• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • frestelsen
    Itke skrev 2016-02-02 14:29:12 följande:

Brukar du ha spottings innan mens? Annars kan det väl kanske vara nidblödning!

Nja kan haft nån gång o nån dag innan mens känns för tidigt med det nu bim-6 men aldrig haft nidblödning heller.
  • Anonym (kämpa på!!)
    Itke skrev 2016-02-02 14:27:25 följande:

Vad sägs om en BIM-lista? :)

Jag kan börja:

BIM:

Itke: 5/2

BIM:

Itke: 5/2
    Kämpa på!!: 4/2
  • Anonym (kämpa på!!)

JAG PLUSSADE IDAG!! PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!! 

Vi är så otroligt glada.. nu väntar det att som gravid snart 18-åring berätta för släkt och vänner. Önskar er all lycka <3

• frestelsen
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-02 18:13:32 följande:

JAG PLUSSADE IDAG!! PÅ FÖRSTA FÖRSÖKET!! 

Vi är så otroligt glada.. nu väntar det att som gravid snart 18-åring berätta för släkt och vänner. Önskar er all lycka <3

Grattis :) fick min dotter när jag va 19:) det är mitt bästa beslut :) hon är 15 år o vi har jättekul ihop:)
  • Anonym (kämpa på!!)
    frestelsen skrev 2016-02-02 18:20:48 följande:
    Grattis :) fick min dotter när jag va 19:) det är mitt bästa beslut :) hon är 15 år o vi har jättekul ihop:)
    Åh vad roligt! Mindre roligt att berätta för föräldrarna att man ska ''skita bort'' sin skoltid. Jag fyller 18 år den 24 augusti och borde vara beräknad ca den 12 oktober :))
  • frestelsen
    Anonym (kämpa på!!) skrev 2016-02-02 18:26:05 följande:

Åh vad roligt! Mindre roligt att berätta för föräldrarna att man ska ''skita bort'' sin skoltid. Jag fyller 18 år den 24 augusti och borde vara beräknad ca den 12 oktober :))

Förstår att det är jobbigt. Vänta med att berätta till v. 12. Jag läste upp mina betyg på folkhögskola sen kom jag in på universitet. Har svårt att fåtill en sladdis nu. 3 mf är 34 o är superglad för min dotter o framförallt hur kul hon o jag har. Njut av ditt liv och gör det du tycker känns bra:) du kan ta igen studier sen:)
  • Sofie ess

Hej. Jag hoppar också in här. BIM 5e februari. Någon som har tidiga gravsymtom?

• Anonym (Gh)

Om min senaste mens var 11/1 och jag vet med säkerhet att jag hade äl 28/1, hur beräknar jag bim då?

• Sajocawa
    Anonym (Gh) skrev 2016-02-02 21:07:43 följande:

Om min senaste mens var 11/1 och jag vet med säkerhet att jag hade äl 28/1, hur beräknar jag bim då?

Beror på när du hade ägglossning innan dess, vet du inte det så är det svårt att räkna ut ett exakt datum. Men lutealfasen är vanligtvis mellan 12-16 dagar så utgå från det i så fall..
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3