Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2024-02-08 22:50:25 följande:

Det är lugnt, förstår videon är nått du inte kan förklara sakligt vad du vill med.

Men måste vara ärlig, trodde du hade nått sakligt att säga men icket.

Att jag vill diskutera programmet är inte särskilt långsökt när jag har lagt upp det i ett diskussionsforum.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-08 23:41:25 följande:

Ingen fara, förstår nu att du inte hade nått att säga.

Men igen har vi insett alla i tråden, och att SVT/SR förblir opartiska och det är ett mycket svårt problem för dig.
    Dock inget jag kan hjälpa dig med, och av den mycket enkla anledningen du inte ens vill.

Ok. Bye.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    nattuw skrev 2024-02-08 23:56:24 följande:
    Det är uppenbart att ditt främsta intresse är att jobba emot ett public service som ger utrymme till en mångfald av tankar, idéer, åsikter och argument.
    Vederbörande har faktiskt landat i att det är OK med exempelvis mina önskemål - en proportionerlig representation av konservativa för att ge dem ordentlig nyans - medan klyban redan har legitimerat synpunkterna i fråga men verkar inte förstå det själv.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-09 11:18:15 följande:

Ja, bye, för tänker inte titta på 30min utan ens veta vad du vill mer precis disktuera.

Du vet om detta är kutym att göra så och berätta vad man vill sina klipp, som man vet mer detaljerad vad som ska diskuteras.
    Jag gör slutsatsen att det var inget som du ville diskutera mer precist och eftersom du inte vill berätta det.

Det står i inlägget:

Hade någon av dessa fyra herrar en poäng?
  • Digestive
    Rataxes skrev 2024-02-09 01:54:14 följande:

Tyvärr blev detta program ett av de sämsta, Jan Scherman avbröt hela tiden, lyssnade inte på de andra. Suhonen var irriterad och avbröt de andra.

Tyvärr blev det mest likt en sämre partiledardebatt. 
    Gur och Jönsson var de som hade poänger, med lite tur kan det bli en vidare debatt med utgångspunkt i detta program.

Ja, och lite för dåligt med tid. Långtidsformat har sällan varit SVTs starkaste sida.

Själv blev jag något förvånad med att stå på en del på Suhonens sida i sak - jag anser också att det räcker med reformationer och att "ratta" in fler som känner sig utanför - det var dock som du säger inte en speciellt stark insats i själva diskursen.

Ja, hoppas att de ger formatet mer tidsrymd också. För min del hade de kunnat få skära i antalet avsnitt för den sakens skull.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-09 14:17:50 följande:

Poäng om vad och av vad för argumentation.
    Sitta 30min och bara gissa vad du försöker säga är det ingen som gör.

Men de tär lugnt, jag förstår att du inte vill diskutera mer detaljerat om detta klipp.

Kan du inte lista ut det så var helt enkelt inte diskursen ämnad för dig. Rataxes hade inga som helst problem med att förstå och jag tvivlar på att fler skulle ha det.

Det finns inget behov av att rikta allt man skriver för att just du ska klara av att vara med.
  • Digestive
    Padirac skrev 2024-02-09 18:43:34 följande:

Jag har sagt att det inte är PS uppdrag att forma sitt utbud efter den politiska mandatfördelningen i parlamentet. Det vore att politisera innehållet i PS 

Att PS däremot innehåller en mångfald av program och inslag med olika tankar, åsikter, ideer, värderingar är en del av PS uppdrag så länge PS uppfyller demokratibestämmelser och lagar.

Så nej, det är fel att PS politiseras, det var du och jag överens om tidigare.
    Digestive skrev 2024-02-09 00:37:11 följande:
    Vederbörande har faktiskt landat i att det är OK med exempelvis mina önskemål - en proportionerlig representation av konservativa för att ge dem ordentlig nyans - medan klyban redan har legitimerat synpunkterna i fråga men verkar inte förstå det själv.
    Ja, men, precis.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-09 20:03:35 följande:
    Då är svaret nej, då ingen vet ens vad poängen är mer detaljerat.
    Ja, visst förutsätter det att man hör på vad herrarna ifråga har att säga.

Annars blir det väldigt svårt att veta huruvida någon av dem - enligt en tillfrågad lyssnare - har en poäng eller inte, inte sant?

Säger inte det här sig självt?
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-09 21:18:57 följande:

Jag väntar på sakligheten och lite mer detaljerat.
    Men börjar känna det aldrig kommer, eller?

Om inte, så inser jag att det var nonsens.

Vilka problem du har. Rataxes kom och gick. Han förstod direkt vad det handlade om och har lämnat sitt utlåtande för länge sen.

Och kvar står du och grubblar fortfarande över instruktionerna. De är inte sakliga och detaljerade nog, menar du, medan Rataxes har kommit och gått som ingenting.

Problemet ligger enbart hos dig.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-10 09:42:35 följande:

Så ingenting sakligt då alltså, men varför posta klipp och sen vägra berätta vad du vill ha sagt med dom och lite mer preciserat?
    För det är rätt udda att någon är så exalterad över sitt klipp, och sen vägrar berätta vad som h*n vill med det.

Och ska du diskutera Scherman, så är det rätt udda att du inte vill berätta det.

För att det inte behöver vara mer preciserat.

Vad du har fått för dig att jag vill diskutera är ointressant.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?