Inlägg från: Jennymariaa |Visa alla inlägg
  • Jennymariaa

Planerar barn - Unga föräldrar

Hoppar också in här! Fyller 21 nästa år & min sambo fyller 25. Jag har en timanställning på för många timmar haha & han har fast anställning på 100 %.

Vi är inne på tredje försöket med första bebisen. Känner ingen stress utan det blir när det blir <3

• Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-16 20:17:24 följande:
    Hej kul att du vill vara med :)

Jag och min sambo är 19 (20 i jan) och 22. Vi har börjat försöka på riktigt nu denna månad och jag hoppas på att jag plussar men jag är medveten om att det kan ta lång tid. Så det är som er, vi känner ingen stress :)
    Första månaden ville jag bara att det skulle bli ett plus. Jag riktigt kände efter av symptom & tog test innan mensen skulle komma. Så mycket nytt, en helt annan värld haha!

Nu när man har "gått igenom" det två gånger så känns det inte lika stressat även om längtan fortfarande är lika stark!
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-16 22:40:36 följande:

Hurrni! Det börjar bli en del människor här inne. Finns det något sätt att sluta gruppen? Om ni skulle vilja det alltså :)

Och en till grej. Nidationsblödning är det någon som vet något om det. Jag tror att jag kan ha fått det idag och jag vet inte om jag ska vara glad eller orolig. Mest orolig för tänk om det inte är det. 

I Gravid & Baby appen som jag har på mobilen står det såhär "En liten blödning kan uppstå när det befruktade ägget fäster i livmoderslemhinnan, en sk, nidationsblödning" 

Du ska inte vara orolig men kanske inte ta ut något i förskott, håller tummarna :D
  • Jennymariaa
    Miniflicka93 skrev 2015-11-17 15:21:45 följande:

Jag har plussat!! 8 månader tog de hela!!

Grattis!! :))
  • Jennymariaa
    Lilla Luna skrev 2015-11-17 16:13:05 följande:

Vart bor ni alla? Jag bor i Västernorrland. Typ i Sundsvall.

I skåne, nära Malmö :))
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-17 22:56:55 följande:

Lite summering från mig. Idag har jag alltså gått in i vecka 5 ( 4+0) enligt appen. Om jag nu är gravid vill säga. Igår kväll började min sk, nidblödning om det nu är det och har pågått smått under dagen. Brösten ömmar värre än igår och dagarna innan de. plus att jag idag har känt mig lite ostabil (blödig) och idag när jag och min sambo satt och pratade om träning (träningsfreak här, gillar dock mat också så jämnar ut sig haha)... så började jag gråta av ingenting speciellt. Kom på nu att det även föll någon tår när dom på MTV programmet awkward höll på att göra slut haha. Jag är ju ändå några dagar ifrån BIM så jag väntar med att testa mig ändå :)

När har du bim? :))
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-18 17:17:06 följande:
    Har bim den 24e så det är fortfarande för tidigt. Blir så jävla orolig och nojig då det jag tror var nid började i på kvällen den 16e och det var väldigt lite, igår var det också jätte lite tills på kvällen och idag har det varit rikligt :( har dock läst att en del kan ha väldigt rikligt som mens och att den håller i sig i några dagar. Brösten ömmar fortfarande men inte alls som igår..
    Ja okej nä det är lite förtidigt att testa:(
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-19 23:27:30 följande:

Alltså jag är orolig. Visst det är inte hela världen om jag inte är gravid nu vid första seriösa försöket och jag vet ju att det kan ta väldigt lång tid. Men jag har ju känt mig så annorlunda i kropp och knopp. Dock så blöder jag nästan som min mens. Aningen mindre och "tunnare" och idag är andra dagen som det varit mensliknande så jag börjar bli orolig över att det inte blir nått för jag vill ju så gärna... Har läst att en del personers nidblödningar har varit som mens både i dagar och så vidare så jag ger inte upp hoppet ännu. Imorgon är det 4 dagar till beräknad bim och det brukar vara okej att testa. Ska jag våga göra det imorgon eller vänta någon dag till?

Hmm svårt att säga. Det beror helt enkelt på. På vissa visar de sig tidigt & på andra jätte sent. Men man kan alltid prova :))
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-19 23:27:30 följande:

Alltså jag är orolig. Visst det är inte hela världen om jag inte är gravid nu vid första seriösa försöket och jag vet ju att det kan ta väldigt lång tid. Men jag har ju känt mig så annorlunda i kropp och knopp. Dock så blöder jag nästan som min mens. Aningen mindre och "tunnare" och idag är andra dagen som det varit mensliknande så jag börjar bli orolig över att det inte blir nått för jag vill ju så gärna... Har läst att en del personers nidblödningar har varit som mens både i dagar och så vidare så jag ger inte upp hoppet ännu. Imorgon är det 4 dagar till beräknad bim och det brukar vara okej att testa. Ska jag våga göra det imorgon eller vänta någon dag till?

Hur har det gått???
  • Jennymariaa
    arh skrev 2015-11-25 14:32:35 följande:
    Testade negativt 2 dagar innan beräknad mens. Har inte testat något mer efter det, alla symptom försvann så antingen så var mensen över en vecka tidig med spöksymptomer (jag brukar aldrig ha såhär innan mens) eller kanske ett missfall. Får försöka igen denna månad  :/ :)
    Åh vad tråkigt! Hoppas det tar sig nästa gång<3
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar