• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • Mammatillenliten

Tack! Vet du från när jag räknar äl nu sen i väntan på BIM? Äl borde väl bli imorgon? :)

frestelsen skrev 2016-01-26 20:19:00 följande:

Skulle inte va frågetecken :)

• frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-26 21:19:24 följande:

Tack! Vet du från när jag räknar äl nu sen i väntan på BIM? Äl borde väl bli imorgon? :)

Den kan ske i övermorgon med. Så ha sex idag eller imorgon med. Du kan ju ta ett test till o se om de blivit svagare. Äl sker 24-48 h. Då kan du nog räkna imorgon som äl. Man kan se på tempen när ägget släppt. Men det krävs att man vet sin temp innan med. Men för att maxa dina chanser tycker jag du tar de osäkra före de säkra med ett ligg imorgon och räkna fredag som äl+1. :)
  • Mammatillenliten

Jaaa vi ligger både idag och imorgon såklart!! :) men då tar jag fredag som äl + 1. Heja oss, haha :))

frestelsen skrev 2016-01-27 06:29:19 följande:

Den kan ske i övermorgon med. Så ha sex idag eller imorgon med. Du kan ju ta ett test till o se om de blivit svagare. Äl sker 24-48 h. Då kan du nog räkna imorgon som äl. Man kan se på tempen när ägget släppt. Men det krävs att man vet sin temp innan med. Men för att maxa dina chanser tycker jag du tar de osäkra före de säkra med ett ligg imorgon och räkna fredag som äl+1. :)

• frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-27 09:07:10 följande:

Jaaa vi ligger både idag och imorgon såklart!! :) men då tar jag fredag som äl + 1. Heja oss, haha :))

Ja ska bli spännande o se om vi prickat:)
  • Mammatillenliten

Sitte och funderar på om jag ska testa när jag kommer hem eller inte? Jag har ju fått positivt nu så nu behöver jag väl inte testa me egentligen? :)

frestelsen skrev 2016-01-27 09:30:07 följande:

Ja ska bli spännande o se om vi prickat:)

• johannajw
    Mammatillenliten skrev 2016-01-27 12:10:00 följande:

Sitte och funderar på om jag ska testa när jag kommer hem eller inte? Jag har ju fått positivt nu så nu behöver jag väl inte testa me egentligen? :)

Testa om du vill, för skojs skull ;)
  • frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-27 12:10:00 följande:

Kan va bra för att se om strecket blivit svagare. Du kanske fått ännu starkare idag. Jag brukar tänka så, så man inte tar för givet att de vart bara för de va så starkt:)
  • Mammatillenliten

Det var starkare idag. Så har väl äl nu det närmsta dygnet skulle jag tro?

frestelsen skrev 2016-01-27 14:45:31 följande:

Kan va bra för att se om strecket blivit svagare. Du kanske fått ännu starkare idag. Jag brukar tänka så, så man inte tar för givet att de vart bara för de va så starkt:)

• frestelsen
    Mammatillenliten skrev 2016-01-27 16:14:54 följande:

Det var starkare idag. Så har väl äl nu det närmsta dygnet skulle jag tro?

Ja de tror jag:) ta ett till imorgon. Tror de kommer va svagare och då kan du räkna med att ägget släpper imorgon :)
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3