagt att det inte visar förrän efter bim.

Haha nära men ändå så långt bort

Efter ha kollat här inne på sålitar jag inte på rsfu , verkar ge mycket spök.

Dock verkar clearblue ge spök nu för tiden också
  • klaraanders

Hoppar med här. BIM enligt app 5/2. Men tror själv att BIM var 31/1. Första barnet. 

Jag tempar med NC tempen steg inte förrän ca en vecka efter att den borde ha stigit. Men hade ÄL-flytningar en dagen jag trodde att jag hade ÄL. Förvirrad. Hoppas inte mensen dyker upp, men är typ redan besviken på att den kommer dyka upp bara för att den alltid gör det...

• Anonym (Gh)
    glittersol skrev 2016-02-03 19:30:37 följande:

Haha nära men ändå så långt bort

Efter ha kollat här inne på sålitar jag inte på rsfu , verkar ge mycket spök.

Dock verkar clearblue ge spök nu för tiden också

Då kan jag förhålla mig till det, om du plussar på fredag har jag en potentiell möjlighet att göra det 2 dagar senare :)
  • Itke
    glittersol skrev 2016-02-03 18:28:38 följande:

Svårt att säga, det får tiden avgöra!

Men jag vill ju veta NU!!! ;)
  • Itke
    frestelsen skrev 2016-02-03 19:23:10 följande:

Fick mens nu 5 dagar för tidigt.

Åh. Kramar. <3
  • Anonym (Gh)
    Itke skrev 2016-02-03 23:25:00 följande:

Men jag vill ju veta NU!!! ;)

När ska du testa då?
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 08:06:15 följande:

När ska du testa då?

Tänkte försöka hålla mig tills den 9, då är det 12 dagar efter ägglossning.
  • Anonym (Gh)
    Itke skrev 2016-02-04 10:23:35 följande:

Tänkte försöka hålla mig tills den 9, då är det 12 dagar efter ägglossning.

Oj vad duktigt jag är bara 7 dagar efter vad jag tror var äl, men har bim på äl+12, och tänkte kolla redan på äl+ 10 el 11, dvs någon dag före bim. Annars väntar jag till äl + 15 om inget annat händer. Idag är jag ju på bim -6 så rent tekniskt sett borde jag börja kunna kolla om 3 dagar, men då är Jag bara äl + 10 alltså.
  • Itke
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-04 13:37:12 följande:

Oj vad duktigt jag är bara 7 dagar efter vad jag tror var äl, men har bim på äl+12, och tänkte kolla redan på äl+ 10 el 11, dvs någon dag före bim. Annars väntar jag till äl + 15 om inget annat händer. Idag är jag ju på bim -6 så rent tekniskt sett borde jag börja kunna kolla om 3 dagar, men då är Jag bara äl + 10 alltså.

Jag är också 7 dagar efter ÄL, kanske 6. Känns som en evighet till ÄL+12 så får väl se om jag klarar det, har bara ett test kvar hemma så annars får jag ju köpa fler...
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3