• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Lilla Luna

Skräckexempel, slutade i nov-14, fått mens nu. Ingen äl under den här tiden. Normalt är upp till tre månader men det kan gå fort också. Hoppas hoppas!

Familjelivet skrev 2015-11-18 09:43:20 följande:

Hur lång tid tog det för er att få igång ägglossningen efter att ha slutat med p-piller? Inne på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått något positivt äl-test. Jag slutade nyss med mina, men vill verkligen bli gravid nu nu nu :) när man bestämt sig att man är redo är det svårt att hålla sig.

• Familjelivet

Oj, det var en lång tid. Hoppas inte jag drabbas av samma. Vad hade du för piller? :)

Lilla Luna skrev 2015-11-18 12:36:17 följande:

Skräckexempel, slutade i nov-14, fått mens nu. Ingen äl under den här tiden. Normalt är upp till tre månader men det kan gå fort också. Hoppas hoppas!

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-17 22:56:55 följande:

Lite summering från mig. Idag har jag alltså gått in i vecka 5 ( 4+0) enligt appen. Om jag nu är gravid vill säga. Igår kväll började min sk, nidblödning om det nu är det och har pågått smått under dagen. Brösten ömmar värre än igår och dagarna innan de. plus att jag idag har känt mig lite ostabil (blödig) och idag när jag och min sambo satt och pratade om träning (träningsfreak här, gillar dock mat också så jämnar ut sig haha)... så började jag gråta av ingenting speciellt. Kom på nu att det även föll någon tår när dom på MTV programmet awkward höll på att göra slut haha. Jag är ju ändå några dagar ifrån BIM så jag väntar med att testa mig ändå :)

När har du bim? :))
  • arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-18 13:26:08 följande:
    När har du bim? :))
    Har bim den 24e så det är fortfarande för tidigt. Blir så jävla orolig och nojig då det jag tror var nid började i på kvällen den 16e och det var väldigt lite, igår var det också jätte lite tills på kvällen och idag har det varit rikligt :( har dock läst att en del kan ha väldigt rikligt som mens och att den håller i sig i några dagar. Brösten ömmar fortfarande men inte alls som igår..
  • Lilla Luna

Först hade jag neovletta nov-10 till typ 2013 sen har jag haft Prionelle i ett års tid. Jag är nog ett extremfall dock. :)

Familjelivet skrev 2015-11-18 13:02:06 följande:

Oj, det var en lång tid. Hoppas inte jag drabbas av samma. Vad hade du för piller? :)

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-18 17:17:06 följande:
    Har bim den 24e så det är fortfarande för tidigt. Blir så jävla orolig och nojig då det jag tror var nid började i på kvällen den 16e och det var väldigt lite, igår var det också jätte lite tills på kvällen och idag har det varit rikligt :( har dock läst att en del kan ha väldigt rikligt som mens och att den håller i sig i några dagar. Brösten ömmar fortfarande men inte alls som igår..
    Ja okej nä det är lite förtidigt att testa:(
  • arh

Alltså jag är orolig. Visst det är inte hela världen om jag inte är gravid nu vid första seriösa försöket och jag vet ju att det kan ta väldigt lång tid. Men jag har ju känt mig så annorlunda i kropp och knopp. Dock så blöder jag nästan som min mens. Aningen mindre och "tunnare" och idag är andra dagen som det varit mensliknande så jag börjar bli orolig över att det inte blir nått för jag vill ju så gärna... Har läst att en del personers nidblödningar har varit som mens både i dagar och så vidare så jag ger inte upp hoppet ännu. Imorgon är det 4 dagar till beräknad bim och det brukar vara okej att testa. Ska jag våga göra det imorgon eller vänta någon dag till?

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-19 23:27:30 följande:

Alltså jag är orolig. Visst det är inte hela världen om jag inte är gravid nu vid första seriösa försöket och jag vet ju att det kan ta väldigt lång tid. Men jag har ju känt mig så annorlunda i kropp och knopp. Dock så blöder jag nästan som min mens. Aningen mindre och "tunnare" och idag är andra dagen som det varit mensliknande så jag börjar bli orolig över att det inte blir nått för jag vill ju så gärna... Har läst att en del personers nidblödningar har varit som mens både i dagar och så vidare så jag ger inte upp hoppet ännu. Imorgon är det 4 dagar till beräknad bim och det brukar vara okej att testa. Ska jag våga göra det imorgon eller vänta någon dag till?

Hmm svårt att säga. Det beror helt enkelt på. På vissa visar de sig tidigt & på andra jätte sent. Men man kan alltid prova :))
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-19 23:27:30 följande:

Hur har det gått???
  • arh
    Jennymariaa skrev 2015-11-25 06:00:35 följande:
    Hur har det gått???
    Testade negativt 2 dagar innan beräknad mens. Har inte testat något mer efter det, alla symptom försvann så antingen så var mensen över en vecka tidig med spöksymptomer (jag brukar aldrig ha såhär innan mens) eller kanske ett missfall. Får försöka igen denna månad  :/ :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar