En käftsmäll till undergångsprofeterna
Padirac skrev 2018-12-05 20:50:05 följande:
Ja precis som du säger . Risken är liten om man inte är i samröre med de gänkriminella. Hur många skjutningar har det skett?
Jämför det antalet med annat våld som vanligt folk riskerar att utsättas för.
Fulpåståendet var inte om mig, det var att jag sagt något annat än att risken är liten om man inte är i samröre med de kriminella gängen. Fulpåståendet var alltså om det som påstods.
Mitt påstående som backas av fakta handlade inte om enskilda personer utan om hur det ser ut som helhet.
Det är lite löjligt att dra så stora växlar som det görs på en mycket liten del av befolkningen för att detta skulle gälla alla i befolkningen. Speciellt då våld är betydligt mer förekommande på andra håll och av andra orsaker.
Med det sagt så är varje oskyldig person som utsätts för de gänkriminella våld en person för mycket.
Skjutningar bland vanligt folk i en vanlig park mitt på eftermiddagen. I en pizzeria i Malmö får en barnfamilj kasta sig i skydd.
Vanligt folk dödas av handgranater. Idag på SVT: rekordnivåer på antalet granatattacker - värre än andra länder.
Sexuella attacker mot (främst) kvinnor tokrusar i antal. Plus 300% på bara tre år.
.
Precis alla kan råka ut för detta idag. Till skillnad från för 20 år sedan då handgranater och skjutningar inte fanns som ett vardagsfenomen.
.
Signaturen Padirac på FL, kommenterar människors oro för detta: löjligt att dra så stora växlar som det görs