Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

KillBill skrev 2024-02-05 21:00:32 följande:
    Det är tvärtom och den nuvarande TV ledningen är så rädd för vad den högernationaistiska SD-regeringen ska hitta på att man ständigt blidkar den. Nu senast genom att låta Henrik Jönsson leda ett debattprogram..
    Är det ett tecken på att vara rädd för SD att låta en någorlunda folkkär liberal leda ett debattprogram?

Jag ser gärna hur du motiverar ett sådant påstående.

Vad har rädsla för SD med Henrik Jönsson att göra?

Är det på något vis olämpligt i din mening att Henrik Jönsson leder ett debattprogram i Public Service och i sådant fall vad grundar du det på?

Jag har dock sett röster i Aftonbladet lyfta frågan (eller något snarlikt) väldigt nyligen men har bara sett om det på X så är inte insatt.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    KillBill skrev 2024-02-05 21:41:30 följande:
    Folkkär liberal.. Hahahahahaha
    *någorlunda folkkär liberal.

Du ville inte motivera dina synpunkter?
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-05 22:52:17 följande:
    Inte alls, och du gjorde EXAKT som jag sade.
    Den var en straffspark.
    klyban skrev 2024-02-05 20:54:58 följande:

Ahh, det är nu du ska nej, det representerar dig inte, men tyvärr så din "konservatism" med konspirationer, kommer aldrig klara sig i ett sakligt och opartiskt media.

Men det riktiga svaret och utan din baktanke och säga nej det presenterar mig inte.
    Det svaret är att de bara representerar mig delvis, då andra har andra intressen.

Dock vet vi att samtliga partier är representerade i SVT/SR.
    Men det du är ute efter är att göra SVT/SR mindre opartiskt och genom politisera och göra det till stats-TV.(Nej, saklighet och opraktiskhet är inte stats-TV :whoco5: )

Och vad man insett skett många ggr till nu, det är att även efter alla dina inlägg, så har du inte ens en gång försökt påvisa de inte skulle vara opartiska.

Det är riktigt intressant och se dig säga att SVT/SR är inte opartiska nog, och sen säger du tvärtom att det ska bli mindre opartiskt, hur resonerar du ihop den eller hoppades du bara ingen skulle märka?
    För det är svårt svårt fascinerande och se dig säga de två sakerna.

DU var sakligheten sig själv innan, vad hände?

Det är jobbigt att alltid ha rätt.

Kan du motivera det du skrev, för det är vad vi nu alla skrattar åt :lol:

Nå?

Du svarade på frågan och det finns inte mycket mer att diskutera för min del då du inte svarar på den andra.

Herre Gud, människan tror att jag bryr mig om vad folk skrattar åt.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2024-02-06 08:11:05 följande:

Det här är från "opartiska" (S)(V)T till Nalin Pekgul som var inbjuden till Kristerssons 60-års mottagning.

"Överdådig Fest"

Snittar och alkoholfri cider...

(S)(V)T har låga krav på "överdådiga fester"

Det är inte lätt när det är svårt.

På ren pekulska så ska jag ta mig en överdådig kopp kaffe - det vill säga med mjölk i.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2024-02-06 10:13:16 följande:
    Jag lyxar till det till rena Marie Antoinettenivåer med en Wiener Melange från kaffeautomaten.
    Nalin Pekgul känner garanterat störningar i kraften.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-08 18:54:56 följande:

Vadå?
    Vet du inte ens vad det skulle vara sakligt och opartiskt?

Kanske du berättar i nästa inlägg, så kan man sen titta på klippet och veta ens vad du vill ha sagt.

Va? Jag ställde en diskussionsfråga under det här trådämnet.

Du behöver inte delta om du inte vill.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-08 19:57:02 följande:

Så inget då!
    Bra då vet vi alla.

Ställ en fråga som är relevant att svara på och du får även mitt svar på den. Det är inte och har aldrig varit svårare än så.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-08 20:53:37 följande:

Väntar även efter detta "inlägget" du gav.

Kanske nästa inlägg kommer det?

Du är uppenbarligen inte här för att diskutera någonting utan har en slags enmansshow fylld med monologer.

Inget att bry sig om.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-08 21:24:17 följande:

Jag är villig diskutera samma tid när du berättar vad videon berättar enligt dig.

Men inser det är bara en sak till du inte vill veta av, pga du skäms nu.

Eller?

För shoot, jag är redo när du har förklarat vad det var....

(Men lugnt, vet med erfarenhet att det inte kommer ske pga tidigare erfarenhet när du inte ger sakligheten.)

Bevisa  mig rätt, så är det över för det klippet.

Jaha, du ska åter igen börja med att tillskriva andra känslor för att provocera fram respons. Vad oväntat.

Det är redan förklarat vad programmet var:

Suhonen och Jönsson diskuterar frågan "Lägg ner SVT?" med gäster

Är någonting oklart för dig?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?