• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:17 följande:

Okej! Ja jag har aldrig känt av det här innan...

Det kanske för ägget är på väg ned. Än kan ingen normal graviditet landat i livmodern. Det tar 5 dagar för celldelningen. Om ett ägg fäster tidigare än dag 5 kommer det vara fel på det. Tror att när man vill bli gravid känner kroppen av allt och alla hormon lite extra. Men det är helt normalt att känna spänning i livmodern efter äl. Sen kan man få många symtom som liknar en graviditet. Det är också normalt och visar på att man haft ägglossning :)

Jag har själv massa ilningar och stickningar sen äl+3. Är på äl+7 idag:)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:10:59 följande:

Jag kan även vara på äl +5 idag.

okej, då kan ett ägg ha kommit ner i livmodern för att fästa. Men det är helt normalt med molvärk.
  • Anonym (kämpa på!!)

Hur går det för alla?

Var förbi min gravida kompis nyss och bad henne kika på mina gravtester och hon sa att jag är gravid. Meeeen vi får helt enkelt se. BIM -3 idag...

• Mammatillenliten

Ja det känns bara inte som det brukar göra. Brukar inte få molvärk förs typ tidigast en vecka innan mensen ska komma. Men det här är inte direkt molvärk heller det känns mer som träningsvärk.

frestelsen skrev 2016-02-01 20:26:28 följande:

okej, då kan ett ägg ha kommit ner i livmodern för att fästa. Men det är helt normalt med molvärk.

• Mammatillenliten

Har du igen bild på testen så vi kan få se? :)

Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-01 20:26:33 följande:

Hur går det för alla?

Var förbi min gravida kompis nyss och bad henne kika på mina gravtester och hon sa att jag är gravid. Meeeen vi får helt enkelt se. BIM -3 idag...

• Mammatillenliten

Jag hade liksom bestämt mig för att inte känna efter.... Det gick liksom sådär när jag fick världens värk nu ikväll :/ jaja bara att jobba o leva på som vanligt så dagarna till BIM får gå. Eller i alla fall BIM-4 (på lördag/söndag) då jag fick positivt i min första graviditet ;)

• frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:42:49 följande:

Ja det känns bara inte som det brukar göra. Brukar inte få molvärk förs typ tidigast en vecka innan mensen ska komma. Men det här är inte direkt molvärk heller det känns mer som träningsvärk.

Okej ja du.. har själv väldigt olika varje månad o de gånger jag vart gravid har varit som vanligt förutom ca en vecka efter äl då har jag varit törstig och haft som feber kännsla. Sen mensvärk fast inge mens kommer
  • 0lsson89
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:09:25 följande:

Jag tycker det känns annorlunda den hör månaden än innan. Har känt molande värk från och till hela helgen o nu som träningsvärk. Men jag vill väl för mycket helt enkelt ;)

Så sjukt att sinnet kan påverka kroppen sådär! Men jag håller tummarna för dig! :D
    MA 151223 - v.6+2
  • 0lsson89
    Mammatillenliten skrev 2016-02-01 20:52:21 följande:

Jag hade liksom bestämt mig för att inte känna efter.... Det gick liksom sådär när jag fick världens värk nu ikväll :/ jaja bara att jobba o leva på som vanligt så dagarna till BIM får gå. Eller i alla fall BIM-4 (på lördag/söndag) då jag fick positivt i min första graviditet ;)

Jag har på måndagen efter, håll oss uppdaterade om hur det går :D 

hur gammal är din första?

MA 151223 - v.6+2
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3