Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-01-12 17:30:54 följande:
    jag tror att det är du som gnäller - jag tytcker uppriktigt att det var roande att du beklagade dig över att konservativt food for thought utgörs av progressivt innehåll och att du samtidigt skriver att det saknas konservativt food for thought då PS bara har progressivt innehåll.

Sen sa du att en del saker i SRP! kunde ses som konservativt och sen blev det konservativa innehållet morbida program med barncancer och att det var min halmdocka

Jag vet inte vem som är mest förvirrad

JP har säkert en del peer reviewat material - jag har inte uppfattat hans 12 livregler som vetenskapliga i ett vetenskapligt sammanhang - men jag kan ju ha fel. det har jag haft många gånger och kommer att ha många gånger igen.

Här är en inte så vetenskaplig review av JPs alster  www.theguardian.com/books/2018/jan/28/12-rules-for-life-an-antidote-to-chaos-by-jordan-b-peterson-digested-read

"12 Rules for Life: An Antidote to Chaos by Jordan B Peterson ? digested read

?Here?s a rule that?s catnip for right-wingers everywhere: do not bother children while they are skateboarding?

Just a few years ago, I was an unknown professor writing academic books that nobody read. Then, with God?s help, I decided to stop feeling sorry for myself and develop my potential. Pinkos and wishy-washy liberals had cornered the market in cod psychology, so I guessed there must be a huge hunger for a self-help book, backed up with religion, mythology, CAPITAL LETTERS and stating the obvious ? one directed at responsible, socially minded conservatives craving some pseudointellectual ideology to prop up their beliefs. And bingo! Here are my 12 Rules for Life.

..

1 Stand up straight with your shoulders straight
    Most lobsters are complete bastards left to their own devices. Most humans are complete bastards left to their own devices. This proves there is a God who wants us to have Order. Order is Masculine and Chaos is Feminine.

...

2 Treat yourself like someone you are responsible for helping
    The story of the Garden of Eden shows that we are all touched with Original Sin But you have a choice. You can either seek Heaven or be dragged down into Hell.

...

3 Befriend people who want the best for you
    We are all Being. Just some of us are better Beings. Learn to tell the difference. Some people are beyond help. They are merely exploiting the willingness of good people to help them and, as Dostoyevsky rightly observes, will drag you down to their level. 

...

4 Compare yourself to who you were yesterday, not the useless person you are today
    Face it, you?re never going to be that smart, so don?t compare yourself to someone who is. Start by getting on your knees to pray. Even if you don?t Believe in God. 

...

5 Do not let your children do anything that makes you dislike them
    Remember that children are born with Original Sin and have a huge capacity for Evil. They are not Innocent Beings. They need Discipline if they are going to grow up to be even vaguely worthwhile humans. And slap them if necessary ? don?t listen to what the lefties say.

6 Set your house in order before you criticise the world
    Remember the story of Cain and Abel? Well, read it then. Yes, Abel was a schmuck who deserved to die and Cain wasn?t quite as goddamn perfect as he thought he was. He deserved to die, too.

...

7 Pursue what is meaningful, not what is expedient
    Life is suffering. The Book of Genesis tells us that. There is no easy way round this

...

8 Tell the truth. Or at least don?t lie
    To be honest, I?m scrabbling around for thingsbut my publishers tell me I need 12.  By telling you the Truth about this, I am an Improved Being. Certainly better than you.

9 Assume the person you are listening to knows something you don?t
    Just shut up, quit moaning and listen to me. I know things you don?t. So don?t expect me to listen to you. That?s not the way things work. I?m here to make you feel Better about Yourself by telling you things you already know in a way that makes you feel clever.

10 Be precise in your speech
    Confront the chaos of Being. Don?t try to beat about the bush. Things are going to be terrible.

...

11 Do not bother children while they are skateboarding
    This is the rule that?s the real catnip for right-wingers everywhere. Want to know why the world is falling apart? It?s because liberals are turning boys into girlies with their namby-pamby ways. Let boys do boy things and girls do girl things. Nowhere in the Bible does God say anything about this trans nonsense. There?s nothing wrong with men having all the best jobs and women staying home to look after the kids. So back off, ladies, and give us men a break.

12 Pet a cat when you encounter one in the street
    OK. So I really am scraping the barrel now. We?re all going to die. Probably painfully. So just make the best of what you?ve got. If you see a cat, stroke it. You might feel better. Though probably not.

..

Digested read digested: Blessed are the Strong, for they shall inherit the Earth."

Kanske är det något annat JP producerat till som du refererar till - förhoppningsvis.Solig

Har du inte lyckats förstå mina argument bättre än såhär så får det stå för dig. Jag är inte direkt orolig för att du ska lura någon av intellektuell betydelse.

Nu var det Maps of Meaning som är ett vetenskapligt verk medan Rules for Life-serien motsvarar vilket meditations- eller hälsoprogram som helst.

Du har bara lyckats säga att du inte förstår vad ett vetenskapligt program skulle innebär utan att säga det rakt ut. Grattis.

Aja, hoppa nu över till Public Service där du kan brottas med den stora frågan om exempelvis Spå Mig eller Aldrig Mera Utbränd är vetenskapliga program eller inte.

Med lite tur så hittar du extern hjälp även i den utvärderingen.👍
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-12 16:59:34 följande:

Digestive skrev 2023-01-12 07:48:30 följande:
    Hänger du verkligen inte med arme man?

Och här igen så intygar du att det inte existerar någon konservativ sinnesnäring i Public Service. 👍

Haha, nej, vi står här och tittar på medans du jagar din egen svans. 🤣

JO, jag vet att SVT/SR är opartiska även efter detta inlägg, finner inte du det intressant?

Du har personligen lyckats bevisa motsatsen upprepande gånger. 👍

Det enda intressanta är att se på medans du skjuter sönder egen fot, ben och höft utan att märka det.

Aja, hur mycket konservativ sinnesnäring hittade du i Public Service? 🙄
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-12 22:15:30 följande:
    Jag tror inte att jag ens ska lura dig {#emotions_dlg.flower}

Jaha.. den har väl inte fått riktit lika illa reviews, men likväl ansedd som smörja

"defective as a work of anthropology, psychology, philosophy, and politics."

"an elaborate, unprovable, unfalsifiable, unintelligible theory."

JP och hans verk passar säkerligen bäst i ett program som Skavlan med tanke på den intellektuella höjden.  JB skulle väl ägna sig åt det han har utbildning i och expertis om istället för att teoretisera om saker som ligger utanför hans områden.

Det jag inte förstår är vad du skriver tex om 'sinnesnäring' som jag roade mig mycket åt tidigare i tråden, inte heller halmdockan om cancersjuka barn.
    Vad bra.

Visst är Jordan Petersons kritiker kritiska. Det var stort av dig att upptäcka detta. Tänkte du göra någonting mer än att praktiskt demonstrera hur man göder sin egen bias? 🙄 Jag väntar.

Haha, ja, där kan han åter igen träffa på den progressiva Annie Lööf (C) som sitter på ett av samhällets absoluta toppositioner och svamlar om glastak på knackig engelska.

Sinnesnäring = food for thought. Vad mer behöver du veta för att förstå? Förstår du inte ett begrepp så söker du på det. Såhär ser det ut då:

something that should be thought about or considered carefully

https://www.merriam-webster.com/dictionary/food%20for%20thought

Du fick även direkta exempel på en form av progressiv sinnesnäring som återfinns i Public Service men inte ens rörliga bilder på det jag efterfrågar verkar kunna få dig att förstå.

17(!!! 🤣) länkar till flera olika program i Public Service talar vi om men du är fortfarande ett frågetecken.

Vad i hela fridens namn finns det kvar för metoder som kan hjälpa dig att förstå? Do we have the technology?

Behöver du producera ett av de aktuella programmen och lära dig på jobbet att förstå vad jag menar?

• Digestive
    Padirac skrev 2023-01-13 00:02:47 följande:
    Är det dä med att göda sin egen bias du menar att konservativa inte kan göra med utbudet i PS - trots att du sagt att det finns program som du uppfattar som konservativa och att sinnesnäring för konservativa är progressivt material om inte göder deras egna bias.

Jag ärt helt övertygad om att det inte är ditt fel att jag inte förstår vad du menar {#emotions_dlg.flower}

Sluta hitta på, jag har inte sagt att jag uppfattar något program i Public Service som konservativt.

En serie kunde ett konservativt sinne arbeta med och det var Vägen Tillbaka men det betyder givetvis ingenting i sammanhanget - serien är inte jämförbar med en enda av de 17 referenser som du har fått berörande sinnesnäring.

Är det detta allt du har kvar nu? - hitta på vad jag har skrivit. 🤡

Det är himla kul att du inte kan förhålla dig till ett enda av 17 exempel och som du fick på din egen begäran.

Fråga. Få. Ignorera. Hitta på.🎶

Någon annan melodi verkar du inte behärska. 😴
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-13 14:30:04 följande:

Det förstår jag du är och när du tror individ står över SVT/SR opartiskhet.

Och märkte du att du bara skrev ord på en rad, och glömde av att påvisa SVT/SR är inte opartiska.
    Alla andra märkte detta, och ja, det är intressant att du glömde den viktigaste vitala biten också mycket talande.

Digestive skrev 2023-01-12 21:58:56 följande:
    Du har personligen lyckats bevisa motsatsen upprepande gånger. 👍

Det enda intressanta är att se på medans du skjuter sönder egen fot, ben och höft utan att märka det.

Aja, hur mycket konservativ sinnesnäring hittade du i Public Service? 🙄

Nej, det är bara du som säger och inbillar dig.

Den ENDA slutsatsen som går dra och eftersom du aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska i sina nyheter, det är att SVT/SR är även efter detta inlägg opartiska.

Visst är det rätt intressant?
    Tycker du inte detta? Solig

Det som är mest intresant är att du vill göra SVT/SR partiska i syfte för såga de inte är opartiska, vem går på sånt ens, du själv?

Jaha, men det betyder ju att SVT/SR förblir opartiska.

Men det är typiskt det du gör och ifrån den politiken du vill få ut, och prata om saker som saknar betydelse och pratar om ett ord som kommit fel.
    Det berättar väldigt mycket om hur lite du har att komma med, men såklart halmgubbar har det problemet alltid.

Så när man plockar ut progressiv sinnesnäring i Public Service och föreslår motsvarande sinnesnäring för konservativa så menar du att det senare -och enbart det senare - vore partiskt material? 🤪

Det enda du lyckas säga är att Public Service var progressivt partiska redan från början - om och om och om igen. ♾️
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-13 17:10:42 följande:

Märkte du hur du igen missa påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska Solig

Och sen slutar du med att lägga orden i munnen och genom låtsas jag säger nått sånt ens

Du behöver inte förhålla dig till logiska slutsatser när du resonerar utan det räcker att övriga gör det.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-14 12:09:42 följande:
    Resonemanget är att SVT/SR skull vara opartiska, och det har du inte ens snuddat på att lyckas med påvisa annat
    Hangout91 skrev 2023-01-13 19:21:44 följande:
    Får man vara lite påfluget personlig och fråga om Klyban röstar åt vänster eller höger?

17 exempel på sinnesnäring åt progressiva.

0 exempel på motsvarande sinnesnäring åt konservativa.

Att vägra erkänna den partiska fördelningen ovan är så långt ifrån sakligt du kan komma - det raserar ditt förtroende, det göder en nidbild och det sänker diskursen för övriga på din sida.

Du kan inte lura i folk att siffrorna 17 och 0 är likvärdiga. There is a spoon, klyban.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-14 19:46:27 följande:
    [...] man inser även efter detta inlägg så är det kliniskt rent att SVT/SR inte skulle vara opartiska.

👍
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-14 21:37:02 följande:

Det är ovanligt intressant att alla dina inlägg handlar om mig, och inte ens en gång snuddar på att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Sånt är intressant att iakttaga.

Rataxes skrev 2023-01-14 20:36:26 följande:
    Tänk om det funnits ett filter som gjorde att man slapp scrolla förbi vederbörandes tirader...

Jo, vi alla vet din "saklighet" inte gillar saklighet, och då går man till en monolog istället.
    Men vi inser komiskt nog även här, ingen påvisan om att SVT/SR inte skulle vara opartiska, visst är det intressant Solig

Har du lika plötsligt ändrat dig igen? 🤷

Är problemet att du inte kan räkna till 20?

17 exempel på sinnesnäring åt progressiva. 0 exempel på motsvarande sinnesnäring åt konservativa.

Resultatet när Public Service väljer ut sitt material och är 100% progressivt partiskt.
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-14 23:43:30 följande:

@digestive  -jag har nog glömt bort vad du menar med konservativ sinnesnäring, är det någonting du kan utvecka. Just nu verkar det som att du strider för att påvisa att detta saknas, men vad är det egentligen du menar?

Du fick 17 exempel på en form av progressiv sinnesnäring. Livsstil, vardag och tankar kretsade det materialet kring.

Någonting motsvarande för konservativa efterfrågas samt efterlyses i diskursen.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?