Familjelivet skrev 2015-11-17 11:09:42 följande:
Vad bra! Då får du säkert förlängt! Hur ser du på att inte ha fast jobb innan du får barn? Jag har ju också "bara" visstidsanställning. Men mitt jobb är nöjda med mig med, så hoppas på att på vara kvar!! För mig är det inga problem med att inte ha fast, visst är det något jag önskar att jag har innan vi får barn. Men vem vet hur länge jag måste vänta då? Vi har ju en stabil ekonomi, min sambo tjänar bra, äger hus och bilar, så om jag skulle behöva gå hemma med dålig mammapeng så skulle vi klara oss ändå. Och får man inte komma tillbaka efter ledigheten så är det bara att börja söka nya jobb under tiden man är hemma :) Allt man "vill ha" kan man ju satsa på till nästa barn, som tex fast jobb.
Åh vad jag längtar till man får köpa små söta bebisgrejer :) flera av mina vänner har barn, så brukar köpa något då och då till deras små :)
Vi skulle klarar oss bra vi med om det skulle visa sig att jag skulle bli utan förlängning, visst kanske vi inte kan unna oss typ allt som vi vill ha som vi gör just nu för det mesta. Men det här livet med mycket restaurang besök och shopping kommer ju naturligt att minska med en bebis. Jag har ju en plan att läsa till undersköterska och bara jag har den utbildningen så får jag ju fast utan problem. Däremot funderar jag på när jag ska kliva på utbildningen. Jag vet iallafall att jag ska läsa på distans så att jag kan jobba lite samtidigt :)
Ja eller hur! Jag och min sambo har planerat sedan en månad tillbaka att åka till Gekås ullared i början på december och igår lyckades jag övertala honom med goda argument att köpa lite bebis grejer där då jag googlade runt och hittade väldigt prisvärdiga saker där. Så oavsett om jag nu är gravid eller inte så kommer lite grejer få följa med då. Vi har så många mil dit att det blir svårt att planera in en till resa innan det blir någon bebis :)