Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

En käftsmäll till undergångsprofeterna

felix le chat skrev 2017-09-01 12:44:34 följande:
    I Västernorrland har Polisen en riktigt ambitiös satsning genom "medborgarlöfte"

" - Att en gång i månaden ha polis på Medborgarkontoret i Ramsele utom
    juni-juli "

Grattis Ramsele:  Besök av Polien 10 ggr om året !
    Man undrar om de kommer i taxi eller i en riktig polisbil?

Alltså, när polisen lägger över sina arbetsuppgifter på taxibolag, då har det gått långt.
  • Flash Gordon
    oOOo oOOo skrev 2017-09-01 18:38:15 följande:
    Hen efterfrågade ...
    "Han", men annars rätt argumentation.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande:
    Att vårdkrisen i Stockholm, med kötider på upp till 40 timmar på akuten och höggravida kvinnor som flygs till Finland, är värst i Sverige bör vara uppenbart för alla. .
    En källa på det?

En räcker.

Annars är det lätt att tro att det är din egen gissning och personliga uppfattning det handlar om och inte objektiva fakta.
    KillBill skrev 2017-09-01 19:09:33 följande:
     Därför måste Flash fråga ha gällt huruvida SD stödjer den vårdkris som alliansen har skapat i Stockholm eller ej.
    Jag tror att vi just har sett nytt rekord i hitte-på här på FL.

Utifrån din oförmåga att finna stöd för ditt påstående så anser du alltså att min fråga måste ha handlat om något helt annat?!

Ja jisses ...
  • Flash Gordon

Eller tänker du argumentera för att du inte förstår att det är det som jag strukit under och fetat som jag efterfrågar källa på?

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-01 22:07:49 följande:
    Källa på vad? Kötid på 40 timmar? Jag har tidigare här i tråden länkat till den uppgiften:

Överfullt på Stockholms akutsjukhus väntetider på upp till 40 timmar - DN.SE www.dn.se/sthlm/kris-pa-akutsjukhusen-i-stock.../
    Att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige".

Det räcker med en källa.

Och för att du inte ska göra jobbet i onödan så kom ihåg att du själv har definierat det som "vårdkrisen" - och det inkluderar en hel del det.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-04 07:55:52 följande:
    Tycker stt detta är ett ganska bra exempel på alliansens vanstyre av sjukvården i Stockholm:

"Att läget är som mest kritiskt i Stockholmsregionen stod klart efter en mardrömsliknande helg där många förlossningsenheter stod på full kapacitet och födande kvinnor fick hänvisas vidare. Förra veckan föddes 573 barn i Stockholms län, i 48 fall fick kvinnor föda på en annan enhet i länet än den de först planerat - till och med skickade till andra landsting"
    En källa som bekräftar att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige"

Vårdkrisen i sin helhet skall alltså jämföras med vårdkrisen i Västernorrland, Gävleborg, Norrbotten ...
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-09-04 08:28:33 följande:
    Stockholm är Sveriges största sjukhusregion och att man på akutsjukhusen i Stockholm kan få vänta ett och ett halvt dygn på akuten innan man får hjälp (40 timmar) eller att 34 kvinnor i Stockholm i juli månad 2017 var tvungna att föda barn i ett annat län (som jämförelse kan nämnas att när BB i Sollefteå fanns så förlöstes i genomsnitt bara 25 kvinnor i månaden). Detta är två tecken på att vårdkrisen i Stockholm är enorm.

Vad gör då "vårdpartiet" SD? Jo man ger bort allt inflytande över sjukhuspolitiken till den allians som så gravt har misskött vården.
    Det är inte konstigt att stödet är för SD är lägre i Stockholm än på andra platser i Sverige..
    Du har alltså inga belägg för att "vårdkrisen i Stockholm är värst i Sverige" utan det är mer din egen tolkning av situationen som du vill saluföra som sanning.
  • Flash Gordon
    Kung Markatta skrev 2017-09-05 09:16:44 följande:
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

I förhållande till folkmängden sker fyra till fem gånger så många skottlossningar med dödlig utgång i Sverige som i Norge och Tyskland, visar en färsk forskningsrapport.

Sverige ligger snarare i paritet med södra Italien och Mexiko, säger Joakim Sturup, kriminolog och en av forskarna bakom studien.

- När vi talar med poliser och forskarkolleger utomlands är det svårt att hitta en motsvarighet i andra länder, säger han.
    Det så kallade: "svenska tillståndet".
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2018-12-02 21:02:04 följande:
    Skönt att höra att du inte är den del av de gängkriminella som tagit till vapen utan att du sitter tryggt Solig

Själv har jag ett par närstående som är pundare - den ena lever farligare än den andreRynkar på näsan

Så länga man håller sig borta från buset är man tryggare idag än man var på 70-80- och 90-talet. Våldet har blivit grövre hos dem, men minskat för 'vanligt folk'
    Så länge inte "buset" söker upp folk.

mitti.se/nyheter/skottlossning-langbro-skadad/

Skottlossning från en bil mitt på eftermiddagen i välbesökt park i övre medelklassområde i Stockholm.

Förlupna kulor kan utan problem nå såväl bostäderna i parken som den högprofilerade restaurangen i parken som vid tillfället hade öppet för julbord.

Sverige har aldrig varit tryggare!
  • Flash Gordon
    Padirac skrev 2018-12-02 22:23:18 följande:
    Det är sant som du säger, Sverige ar aldrig varit tryggare för 'vanligt folk' än det är idag. 

De pizzeriaskjutningar som gjorts i en mellansvensk stad har inte varit förlupna kulor utan med personer direkt inblandade i ekonomiska oenigheter angående droger.

Vi kommer snart att får höra om det var en galning som gjorde pizzeriaskjutningen i Malmö idag eller om det var en uppgörelse inom kriminella kretsar. Jag kände en 'galning' i Malmö som redan på 80/90-talet stod i mörkret utanför 'sin väns' kök med en laddad revolver och skulle sätta en kula i 'vännen' för en upplevd oförrätt - det hela slutade då i att några kulor sattes i motorhuven på 'vännens' bil istället då avtryckarfingret inte funkade då pistolen var riktad in i köket.

Det som hänt nu är att det som var undantag i kriminella kretsar då är vardag bland småkriminella och unga kriminella.

Så länge du inte är en del av dem är du fortfarande trygg i Sverige idag.
    Säg det till de boende och restauranggäster som hamnade mitt i en skottlossning i parken i söndags eftermiddag. Den ägde rum intill en skola och en lekpark.

Och detta är bara ett av gårdagens exempel.

Kriminella skjuter numer vilt omkring sig och kulorna flyger. Mitt bland vanligt folk, deras bostäder och restauranger och du försöker sprida uppfattningen ätt det är ingen fara om man inte själv är kriminell. 

Varför?
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna