Planerar barn - Unga föräldrar
Hänger på här. Drömt om barn länge men har valt att blir klar med mina studier först innan. För snart ett år sedan tog jag examen som förskollärare och bytte jobb i våras. Hade innan en fast anställning på 55% med möjlighet till att jobba mycket extra. Dock blev det en stress att inte kunna försörja oss då sambon var arbetslös. Nu jobbar jag 100% i förskola, en fastanställning. Flyttade från en hemsk trea i dåligt skick till en fräsch större trea nära jobbet och i ett mysigt område nära mina syskon och mina föräldrar. Sambon fick nyss jobb, 50% med möjlighet till extra. Så nu är vi liksom i rätt fas. Jag slutade med ppiller för ett år sedan, hade mens två gånger sen försvann den... Hoppades ändå på att lyckas bli gravid. Nu är jag här, inne på mensens tredje dag. Äntligen är den här och vi ska börja försöka på riktigt! Ingen vet något än och jag kommer hålla det hemligt för alla då det väl tar jag. Men mamma får nog veta tidigt.
Jag är 23år och sambon är 22år. Vi har varit tillsammans i över 5år, förlovade oss i augusti i år. Bott ihop sedan tre år tillbaka. Nu står vi stadigt och vet vart vi har varandra. Ekonomin är trygg och jag äger lägenheten vi bor i. En trea på 63,5kvm (känns större). "Barnrummet" är just nu ett datarum åt sambon men jag hoppas på att få renovera och inreda där snart. I familjen har vi två katter och en hund. Mina småbebisar.
Lycka till alla! Hoppas alla plussar snart! :D