Inlägg från: Digestive |Visa alla inlägg
  • Digestive

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

klyban skrev 2022-05-17 06:49:44 följande:

Ahh, nu förstår jag den extrema fokuseringen på PRIDE, det är pridevecka i närheten i USA.
    Undra vem som bär den agendan

Jag lever i en tid där andra människors sexualitet och läggning är utsatta för rädda och små människor, och vart du lägger fokus på är två organisationer som stödjer deras rättigheter, och genom fokusera på en punkt dör ett fel kan begåtts och sen smetar detta över hela organisationerna för smutskasta dom.
    Det är vad du berättar för oss med den fokuseringen, och nu med PRIDE-vecka i USA, så inser man varför det sker just nu.

Dock är det viktigt för tråden att inse inte heller denna gång så påvisar man inte heller denna gången att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och det är det enda vi kan ta med oss här för trådens ämne, nu vet jag dock varför PRIDE är i skottgluggen dock.

Agenda? Du är hyggligt utanför linjen.

Jag har haft homosexuella förhållanden, Rebeck­aZ70 lever i ett homosexuellt äktenskap och Ilian Sadé är en öppet homosexuell partiledare.

Att folk som på något vis berörs av Pride även har åsikter om Pride är fullständigt naturligt för hör och häpna - HBTQ-personer tycker och tänker INTE likadant! - därmed anser jag att Pride ska förbli öppen för tankar och idéer.

Jag orkar inte med dina dumheter mer. Att du slänger ord i munnen på folk, gaslightar som om du hade betalt för det samt tar dig rätten att tala för HBTQ-personer säger allt man behöver veta - du lever varken i nutiden eller har en sund inställning till HBTQ-personers rättigheter.

Det är bara du som har en agenda här - vi som har nämnts ovan har åsikter som på olika sätt och vis berör våra liv, en rättighet som du inte klarar av att respektera.
  • Digestive
    theotherone skrev 2022-05-16 23:18:38 följande:

Lite nyfiken - ni som anser att SVT/SR är partiska, vilka nyhetsförmedlare anser ni är opartiska på riktigt?

Bulletin?
    Samnytt?
    Swebbtv?
    Nyheter24?
    DN?
    SVD?

Annat?

Ingetdera. Jag tror inte på konceptet opartisk överhuvudtaget. Det är blott en idé och jag tvivlar på att den har manifesterat sig en enda gång överhuvudtaget i verkligheten.

Därmed tror jag att varians i samhällsinformationen man intar är rätt väg för att själv - försöka - hålla sig så objektiv som möjligt.

Skillnaden mellan Public Service och flera av de medium du tar upp är att det förstnämnda kräver ohyggliga summor skattepengar och genom tvång.

Något som även ska granska makten bör inte heller sitta i en beroendeställning till makten, de som ska granskar makten företräder folket - därmed känner jag att de medium som folket själva finansierar i allmänhet är de bättre att röra sig i. Här kan man dock stöta på problemet med sund varians så kompromisser är behövliga.

Allt taget så lyssnar/läser jag personlige individuella personers perspektiv på nutiden och i samhällsfrågor mer, än vad jag tar till mig mediala alster som så (är man uppdaterad i det området så springer man oftast på aktuella samhällshändelser vilket som). Även här kan man hamna i oönskade bubblor då kraftfulla algoritmer styr våra internetvanor.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-17 15:56:30 följande:

Jo, jag förstår varför du nu pratar om PRIDE och detta, USA har priddevecka i närtid.

Och inser ni är styrd av någon i USA.

klyban skrev 2022-05-17 16:07:48 följande:

Vi förstår den opartiska politiska granskningen är jobbig för viss del av politiken, och det ska göra så vi ska ta bort det mest opartiska mediet och för det inte är opartiskt nog?
    Vem hittar på såna tokigheter?

Jag förstår. Så vem/vilka är det som styr dig? Vilka är ni?

• Digestive
    klyban skrev 2022-05-17 16:23:36 följande:

Inser att SVT/SR behåller sin status som det mest opartiska mediet i Sverige även efter detta inlägget.
    Tycker inte du det är intressant, för det tycker vi alla andra.

Ungefär lika samtalsinteraktiv som en bot och grammatiken jämförlig med Google-translate.

Obestämd

Det blir nog bra klyban.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-17 16:53:47 följande:
    Och även efter denna gången så inser man att SVT/SR förblir det mest opartiska mediet i Sverige.
    Och ändå kan du inte argumentera för saken på ett vettigt och renhårigt vis.

Imponerande.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-18 16:13:28 följande:

Ska jag argumentera för att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och varför ska vi låtsas om att det mest opartiska mediet i Sverige ska bort enligt vissa pga det inte är opartiskt nog.
    Vem hittar på såna galna saker?

Och nummer två, igen står vi här med ett SVT/SR som är opartiskt.
    Och det är inte vettigt eller renhårigt att förmedla detta?

Ni har helt enkelt tagit vatten över huvudet och på något som är så extremt sällsynt att de inte skulle vara opartiska.
    Men den politiska agendan klarar inte av en opartiskt SVT/SR, och då bör man ställa sig frågan vad är det för parti dessa röstar på och varför ropar dom att SVT/SR inte skulle vara opartiska och sen inte påvisar det.
    Och en fråga man kan ställa sig, varför är en viss del av politiken så rädda för opartiska granskning av politiken.
    Och det är så man finner de ljusskygga och man ska ställa sig frågan undra varför mitt parti håller på så, har dom nått att dölja kan man undra och med denna galet konstiga idé att vi ska ta bort det mest opartiska mediet i Sverige och för att de inte är opartiska nog.

Du hittar på så galna saker.
  • Digestive
    nihka skrev 2022-05-18 22:56:51 följande:
    Herre gud vad du inbillar dig. Sverige har blandekonomi och har haft sedan läääääänge genom både höger- och vänsterregeringar. S är inget kommunistiskt parti. Sansa dig nu.
    Är detta din åsikt om S baserad på Magdalena Anderssons smink och kläder?

Would be good to know.
  • Digestive
    Flash Gordon skrev 2022-05-21 09:04:34 följande:
    Fast nu gör du felet att du svarar på något som jag aldrig har skrivit.

Jag skrev: "... stora delar av klimatdebatten ..." och det är du som sedan väljer att specificera detta till: "klimatförändringens orsaker"

Debatten om klimat (och energi) är förstås mycket större än bara just den specifika fråga du nämner.

.
    "Den seriösa vetenskapen" är överens om att ny kärnkraft är en fullständigt nödvändig del av framtiden för att minska utsläppen av koldioxid. Ny kärnkraft är något som går helt emot vänsterns politiska idéer.

PS skulle alltså kunna ställa varenda kärnkraftsmotståndare till svars för varför den förnekar vetenskapen och forskarna. Men PS frågar inte vare sig Greta eller miljöpartistiska politiker varför de inte lyssnar på forskarna.

.
    Klimat och energi är ett utmärkt exempel på PS vänstervridning.
    Jag märker att de har slutat bemöta det som du skriver.

Klimatfrågan för många till vänster är inte allvarligare än att lösningarna även ska behaga dem.

En annan tänker att kärnkraften kanske är ett nödvändigt ont för att överhuvudtaget kunna lösa problemen vi står inför.

Och visst är det ett utmärkt exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-21 17:03:06 följande:

Prata om annat har den tendensen, men flashy är den som kör monolog här, så projicera bort det gick inte så väl och med tanke flashy aldrig ta ansvar för sina inlägg och den sakliga kritiken.

Och prata om kärnkraftverk, ändrar inte forskningen om klimat och miljö och vad som är orsaken och den fullständiga konsensus om detta.
    Exxan själva har berättat vad som sker om vi fortsätter förbränna fossilabränslen, men även de försöker låtsas om att de inte gjort denna gigantiska studie som nu uppfylls och de scenarionExxon berättade om.

Och det mest intressanta är att SVT/SR är även efter dessa utsvävningarna opartiska.
    Även så är det en konstig retorik att vilja ha bort det överlägset mest opartiska mediet i Sverige, och detta pga de inte är opartiska nog.
    Det berättar att man har nått emot opartiskhet, och det är pga agendan tål inte saklig kritik.
    Och stor komik att en del tror att strunta i de som ljuger skulle inte skulle vara opartiskt, för även saklighet och objektivet är på bordet här.
    Och det berättar de som ropar om Rymdödlan Bill Gates stoppar mikrochipps i vaccinen, och sen går de runt med en mobil som registrera vart enda steg de tar.

Och slutet på dagen och även här, så inser man att SVT/SR är opartiska och detta stör en del extremt mycket, vilket extremt udda.

Flash Gordon har inte nämnt någonting om orsaker.

Det är nog relativt få som vill lägga ner Public Service - i sin nuvarande form - med enbart partiskhet som motivering. Vad skattemedlen hade kunnat göra på andra håll är exempelvis ytterligare en motivering att ta hänsyn till.
  • Digestive
    klyban skrev 2022-05-22 10:59:26 följande:

Haha, tror du detta är första inlägget av flashy i den monolog som flashy inte vill ska bli ifrågasatt för sina felaktiga påståenden?

Och ändå attackerar man SVT/SR som det mest överlägsna opartiska mediet i Sverige, och detta för de inte är opartiska nog.
    Vem hittar på såna tokigheter, förstår det är någon med en agenda, men inte ens de själv kan gå på detta.

Det som vi tar med oss att vi har haft en ytterligare vecka av inget som inte skulle vara opartiskt.

Och så där tickar det på, och sen sker en miss med lång tid emellan, och detta inbillar man sig sen ska innebära att ALLA inslag är partiska, som en extrempopulist alltid gör i tron ingen ska se att SVT/SR är överlägset mest opartiskt vi har i media.

Och detta attackerar man för vad, inte opartiska nog, som du förstår vad ni än vänder och vrider er här, så är rumpen alltid bak har det visat sig och detta efter nu decennier av detta påstående.
    Agendor har alltid problem med verkligheten, och denna har fallerat värre än många andre extremhöger agendor.

Och jag vet,m nu kommer du till försvar för agendan och bara bekräftar vad du står får.
    Varför denna patologiska rädsla för ett opartiskt SVT/SR, nu vet jag varför man är rädd för SVT/SR, och det är för deras opartiska granskning, som förr tog politiker i flera partier, men nu är det mer eller mindre bara SD och lite lite KD som fastnar i dessa granskningar.

Och där är enda stället skon klämmer, man tål inte på syn av verkligheten och därför sitter man i denna tråden och fabulerar som galningar.
    Men komiskt nog aldrig påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, och nått säger mig att vi sitter på exakt samma ställe om ett år och att SVT/SR även då är opartiska.

Så vart har Flash Gordon yrkat på orsaker i sammanhanget?

Som sagt så är det inte enbart partiska tendenser inom Public Service som motiverar större nedskärningar utan även prislappen.

Varför tror du själv att Public Service höll på att självdö innan finansieringen tvingades fram via skattsedeln?
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?