Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

Planerar barn - Unga föräldrar

Hänger på här. Drömt om barn länge men har valt att blir klar med mina studier först innan. För snart ett år sedan tog jag examen som förskollärare och bytte jobb i våras. Hade innan en fast anställning på 55% med möjlighet till att jobba mycket extra. Dock blev det en stress att inte kunna försörja oss då sambon var arbetslös. Nu jobbar jag 100% i förskola, en fastanställning. Flyttade från en hemsk trea i dåligt skick till en fräsch större trea nära jobbet och i ett mysigt område nära mina syskon och mina föräldrar. Sambon fick nyss jobb, 50% med möjlighet till extra. Så nu är vi liksom i rätt fas. Jag slutade med ppiller för ett år sedan, hade mens två gånger sen försvann den... Hoppades ändå på att lyckas bli gravid. Nu är jag här, inne på mensens tredje dag. Äntligen är den här och vi ska börja försöka på riktigt! Ingen vet något än och jag kommer hålla det hemligt för alla då det väl tar jag. Men mamma får nog veta tidigt. 

Jag är 23år och sambon är 22år. Vi har varit tillsammans i över 5år, förlovade oss i augusti i år. Bott ihop sedan tre år tillbaka. Nu står vi stadigt och vet vart vi har varandra. Ekonomin är trygg och jag äger lägenheten vi bor i. En trea på 63,5kvm (känns större). "Barnrummet" är just nu ett datarum åt sambon men jag hoppas på att få renovera och inreda där snart. I familjen har vi två katter och en hund. Mina småbebisar.

Lycka till alla! Hoppas alla plussar snart! :D

• Lilla Luna

Grattis! Härligt! :D

Miniflicka93 skrev 2015-11-17 15:21:45 följande:

Jag har plussat!! 8 månader tog de hela!!

• Lilla Luna
    arh skrev 2015-11-17 18:09:57 följande:
    typ jag också :O
    Vad roligt! :D Då tycker jag att vi följs åt så gott det går. :D
  • Lilla Luna

Skräckexempel, slutade i nov-14, fått mens nu. Ingen äl under den här tiden. Normalt är upp till tre månader men det kan gå fort också. Hoppas hoppas!

Familjelivet skrev 2015-11-18 09:43:20 följande:

Hur lång tid tog det för er att få igång ägglossningen efter att ha slutat med p-piller? Inne på dag 18 i cykeln och har fortfarande inte fått något positivt äl-test. Jag slutade nyss med mina, men vill verkligen bli gravid nu nu nu :) när man bestämt sig att man är redo är det svårt att hålla sig.

• Lilla Luna

Först hade jag neovletta nov-10 till typ 2013 sen har jag haft Prionelle i ett års tid. Jag är nog ett extremfall dock. :)

Familjelivet skrev 2015-11-18 13:02:06 följande:

Oj, det var en lång tid. Hoppas inte jag drabbas av samma. Vad hade du för piller? :)

• Lilla Luna
    Anonym (Äpple) skrev 2015-12-06 12:29:12 följande:

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

Vadå förstöra? Jag har högskoleutbildning, fast jobb,bostadsrätt, två bilar. Båda jobbar. Stabilt förhållande. Mina föräldrar fick barn tidigt. Då hade ingen av dem utbildning. Var ingen konst för mamma att plugga sedan när vi var små. Nu har hon läst runt 400 högskolepoäng. Var färdigutbildad barnsjuksköterska redan innan jag slutade på dagis. Bara för att du inte vill ha barn ska du inte lägga dig i vad vi vill.
  • Lilla Luna

Jag skulle hålla mig till BIM med att testa men har haft känningar i brösten som jag inte haft innan. Hann bara komma hem innan jag tog ett test. Dumt på kvällen och BIM-5, men ville visa mig själv att det är negativt och inte skapa några förhoppningar. Blev helt ställd då jag sig en vit rand i det rosa då hela Stickan färgades. Kan nu urskilja randen svagt svagt svagt, bättre om jag håller mot ljuset. Tänker dock intala mig att det är negativt för det är dumt att hoppas på något som inte är tydligt eller som kan vara spök. Inte varit med om liknande på alla de test jag tagit. Får väl se om jag håller mig till efter BIM (sover borta då så blir inte då) eller om jag tar ett någon morgon innan.

• Lilla Luna

Yes. Kollar på det lite nu och då. Synd att avsnitten är så korta. ;)

Anonym (C) skrev 2015-12-08 11:24:45 följande:

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

• Lilla Luna
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Sambon har massor med syskonbarn, 6st. Jag har ett syskonbarn på 4månader. Så jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola. Känner att jag har ganska stor vana men att jag ändå kommer känna mig vilsen i början då jag får barn. ;)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar