Padirac skrev 2019-03-10 15:02:45 följande:
Det mest komiska var när jag påstods ha hade försökt ta falsk cred för någonting som jag citerade och refererade till
Komiskt är nog inte ordet även om du säkert tyckte det var kul när du försökte boosta din egen cred.
Framföra "fakta" med hänvisning till siffror (ytliga sådan i och för sig) från någon som har cred och sedan försöka få din egen åsikt om något helt annat att framstå som korrekt med hänvisning till dessa "fakta".
Padirac skrev 2019-03-10 15:04:57 följande:
Pratar du nu om risker eller känslor nu? Eller pratar du om båda två? Fler tankar samtidigt? Eller är allt i en enda röra?
Du har förstås inte lust att svara på om alla de andra dussintals, hundratals, som hamnade i skottlinjen igår var med "dem"?
Om de inte var med "dem" skulle ju din tes som du driver falla.
Här får du padi. Den här länken är helt tillägnat dig:
timbro.se/smedjan/avrattning-vid-sparrarna/
"En kallblodig avrättning ägde rum på Älvsjö pendeltågsstation i helgen, samtidigt som båtmässan pågick för fullt. I Nacka kidnappades en 18-åring och torterades och berövades sina värdesaker. Det grova våldet har flyttat in hos medelklassen och myndigheterna står handfallna."
"För den strävsamma medelklassen innebär de kriminellas framflyttande av sina positioner ett bryskt uppvaknande. Så länge som dödsskjutningarna, personrånen och bilbränderna ägde rum i de visserligen närliggande, men socialt väsensskilda ”utsatta områdena” gick det att låtsas som att eskaleringen inte ägde rum. "
"Signalerna uppfattas även av medelklassen. För varje ouppklarad home invasion, för varje dödsskjutning som äger rum i de offentliga miljöer där den rör sig till vardags, för varje tonåring som blir misshandlad och rånad på sina värdesaker, undergrävs förtroendet för rättsstaten steg för steg."
Padirac skrev 2019-03-10 16:43:17 följande:
Nej, Flash citerade enstaka meningar - där Flash TYCKER att jag säger underförstådda saker som på något sätt poppar upp i hens sinne.
Jag citerar de väsentliga delarna av dina inlägg som visar på din inställning till saken. Det är inget JAG tycker utan det är vad DU tycker och ger uttryck för.
"
Monster under sängen"
"Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag."
"
Så länge man håller sig borta från 'buset' är man trygg."
Så länge man håller sig borta ...
Men så skjuter "buset" (snygg omskrivning padi) en lördag kl 17, vid entrén till pendeltågsstationen. En entré fylld med folk som höll på att lämna Båtmässan. Fylld med glitterklädda människor på väg med pendeln till Solna Station och Friends Arena - de skulle titta på finalen i Melodifestivalen.
Har du läst de ögonvittnesskildringar som finns på nätet?
Är det något av dessa vittnen som du tycker "drar löjligt stora växlar" av det hela?
På vilket sätt höll de sig inte "borta" från "buset"?
Får de skylla sig själva tycker du?
Om de och deras bekanta och deras familjer och alla andra som bor där eller använder Älvsjö pendeltågsstation - om de nu känner sig otrygga: drar de löjligt stora växlar då?
Många frågor för dig att svara på, utifrån dina egna ord om saken.
Padirac skrev 2019-03-10 23:36:11 följande:
Jag har en längre tid försökt få AC och FG att kunna skilja på dessa saker, men herrarna glider mellan dessa olika saker i ett försök att punktera de saker jag citerat och refererat till.
Du skriver det jag försökt förklara för herrarna - Om man umgås med någorlunda smarta människor så är risken att bli misshandlad ypperligt liten. Men alla är ju inte så smarta.
Det ska bli intressant att se om de börjar vråla om att du inte respekterar värnamobon's känlsor då du skrivit detta.
Den enda som hoppar runt är du.
Det är du som skriver om TRYGGHET. Citaten är från dina inlägg.
Dessutom förstår du inte var risk är, trots att jag förklarat det en gång redan.
Risk = sannolikhet x konsekvens.
Det du försöker rädda dig med är att sannolikheten är liten.
Likväl är sannolikheten långt mycket större idag än för bara tio år sedan att drabbas av det du kallar "buset".
När sedan "buset" (din definition av fenomenet) skjuter bland folk mitt i en park, på en Ica-affär, på en pizzeria och vid spärrarna på en pendeltågsstation så ökar både SANNOLIKHETEN och KONSEKVENSERNA enormt mycket.
*exakt hur mycket går säkert att mäta, på något sätt*
Och folk mäter sin TRYGGHET i om risken ÖKAR eller MINSKAR.
Från din egen favorit när du försöker skapa cred till dina argument:
www.svt.se/nyheter/inrikes/bra-otryggheten-okar
.
Förmodligen av missriktad välvilja av att behålla en polerad och fin "Sverigebild" väljer du att förneka detta faktum.
Du väljer att tala om "
monster under sägnen" och "
löjligt att dra så stora växlar" i vårt meningsutbyte när jag visar på en kvinna i Fruängen inte vågar gå ut längre. När jag visar på en annan kvinna, i Värnamo, som är rädd när bomber exploderar i hennes bostadsområde.
När jag länkar till en artikel om en nyss anländ utbytesstudent som blir skjuten på en pizzeria i Uppsala antyder du, men vill inte specificera, att killen nog var kriminell ändå.