• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • 0lsson89

Hej! Hoppar gärna in här :)

Fick MA runt julafton och fick reda på det på nyårsafton då vi åkte in och kollade på gynakuten. Hade första ÄL den 29/1 och beräknad BIM den 12/1 

håller med om att det går såå långsamt att bara vänta :D

MA 151223 - v.6+2
  • halfmoon

Fick ett litet sammanbrott igår kväll när det kom lite blod i flytningarna. Så för min del är det nog kört denna månaden.

Känner för att skita i allt nu! Orkar inte hålla på att tajma ägglossning, vara borta från jobbet med kort varsel och kasta mig på tåg för att hoppas att en insemination för cirka 8000 tajmar rätt i tiden. Ett slöseri med pengar, tid och onödigt hopp. Försöker att inte känna så men just nu känns det jävligt orättvist.

Gjorde testet från kliniken imorse i ren protest, inte testdag förrän torsdag egentligen. Testet var negativt inom tid men nu på eftermiddagen när jag kikade på det igen så var där en svag rosa skugga. Mest troligt ett torkstreck men dum som man är så väcks ju det där lilla hoppet igen. Graviditeten i somras började med ett test som blev positivt först efter utgången tid. :(

• Itke

Hittade denna perfekta tråd precis! :)

Bim 5 februari men troligtvis egentligen lite senare, kanske 8-10, har lite förvirrad cykel..

Är på ägglossning +4 idag och har känt lite som mensvärk/ont i äggstockarna idag, är det ett gott eller dåligt tecken..? :/

Det här är vårt 6 försök, men troligtvis första försöket då vi faktiskt lyckats pricka in ägglossningen helt..

• Mammatillenliten

Alltså. Jag är som sagt på äl +4 och nu ikväll har jag fått typ som träningsvärk i "tjejmagen". Det stramar och känns hårt. Men det kan ju inte vara träningsvärk när jag inte ens har tränat? Måste ju vara skengravid, så här tidigt kan man väl inte känna av något.

• 0lsson89
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 19:23:27 följande:

Alltså. Jag är som sagt på äl +4 och nu ikväll har jag fått typ som träningsvärk i "tjejmagen". Det stramar och känns hårt. Men det kan ju inte vara träningsvärk när jag inte ens har tränat? Måste ju vara skengravid, så här tidigt kan man väl inte känna av något.

hehe jag är på äl+3 och har börjat känna lite molande nu på eftermiddag/kväll :p kanske kan bero på att jag vart inne och läst en massa på denna sidan idag!
    MA 151223 - v.6+2
  • frestelsen

Slemhinnan gör sig redo för ett ägg och växer sig tjock det är det du känner :) om inget ägg blir befruktat kommer Slemhinnan spricka och åka ut som mens.

Ägget fäster efter det blivit en blastocyst. De är ca 5-10 dagar.
  • frestelsen

Slemhinnan gör sig redo för ett ägg och växer sig tjock det är det du känner :) om inget ägg blir befruktat kommer Slemhinnan spricka och åka ut som mens.

• Mammatillenliten

Jag tycker det känns annorlunda den hör månaden än innan. Har känt molande värk från och till hela helgen o nu som träningsvärk. Men jag vill väl för mycket helt enkelt ;)

0lsson89 skrev 2016-02-01 20:03:10 följande:

hehe jag är på äl+3 och har börjat känna lite molande nu på eftermiddag/kväll :p kanske kan bero på att jag vart inne och läst en massa på denna sidan idag!

• Mammatillenliten

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

frestelsen skrev 2016-02-01 20:07:22 följande:

• Mammatillenliten

Jag kan även vara på äl +5 idag.

Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:17 följande:

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3