Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Padirac skrev 2023-01-06 15:05:29 följande:
    haha

Peterson är ju allt annat än opolitisk och opartisk - har du ens tagit del av hans alster mer än på ett känslomässigt sätt? 

Vilka poltiskta åsikter promotar Peterson?

Hur många timmar i veckan vill du att PS ska köra Petersons rants över 'kulturmarxister' och ge självhjälpsråd för villsna själar för at du ska anse att PS ska vara opartiska?
    Du ger ett utmärkt exempel på opartiska alster av Jordan Peterson. Några andra exempel vore psykoanalytiska tolkningar av kanon, esoterik och filosofi.

Att kalla sådant för att vara partisk försvagar din hållning i huvudfrågan för motsvarande återfinns givetvis i Public Service.
  • Digestive
    Rataxes skrev 2023-01-06 15:25:01 följande:
    Vad jag ser så länkas det regelbundet till div. vänsterextrema propagandakanaler såsom ETC, dagens arbete, arbetaren m.fl. 
    Men gud nåde den som länkar till Nyheter Idag, Bulletin, Ledarsidorna, Det goda samhället m.fl.
    Ja, fokuset hamnar gärna på vem som talar än på vad som sägs. Ytan är trygg för den som inte vågar dyka.

När jag ändå har dig på tråden. Bland alla algoritmer som försätter oss i bubblor så kan det vara svårt att hitta vettiga utmaningar men jag kan rekommendera vänsterdebattören Destiny på YouTube.

Han är ung och hans alster är ämnade för en yngre generation än vår men han gör det många gånger bra och har ett väldigt intressant umgänge omkring sig - i stort sett enbart meningsmotståndare och tillsammans ger de en inblick i strömningar som annars kan vara svåråtkomlig utanför USA.

Har du något motsvarande att bjuda på så tar jag gärna emot!
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-06 15:59:40 följande:

Det vi tar med oss om ämnet, är att SVT/SR förblir det överdrivet mest opartiska mediet i Sverige.
    Och det är intresant och se hur det hela tiden hamnar på den punkten, och varje gång på detta Skål

Har jag påstått någonting annat?

I övrigt så är det fint att du är nöjd med den relativa standarden hos Public Service men någonstans efter 20 år fyllda så bör man acceptera att man lever bland människor som är olika. Det blir en aning lättare att leva i en demokrati på det viset.
  • Digestive
    Hangout91 skrev 2023-01-06 18:58:24 följande:
    Klyban brinner för att envist förneka all vänsterdragning i SVT, när det även finns siffror på att en stor majoritet som arbetar SVT röstar rött rent privat.

Klyban försöker envist dementera detta faktum och är nu uppe i över 13 sidor i denna tråd bara med sina egna personliga inlägg. Ändå fantastiskt nitisk och ihärdigt.

Ja, en oändlig upprepning och oftast med tillhörande etiketter som populisthögerextremrasistnazist, fascist och så vidare.

Vart har jag sett den här typen av retorik motiveras tidigare tro. Hmm, något i den här stilen kanske?

Aja, jag är inte här för att övertyga någon/klyban vilket som utan för att sträcka på de små grå och förstärka tålamodet.

• Digestive
    Padirac skrev 2023-01-06 19:36:19 följande:
    Den där bilden passar väl in på vad alla SD-vurmare och SDs egna bruna propaganda håller på med, är det inte S så är det C och MP som är de riktuga nazisterna och fascisterna - att SD är grundat av fascister och nazister handlar bara om enskilda personer Tomte
    Det finns säkerligen folk både i och omkring SD som använder samma metod men att två fel skulle bli ett rätt - det köper ingen människa som går att ta på allvar.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-06 19:55:08 följande:

Nej, du har aldrig riktigt påstått detta att SVT/SR inte skulle vara det extremt mest opartiska och saklig objektiva mediet i Sverige.
    Men man börjar bli frågande när du drar in media som exempel som INTE är opartisk i sin inriktning som media, dock är flertal av dom just opartiska när det kommer till rapportera nyheter, kanske inte helt till fullo, men i stort helt klart.

Ja, jag är nöjd över SVT/SR roll som det mest opartiska och sakligt objektiva mediet vi har i Sverige.
    Är inte du?
    Och nej, jag gillar inte alls alla program de har, en del är skräp i mina ögon, men Public service är att ge alla nått, inte ge allt till mig, för det vore hybris och hybris har jag sällan med saklighet, opartisk och objektivitet.

Hangout91 skrev 2023-01-06 18:58:24 följande:
    Klyban brinner för att envist förneka all vänsterdragning i SVT, när det även finns siffror på att en stor majoritet som arbetar SVT röstar rött rent privat.

Klyban försöker envist dementera detta faktum och är nu uppe i över 13 sidor i denna tråd bara med sina egna personliga inlägg. Ändå fantastiskt nitisk och ihärdigt.

Vi står dock vid samma punkt, och att SVT/SR är opartiskt, och med mycket få missar.
    Och det som jag kommenterat, har visat sig nästan alltid vara så att man kompartmentaliserar bort saker som stör ens narrativ och agenda.

Och det mest intressanta, det är inget du sade där, ändrar att du fallerade att påvisa att SVT/ST inte skulle vara det mest opartiska mediet som finns i Sverige.

Vad är det för partisk media som jag skulle ha dragit in?

Det finns fortfarande försvinnande lite material i Public Service som när ett konservativt sinne så nej, du har fel - Public Service är inte för alla utan de har partiskt valt ut sitt material.

Det är väldigt enkelt att bevisa. Ber jag dig att återkomma med konservativt tankegods hämtat ur Public Services så upphör hela den här diskussionen - för det finns inget.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-06 21:35:51 följande:

Och intresant nog, även efter detta inlägg, så inser man att SVT/SR förblier det mest opartiska och sakligt objektiva mediet vi har i Sverige.

Som ska ersättas av vad?

Och även inser man att allt jag skrev i min citering av dig är korrekt, då du gav upp den objektiva sakligheten jag gav dig.
    Så även att du insåg att lägga orden i munnen på mig funkade inte, då det var bara du som sade och ingen annan.

Du saknar argument klyban. Påståenden och dina personliga åsikter betyder ingenting.

Varför ska någonting ersättas när du och gelikar - som uppskattar Public Service - kan betala för verksamheten själva?
  • Digestive
    Padirac skrev 2023-01-07 00:39:27 följande:

Det låter som att du vill att PS ska sprida dina politiska åsikter för att du ska räkna PS som opartiska.

Varför?

Åsikter? Nej, inte nödvändigtvis.

Food for thought? Ja, vad jag efterfrågar.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-07 15:30:54 följande:

Och intresant nog, även efter detta inlägg, så inser man att SVT/SR förblir det mest opartiska och sakligt objektiva mediet vi har i Sverige.

Och behöver inga argument, då det är inte min sak att bevisa något som inte finns.

Eller försöker du säga jag ska bevisa saker som inte existerar?
    För det minns jag från tiden vi pratade om att vara för legalisering, och att du gillade säga till de som kom med att vi skulle bevisa något inte existerat, att det var en fallerad diskussionsteknik.

Och så står vi här och du gör det samma nu, vad hände?

Dock står vi här även EFTER detta inlägg, att SVT/SR förblir opartiska.
    Visst är det oerhört intressant?

Digestive skrev 2023-01-06 23:59:49 följande:
    Vad är det för partisk media som jag skulle ha dragit in?

Det finns fortfarande försvinnande lite material i Public Service som när ett konservativt sinne så nej, du har fel - Public Service är inte för alla utan de har partiskt valt ut sitt material.

Det är väldigt enkelt att bevisa. Ber jag dig att återkomma med konservativt tankegods hämtat ur Public Services så upphör hela den här diskussionen - för det finns inget.

Redan glömt?
    Ja, de som faktiskt inte är opartiska drog du in, vad var det nu igen, Expressen, AB, arbetaren och par till.
    Vad har dom med det opartiska SVT/SR och göra????

Och varför skulle de ha konservativt sinne som opartiska?
    Förstår du inte vad ordet opartiskt betyder, det betyder att man är sakligt objektiva, dvs man ventilerar inte åsikter som konservativa eller progressiva, utan fakta och nyheter.

Men det är inte vad som problemet är för högern, utan det är den sakliga granskningen av politiken, de är livrädda för den av någon underlig anledning.
    Och det är detta allt handlar om att attackera SVT/SR som är det överlägset mest opartiska mediet i Sverige, och detta vill man ha bort?
    Ersättas av vad kan man undra Solig

Problemet för konspirationer, det är att dessa ALDRIG kommer funka i SVT/SR, men har du nått sakligt, ja, då har man en chans att framföra konservatism, nonsens och skräp har inte.
    Det är därför tex SVT/SR ALDRIG pratade om Hunters laptopp innan den var sakligt bekräftad, dock har det litet till inget värde i Sverige att prata om den i SVT/SR mer än det är gjort.

DU fick inget svar såg jag, men visst är det komik när man pratar om opartiskhet, så ska de bli partiska.
    Hur får dom ens ihop den tokiga.

Flash Gordon skrev 2023-01-07 06:58:56 följande:
    TV4 är privat (nåja, det ägs av staten det också via Telia) så de får väl göra vad de vill, precis som all annan privat media men public service är skattefinansierad och borde därför erbjuda ett allsidigt utbud ur alla perspektiv.

Så fungerar inte public service idag.

Det är precis så SVT/SR fungerar, och du har inte lyckats påvisa nått ens en gång som ger dig rätt.
    Det är oerhört intresant och med alla "exempel du gett, och fallerat.

Komiskt nog så hade du en poäng med maggan nyss, och varför ställde dom inte dom svåra frågarna för.
    Det hade varit värt en anmälan och fällning till helt eller till viss del.

Angående bevis så bad jag dig återkomma med konservativt tankegods hämtat ur Public Service och ingenting annat.

I det här sammanhanget nämnde jag Aftonbladet och Expressen:

Varför radar du upp politiska propagandakanaler? - precis som Aftonbladet, Expressen et cetera så är ingendera av dem opartisk.

Det var alltså jag som ifrågasatte att partisk media togs upp.

Din läsförmåga ger lite av en försmak på det andefattiga och bisarra offentliga samtalet som Sverige - på sina håll - är på väg mot. Att föreställa sig ett kluster av sådan här språkförmåga försöka ordna upp någonting seriöst, svårt och viktigt är svindlande.

Språkbarriärerna kommer att skapa samhällsklasser - på sina håll hela samhällen - som hade fått Karl Marx att gråta. Allt för priviligierade svenskar förväxlat godhet med kravlöshet.
  • Digestive
    klyban skrev 2023-01-07 18:04:10 följande:

Vad som vi inser även efter detta inlägg, det är att SVT/ST är det mest överdrivet mest opartiska mediet i Sverige.

Det är sjukligt intressant att inse.

Public Service har som sagt valt ut sitt innehåll partiskt och resultatet är försvinnande lite näring åt konservativa sinnen - varför du enbart kan upprepa lösa påståenden istället för att motbevisa mig med just sådant innehåll.

Du kan påstå motsatsen hur mycket du vill men det betraktas härmed som medvetna lögner.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?