• Sarah32

Efter 1,5 år

Nej, livet blev inte helt som jag tänkt mig. Jag skulle inte sitta här, 33 år gammal och fortfarande inte mamma.

Nu har vi aktivt försök få barn i 1,5 år. Vi har gjort en fertilitetsutredning, som inte visade något och står nu i en lång kö i väntan på IVF.

Jag är otålig och längtar ihjäl mig, min sambo tar det mer med ro, "det löser sig". Hade varit skönt att få prata med och följa andra i samma situation, hjälpas åt att orka hela vägen:)

• Svar på tråden Efter 1,5 år
  • Solros
    Kattflickan skrev 2016-04-05 09:46:53 följande:

Grattis Solros! Vilket bra resultat! Det ska vara lite lättare att bli gravid om man är lite överstimulerad.

Tack! Hoppas det stämmer även om min magkänsla säger att vi misslyckades..
    Sarah32 skrev 2016-04-05 16:35:33 följande:

Grattis, vad hoppfullt!

Jag pratade med SU idag, börjar med sprutor på torsdag och ska lämna blodprov på måndag för vidare ordination. Nu håller jag tummarna för att allt ska gå vägen och jag slipper överstimulering:(

Blir spännande att följa dig nu efter din insättning, all lycka till!

Hur gick besöket i måndags för dig? Har du börjat med sprutorna än?

Här går tiden långsamt, en veck kvar tills vi får testa..
  • Sarah32

Hej! Börjar med sprutorna idag! På måndag ska jag bara ta blodprov, det gör jag på min hemort, sedan får jag besked om när jag ska in till SU på ett ultraljud. Spännande med testdag om en vecka, har du någon magkänsla?

Solros skrev 2016-04-06 17:25:23 följande:

Tack! Hoppas det stämmer även om min magkänsla säger att vi misslyckades..Hur gick besöket i måndags för dig? Har du börjat med sprutorna än?

Solros skrev 2016-04-06 17:25:23 följande:

Tack! Hoppas det stämmer även om min magkänsla säger att vi misslyckades..Hur gick besöket i måndags för dig? Har du börjat med sprutorna än?

• Solros
    Sarah32 skrev 2016-04-07 07:02:00 följande:

Hej! Börjar med sprutorna idag! På måndag ska jag bara ta blodprov, det gör jag på min hemort, sedan får jag besked om när jag ska in till SU på ett ultraljud. Spännande med testdag om en vecka, har du någon magkänsla?

Magkänslan sa att det inte skulle gå denna gång heller och jag tror det är rätt.. Precis som förra försöket fick jag en blödning igår på dag 10 och har fortsatt lite idag. Är exakt som förra gången, så jag räknar med att det misslyckades dessvärre. Skulle det mot förmodan vara något annat så får det bli en glad överraskning :)
  • Sarah32

Åh, så tråkigt! Styrkekram till dig!

Solros skrev 2016-04-08 14:26:09 följande:

Magkänslan sa att det inte skulle gå denna gång heller och jag tror det är rätt.. Precis som förra försöket fick jag en blödning igår på dag 10 och har fortsatt lite idag. Är exakt som förra gången, så jag räknar med att det misslyckades dessvärre. Skulle det mot förmodan vara något annat så får det bli en glad överraskning :)

• Solros
    Sarah32 skrev 2016-04-08 15:25:19 följande:

Åh, så tråkigt! Styrkekram till dig!

Tack för stödet! Har suttit med gråten i halsen hela dagen på jobbet. Ska bli skönt att få komma hem snart. Ska ändå vänta tills på onsdag med testet som jag måste göra ändå för att utesluta att det är någon annan sorts blödning.

Trevlig helg och jag håller tummarna för er behandling!
  • Cyanea
    Solros skrev 2016-04-08 14:26:09 följande:
    Usch vad tråkigt, jäkla blod :( Vet hur det känns. Hoppas att det är som det var för mig - blod innan men ändå gravid - och att du plussar om några dar. 
  • Sarah32

Då får vi ändå hoppas på ett litet mirakel! Det kommer bli din tur:)

Solros skrev 2016-04-08 15:44:42 följande:

Tack för stödet! Har suttit med gråten i halsen hela dagen på jobbet. Ska bli skönt att få komma hem snart. Ska ändå vänta tills på onsdag med testet som jag måste göra ändå för att utesluta att det är någon annan sorts blödning.

Trevlig helg och jag håller tummarna för er behandling!

• Sarah32

Hur har det gått för dig? En liten bebis hemma nu antar jag?:)

Cyanea skrev 2016-04-08 19:33:15 följande:

Usch vad tråkigt, jäkla blod :( Vet hur det känns. Hoppas att det är som det var för mig - blod innan men ändå gravid - och att du plussar om några dar. 

• Cyanea
    Sarah32 skrev 2016-04-08 20:31:45 följande:

Hur har det gått för dig? En liten bebis hemma nu antar jag?:)

Det har gått strålande :D Jag blödde en del i början av graviditeten och var säker på missfall, men det blev en liten dotter. Idag blir hon 2 månader :) Trodde aldrig att jag skulle lyckas, framförallt inte att jag skulle ha sån tur att jag var en av de som blödde under graviditeten utan att de var missfall, men bevisligen sker mirakel ibland. 
  • Sarah32

Det är underbart att läsa! Stort grattis till dig:) Hoppas att jag har samma tur och snart bär på mitt blivande barn:)

Cyanea skrev 2016-04-09 14:14:42 följande:

Det har gått strålande :D Jag blödde en del i början av graviditeten och var säker på missfall, men det blev en liten dotter. Idag blir hon 2 månader :) Trodde aldrig att jag skulle lyckas, framförallt inte att jag skulle ha sån tur att jag var en av de som blödde under graviditeten utan att de var missfall, men bevisligen sker mirakel ibland. 

• Cyanea
    Sarah32 skrev 2016-04-10 09:36:21 följande:

Det är underbart att läsa! Stort grattis till dig:) Hoppas att jag har samma tur och snart bär på mitt blivande barn:)

Tack <3 

Jag håller verkligen tummarna för det. Plötsligt händer det, och hoppas att det är snart :) 
  • Solros
    Cyanea skrev 2016-04-08 19:33:15 följande:

Sarah32 skrev 2016-04-08 20:30:51 följande:

Tyvärr tror jag det är helt kört då det bara blöder mer och mer. Så jag räknar helt enkelt med att det inte lyckades. Får se när vi orkar göra nästa försök. Denna gång har vi i frysen, så det blir skönt att slippa göra allting på nytt igen. Får se när vi kör igång bara, känner att kroppen är fortfarande är rätt trött och inte helt återställd än. Tar ju lite längre tid kanske när man var lite överstimulerad..

Håller tummarna för dig sarah32 och grattis till dig cyanea!
  • Cyanea
    Solros skrev 2016-04-10 11:19:40 följande:
    Sarah32 skrev 2016-04-08 20:30:51 följande:

Tyvärr tror jag det är helt kört då det bara blöder mer och mer. Så jag räknar helt enkelt med att det inte lyckades. Får se när vi orkar göra nästa försök. Denna gång har vi i frysen, så det blir skönt att slippa göra allting på nytt igen. Får se när vi kör igång bara, känner att kroppen är fortfarande är rätt trött och inte helt återställd än. Tar ju lite längre tid kanske när man var lite överstimulerad..

Jättetråkigt :'( Ta hand om kroppen och kör igång igen när du är redo. Håller tummarna för att det går vägen nästa gång. Stort lycka till, och sköt om dig. 
  • Sarah32

Så tråkigt:( Du verkar klok som lyssnar på din kropp och inte stressar in i något nytt innan det känns bra igen. Tillåt digvatt vara ledsen och besviken för att sedan ta nya tag! Kram

Solros skrev 2016-04-10 11:19:40 följande:

• Goo

Vi har precis börjat med IVF nu också, satte in ett stiligt litet embryo i torsdags.

Fick ut 21 ägg, varav 20 var mogna och 15 blev befruktade, så det var ju bra. Det var lite risk för överstimulering så de var tveksamma till att sätta in direkt, men eftersom jag inte hade så ont eller var svullen så gjorde de det. Känner mig inte alls överstimulerad nu, men har ingen bra magkänsla att det blir ett plus heller.

Men än är det ju ett tag kvar till testdagen, går och hoppas att brösten ska börja svullna och ömma för det gjorde de när jag blev spontangravid i december. Fast efter missfallet har de slutat göra det inför mens, innan gjorde de alltid det, menscykeln är annars regelbunden och läkaren trodde inte det var något att oroa sig för.

Svar på tråden Efter 1,5 år