Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2024-02-28 19:23:06 följande:

Ytterligare ett icke svar på någon fråga.

Och praxis har en betydelse, pga de alltid lägger ljud på inslag som saknar bärande ljud för situationen.

Och om dyster ljud/musik inte är opartiskt för döda Ukrainare, så vad är?(Glömt inte praxis.)

Nej, praxis i övriga media betyder ingenting. Det är inte så att det är lämpligt för svt.se att exempelvis ha ledarsidor även om det är praxis i övrig media.

Aja, du skriver bara nonsens och förstår inte ens svar på dina egna frågor. Du har inte ens koherenta tankegångar att erbjuda.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-29 06:01:46 följande:

Det betyder praxis, förstår det inte är roligt för argumentet.

Ska jag svara på mina egna frågor, det gjorde jag och då anmäldes det.

Och det är en praxis att spela musik/låtar vid inslag som inte har eget bärande ljud, hur kan du inte veta om detta?
    Även vad är det för partiskt att spela sorgens musik till döda Ukrainare?

Det är massor av dessa småfrågor ingen av er ens vågar svara på det allra minsta, det berättar för mig att ni redan vet att ni har fel och pga sakligheten inte kan tillåta er att svara på dom, för det skulle innebära ridå.
    Finner detta oerhört fascinerande och i hur konstigt det blir för er när ni undviker viss fakta och frågor.(Tror ni ingen märker, eller hoppas ni bara att ingen gör?)

Vad du har fått för dig att praxis har för betydelse i sammanhanget påverkar inte mina argument överhuvudtaget.

Ska jag svara på mina egna frågor, det gjorde jag och då anmäldes det.

That's wild sir.

Och det är en praxis att spela musik/låtar vid inslag som inte har eget bärande ljud, hur kan du inte veta om detta?

I sammanhanget så följer din fråga inte ens en koherent tankegång.

Även vad är det för partiskt att spela sorgens musik till döda Ukrainare?

För att det kan upplevas som att SVT tar Ukrainas parti i ett pågående krig.

Det finns ingen poäng med att riskera individers förtroende för Public Service genom att göra filmmaterialet under nyhetssändningarna mer sensationellt än vad filmmaterialet är i verkligheten - Public Services uppdrag är inte att förställa verkligheten, helt oavsett vad syftet är.

Hur kan du få för dig någonting så baklänges som att Public Service ska kunna förställa verkligheten för tittarna? - ah, just det, du har fått för dig att Public Service ska vara som vilket annat mediahus som helst.

Ditt motargument till folk som exempelvis vill lägga ner Public Service är så skruvat i det här fallet att du menar att Public Service ska existera - på meriten att sänka sitt eget existensvärde.

Tror ni ingen märker, eller hoppas ni bara att ingen gör?

Jag tror snarare att alla märker förutom du. Din aktivitet här är som en gåva till vem som helst av dina meningsmotståndare.

"I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-29 17:30:53 följande:

Praxis berättar att detta är vad man alltid gör vid segment som saknar eget och meningsfullt ljud.
    Såklart du inte vill veta av det Solig

Lycka till, för inser att ni försöker göra av ingen fjäder alls.

Kanske dax att svara på frågorna som finns, men den totala vägran berättar att ni är medveten det går inte, för det berättar hur galet fel det är.
    Och inser att svaren aldrig kommer komma och slutsatsen blir då att ni vet att SVT/SR är opartiska.

Vilket är intressant och svårt fascinerande, inser kaninhålet är djupt.

Gåvan som bara bara fortsätter att ge.
  • Digestive
    JohnnyS21 skrev 2024-02-29 19:06:21 följande:

De är f.n. de mest opartiska vi har, om man jämför med AB åt vänster och alternativmedia åt höger.

Javisst.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-02-29 21:34:26 följande:
    Och utan svar igen, och det berättar att du vet att påståendet är inkorrekt.
    Digestive skrev 2024-02-29 20:05:36 följande:
    Javisst.

Jo, vi alla vet du redan förstått detta, em tror ingen märker.

Kaninhålet är mycket djupt inser man.

Ja, det är oerhört och de logiska slutledningarna sitter som de brukar ser jag.

Den sittande regeringen är den bästa vi har just nu så jag förväntar mig att du leds av det faktumet med samma fantastiska logik.

Du är alltså nere i kaninhålet och tittar runt. Kewl.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-02 12:24:49 följande:

Och utan svar igen, som då styrker att du vet om detta är praxis och att du vet om att detta förblir opartiskt och spela sorgens musik till döda Ukrainare.
    Man kunde tycka det åtminstone fanns nått argument som stödjer saken, men icke, inte ett enda.

Sant, var gång man stöter på detta, så tittar man ned i en avgrund i detta kaninhål.
    Dock är mitt intellekt såpass högt att jag klarar av att titta på saker från mer än ett håll.
    Så jag tittar ned i kaninhålet och undrar varför de inte vill veta av viss fakta, och sen tittar jag runt i den riktiga världen och inser saker som att SVT/SR förblir opartiska fortfarande.

Och visst är det intressant :lol:

Som redan påpekat är också ledarsidor medial praxis men olämpligt för Public Service.

Ja, det är höga intellekt som slinter på dynamiken mellan "det bästa vi har" och "inte gott nog".

Som sagt så är även nuvarande regering "det bästa vi har". Premisserna bakom dina argument är oanvändbara tyckanden.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-03 12:41:25 följande:

Inte ett ord du skriver ändrar praxis och att sorgsen musik till döda Ukrainare skulle vara annat än opartiskt.
    För döden är ändstationen för dessa människor och är inte det tragiskt menar du?

Inser att än en gång flyr du från svara på frågorna och slutsatsen blir då även denna gång och SVT/SR förblir opartiska.
    Visst är det intressant, även att man trodde det fanns bättre argument för er "sak" men det tål inte de simplaste frågorna ens.
    Så tillbaka till hitta på nya infallsvinklar, så får vi se om dessa tål frågor då.(Men tror det blir samma då med och vägrar svara på frågor på sina påståenden även då.(Jag vet redan nu att jag kommer få rätt även då om detta med inte att svara är värt och notera och förekomma.))

Dina tomma påståenden leder ingenstans. Återkom när du kan ge dem substans.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-04 12:45:00 följande:

Håller med precis, det är därför vi står här fortfarande med ett SVT/SR som är opartiska.

Visst står vi fortfarande här med ett Public Service som partiskt underrepresenterar konservativa i sitt programmaterial.

Och ingenting av substans har kunnat intyga någonting annat.

Ni har flytt ämnet i ett sådant misslyckande med att bevisa motsatsen att Migrationsverket funderar på att fråga om eventuell flyktingstatus.

Så vi står här fortfarande med ett Public service som är partiskt och väldigt tydligt partiskt.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-04 16:38:13 följande:

Så byter samtalsämne till varför får inte konspirationer mer palts.
    Där har vi ett ton av frågor du inte heller vill svara på, ser ut som en trend och inser att SVT/SR är opartiska.

DU verkar ha stora problem med att SVT/SR har en journalistisk sed när man konfirmerar.
    Och dina konspirationer går inte konfirmera och därför anses det som skräp.
    Och den dagen det går konfirmera, ja, då finns ju det i alla fall något att återge om det(Dock ej före.)

Och igen ser vi hur flykten till kullarna fortsätter så fort den uppenbara partiskheten i Public Service programmaterial kommer på tal.

Så vi står här och kan åter igen konstatera att saklighet inte blir bemött och att Public Service är lika partiska idag som när ämnet sakligt togs upp för flera månader sedan.

Att ni låter bli att diskutera ämnen sakligt så fort det ömmar är uppenbart.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-03-04 17:36:34 följande:

Vi kan ta samma runda igen om du vill, och där vi står sen där du vägrar svara på frågor.

Och det mest intressanta, inte ett enda ord du skriv där ändrar att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Sånt finner jag intressant, gör inte du?

Det lustiga är att åter igen så så flyr ni ämnet och berör inte sakligt Public Services partiskt programmaterial som gynnar det progressiva och missgynnar det konservativa.

Vi kan därmed konstatera att Public Service är partiska även denna rundan.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?