klyban skrev 2023-01-07 15:30:54 följande:
Och intresant nog, även efter detta inlägg, så inser man att SVT/SR förblir det mest opartiska och sakligt objektiva mediet vi har i Sverige.
Och behöver inga argument, då det är inte min sak att bevisa något som inte finns.
Eller försöker du säga jag ska bevisa saker som inte existerar?
För det minns jag från tiden vi pratade om att vara för legalisering, och att du gillade säga till de som kom med att vi skulle bevisa något inte existerat, att det var en fallerad diskussionsteknik.
Och så står vi här och du gör det samma nu, vad hände?
Dock står vi här även EFTER detta inlägg, att SVT/SR förblir opartiska.
Visst är det oerhört intressant?
Digestive skrev 2023-01-06 23:59:49 följande:
Vad är det för partisk media som jag skulle ha dragit in?
Det finns fortfarande försvinnande lite material i Public Service som när ett konservativt sinne så nej, du har fel - Public Service är inte för alla utan de har partiskt valt ut sitt material.
Det är väldigt enkelt att bevisa. Ber jag dig att återkomma med konservativt tankegods hämtat ur Public Services så upphör hela den här diskussionen - för det finns inget.
Redan glömt?
Ja, de som faktiskt inte är opartiska drog du in, vad var det nu igen, Expressen, AB, arbetaren och par till.
Vad har dom med det opartiska SVT/SR och göra????
Och varför skulle de ha konservativt sinne som opartiska?
Förstår du inte vad ordet opartiskt betyder, det betyder att man är sakligt objektiva, dvs man ventilerar inte åsikter som konservativa eller progressiva, utan fakta och nyheter.
Men det är inte vad som problemet är för högern, utan det är den sakliga granskningen av politiken, de är livrädda för den av någon underlig anledning.
Och det är detta allt handlar om att attackera SVT/SR som är det överlägset mest opartiska mediet i Sverige, och detta vill man ha bort?
Ersättas av vad kan man undra
Problemet för konspirationer, det är att dessa ALDRIG kommer funka i SVT/SR, men har du nått sakligt, ja, då har man en chans att framföra konservatism, nonsens och skräp har inte.
Det är därför tex SVT/SR ALDRIG pratade om Hunters laptopp innan den var sakligt bekräftad, dock har det litet till inget värde i Sverige att prata om den i SVT/SR mer än det är gjort.
DU fick inget svar såg jag, men visst är det komik när man pratar om opartiskhet, så ska de bli partiska.
Hur får dom ens ihop den tokiga.
Flash Gordon skrev 2023-01-07 06:58:56 följande:
TV4 är privat (nåja, det ägs av staten det också via Telia) så de får väl göra vad de vill, precis som all annan privat media men public service är skattefinansierad och borde därför erbjuda ett allsidigt utbud ur alla perspektiv.
Så fungerar inte public service idag.
Det är precis så SVT/SR fungerar, och du har inte lyckats påvisa nått ens en gång som ger dig rätt.
Det är oerhört intresant och med alla "exempel du gett, och fallerat.
Komiskt nog så hade du en poäng med maggan nyss, och varför ställde dom inte dom svåra frågarna för.
Det hade varit värt en anmälan och fällning till helt eller till viss del.
Angående bevis så bad jag dig återkomma med konservativt tankegods hämtat ur Public Service och ingenting annat.