• glittersol

Bim i början av februari 2016! <3

Fick min mens idag så har kommer en tråd för oss med bim i början av februari !

Jag har ägglossning 25/1 och bim 8/2!

Detta blir vårt 7de försök, jag kör äl tester för att ha lite koll.

Jag och gubben min har vart tillsammans i 14 år och bakar nu bebis.

Måste säga att det börjar bli kämpigt mentalt och en stor eloge till er som kämpat längre!!! <3 

Man börjar överväga att prova rosenrot, bisolvon och munkpeppar m.m men vet ändå i bakhuvudet att snittet att bli gravid är ca 7 månader, så man borde försöka chilla lite men fan vad svårt!

Nojar mig säkert för mycket men börjar bli orolig!

En tråd för att bolla och ventilera lite!! <3

• Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3
  • Mammatillenliten

Tog precis ett till test! :) kortet är taget inom tiden. Vet inte om det har tagit sig för att jag tog bidrottninggele och testade med äl tester för första gången. Blev rekommenderad gelen och tänkte att man kan ju alltid prova. Första barnet tog 18 månader och nu är jag gravid (herregud har inte fattat än) på femte försöket. Har inte berättat för sambon får inte ur mig det. Vet inte hur jag ska berätta det.

• Stardust2016
    Sweettoth skrev 2016-02-06 06:40:06 följande:

Jag har plussat, jag trodde att min kraftiga blödning var en tidig mens men det var nidblödningen, jag var en avc de som blött i 5dagar!!!

Nu får man be till de högre gudarna att allt kommer gå sin väg:D

Blödde du mycket? Jag är idag på ÄL+10, BIM -4/5 olika i olika appar. Idag blöder det? Först när jag såg temp dipp och blod tänkte jag att jag hoppas på implantation, men ville minnas att det bara ska vara lite stänk av blod. Jag blöder mer än så. Det MÅSTE alltså inte vara kört? Min tempkurva har vart såååå fin innan så trodde verkligen.. Alltså det här blir man ju knäpp i huvudet av.

Stort grattis iallafall!!
  • Anonym (Gh)

Alltså det här är jöttekonstigt. Är liksom helt 100 på att jag är gravid, mår illa, trött, gråtmild, känslig för lukter osv. Jag har varit gravid förr och vet att det är såhär man mår. Men jag är bara 8 dagar efter Äl (om jag inte räknat fel, kan vara 10 ev.) är det ens möjligt att må såhär så snabbt? Har Hållt på ett par dagar nu. Och i så fall borde det vara möjligt att se ngt på testet eller måste jag vänta ytterligare 3 dagar. Har ju bara röda RFSU hemma och de är väl jätteokänsliga.

• Sweettoth
    Stardust2016 skrev 2016-02-06 14:34:35 följande:
    Blödde du mycket? Jag är idag på ÄL+10, BIM -4/5 olika i olika appar. Idag blöder det? Först när jag såg temp dipp och blod tänkte jag att jag hoppas på implantation, men ville minnas att det bara ska vara lite stänk av blod. Jag blöder mer än så. Det MÅSTE alltså inte vara kört? Min tempkurva har vart såååå fin innan så trodde verkligen.. Alltså det här blir man ju knäpp i huvudet av.

Stort grattis iallafall!!

Jag blödde väldigt mycket, men det kom den 6e eller 7e dagen efter ÄL!!

Jag hatar denna delen just nu, 4e veckan gravid enligt appen, många veckor innan man kan andas ut och om ens då=/

Håller tummarna för dig <3

• ankilarsson32

Hej! bim idag eller absolut senast imorrn. Cb digital positivt så jag vet att jag blivit gravid. Men är inte detta RFSU svagt för den här tiden? Nån som är hundra på äl-dagen och fått så svagt 13-14 dagar efter?

• Anonym (Gh)
    Sweettoth skrev 2016-02-06 19:53:51 följande:

Jag blödde väldigt mycket, men det kom den 6e eller 7e dagen efter ÄL!!

Jag hatar denna delen just nu, 4e veckan gravid enligt appen, många veckor innan man kan andas ut och om ens då=/

Håller tummarna för dig <3

RFSU är minst känslig så man plussar knappt en vecka efter bim, kasst! Ska nog investera i en cb imorgon och slopa min RFSU. Vilken cb tog du?
  • ankilarsson32

Digital som visar + eller -

Men det var i onsdags kväll redan, känns som det borde visa starkare än såhär idag då?

• Anonym (Gh)
    ankilarsson32 skrev 2016-02-06 20:14:58 följande:

Men det var i onsdags kväll redan, känns som det borde visa starkare än såhär idag då?

Fast den visar redan på 25 medan RFSU på 50 så det tar väl upp till 72h innan de dubblas?
  • ankilarsson32

Ok får hoppas lite till då, tar ett till RFSU imorrn bitti. Annars får jag väl kolla med ett sånt där som visar veckor

• Emmabo
    ankilarsson32 skrev 2016-02-06 20:14:58 följande:

Det som är med veckor tycker jag var bäst. Jag provade testlagrets och graviditetskollen och fick svagt streck på dessa men kunde liksom inte tro att det var sant. Med clearblue veckoindikator fick man det verkligen svart på vitt :) lycka till! (och grattis, för ditt test ser precis likadant ut som mitt gjorde och jag var garanterat gravid :D :D)
Svar på tråden Bim i början av februari 2016! <3