• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh
    Anonym (C) skrev 2015-12-06 20:42:51 följande:

Hej!

Jag är 22 år och sambon är 26 år. Vi försöker skaffa barn just nu. Slutade med piller i augusti, fick ett tidigt missfall i oktober och nu väntar vi på BIM som ska vara 18 december. Enligt min app hade jag ägglossning i helgen men jag tror att jag hade den redan tidigare i veckan.

Hej och välkommen! Hoppas att det blir ett plus. Berätta gärna lite mer om er :)
    Jag har bim den 19e och hoppas att även jag plussar :)
  • Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-06 21:41:05 följande:

Hej och välkommen! Hoppas att det blir ett plus. Berätta gärna lite mer om er :)

Jag har bim den 19e och hoppas att även jag plussar :)

Vi har båda tillsvidareanställning, jobbar heltid. Vi bor i en tvåa men spanar lite på fyror, vi har dock inget emot att bo kvar i den här lägenheten ett tag till. Jag hade tänkt plugga antingen nästa år eller året därpå.
  • Familjelivet

Ja det hoppas vi verkligen. Har en i min närhet som fick missfall för inte så längesen, så det är något man är orolig för... Utöver de så är jag skakad och lite rädd för tillfället, tar väl ett tag innan man smälter det hela. Var en märklig helg för oss! Så de är skönt att kunna skruva av sig här inne

Håller tummarna för dig :)

arh skrev 2015-12-06 20:23:23 följande:

Jag förstår det haha hoppas det bara håller i sig och att allt går bra. Jag längtar efter min bim nu för att se själv om det blir nått denna månad :)

• Anonym (Äpple)
    arh skrev 2015-12-06 20:42:16 följande:
    Hej äpplet. En fråga till dig, måste man äga en villa för att anses vara en lämplig förälder? Räknas det inte om man har köpt en stor och rymlig lägenhet (för att man hellre bor i lägenhet än villa) för sina egna pengar som man jobbat och sparat ihop?

Vad jag vet så har alla vi här inne haft olika mål att uppfylla innan vi tagit beslutet om att skaffa barn. Som till exempel den ekonomiska situationen. Och jag personligen tror inte att man planerar och försöker att skaffa barn om man inte har råd att försörja dem.

Och jag tycker att om du nu ska ha en sån negativ attityd till våra val i livet, så kan du ta och söka dig till andra trådar. Så kan vi få "förstöra" våra liv ifred :)
    Har sett många unga par vars relationer och situation trasas sönder av att de skaffar barn för tidigt. Tycker bara att det är tråkigt att se och tråkigt för barnen.
    Anser bara att barn skall kunna växa upp i en trygg miljö med bra boende. För många är för spontana med att kasta sig in i familjelivet utan att tänka rationellt.

Lycka till med livet TS! Ni verkar ha läget under kontroll.
  • Jennymariaa
    Anonym (Äpple) skrev 2015-12-07 11:29:20 följande:
    Har sett många unga par vars relationer och situation trasas sönder av att de skaffar barn för tidigt. Tycker bara att det är tråkigt att se och tråkigt för barnen.
    Anser bara att barn skall kunna växa upp i en trygg miljö med bra boende. För många är för spontana med att kasta sig in i familjelivet utan att tänka rationellt.

Lycka till med livet TS! Ni verkar ha läget under kontroll.
    Finns många exempel på det men alla behöver inte vara så :)
  • Lilla Luna
    Anonym (Äpple) skrev 2015-12-06 12:29:12 följande:

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

Vadå förstöra? Jag har högskoleutbildning, fast jobb,bostadsrätt, två bilar. Båda jobbar. Stabilt förhållande. Mina föräldrar fick barn tidigt. Då hade ingen av dem utbildning. Var ingen konst för mamma att plugga sedan när vi var små. Nu har hon läst runt 400 högskolepoäng. Var färdigutbildad barnsjuksköterska redan innan jag slutade på dagis. Bara för att du inte vill ha barn ska du inte lägga dig i vad vi vill.
  • arh

Nu tycker jag att vi slopar den negativa stämningen som vart här. Vi alla vet vad vi vill och har våra krav och mål att uppfylla. Ingen ska komma och tycka att vi förstör våra liv, det är den personens åsikt och har såklart rätt att tycka så men det betyder inte att personen har rätt i det den säger. 

Tillbaka till våra samtal.. Jag liksom förra månaden längtar ihjäl mig till BIM som är beräknat runt 19e!! :( Köpte grevid test idag så nu ligger det i badrumsskåpet och väntar. Känner mig dock mer lugn denna månaden men som sagt, det är lååångt kvar till bim och vad som helst kan hända haha :/ :)

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-12-07 15:42:18 följande:

Nu tycker jag att vi slopar den negativa stämningen som vart här. Vi alla vet vad vi vill och har våra krav och mål att uppfylla. Ingen ska komma och tycka att vi förstör våra liv, det är den personens åsikt och har såklart rätt att tycka så men det betyder inte att personen har rätt i det den säger. 

Tillbaka till våra samtal.. Jag liksom förra månaden längtar ihjäl mig till BIM som är beräknat runt 19e!! :( Köpte grevid test idag så nu ligger det i badrumsskåpet och väntar. Känner mig dock mer lugn denna månaden men som sagt, det är lååångt kvar till bim och vad som helst kan hända haha :/ :)

Håller tummarna men det vet du redan!! :) min mens har precis slutat så då är det snart dags igen. Men fick mysa bebis igår hela dagen så har stillat begäret lite haha
  • Lilla Luna

Jag skulle hålla mig till BIM med att testa men har haft känningar i brösten som jag inte haft innan. Hann bara komma hem innan jag tog ett test. Dumt på kvällen och BIM-5, men ville visa mig själv att det är negativt och inte skapa några förhoppningar. Blev helt ställd då jag sig en vit rand i det rosa då hela Stickan färgades. Kan nu urskilja randen svagt svagt svagt, bättre om jag håller mot ljuset. Tänker dock intala mig att det är negativt för det är dumt att hoppas på något som inte är tydligt eller som kan vara spök. Inte varit med om liknande på alla de test jag tagit. Får väl se om jag håller mig till efter BIM (sover borta då så blir inte då) eller om jag tar ett någon morgon innan.

• arh
    Jennymariaa skrev 2015-12-07 15:49:35 följande:
    Håller tummarna men det vet du redan!! :) min mens har precis slutat så då är det snart dags igen. Men fick mysa bebis igår hela dagen så har stillat begäret lite haha
    haha jag skulle nog inte kunna stilla begäret om jag fick snusa på bebis i det här läget, jag skulle nog bara bli ännu mer ivrig :) 
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar