Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

Planerar barn - Unga föräldrar

arh skrev 2016-03-05 09:06:09 följande:

Vaknar upp, får för mig att det är måndag och tänker yes, jag har klarat mig till vecka 7. Inser att det är lördag och jag är kvar i vecka 6.. Vecka 6 har varit såååå seg :/ men nu är det bara idag och imorgon kvar av den här vecka och varje dag känns som en seger :)

Går jag efter sista mensen så är jag i v.7 nu. 6+0 idag. Vad tiden går segt!
  • Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-05 10:39:50 följande:

I Sverige går man ju efter första dagen i sista mensen så det är ju mycket troligt att du är i vecka 7 i och med att din bf är 28e och min bf är 30e och idag är vecka 6, 5+5 :)

Har du laddat ner appen gravid och baby? Den är jättebra :)

Har appen gravid. :) hade dock äl på cd 21 men vad gör det? ;)
  • Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-03-05 10:43:33 följande:

Räknar du då på en cykel på 28 dagar och att man hade ÄL 14 dagar efter första mensdagen?

Man brukar räkna från sista mensens första dag. :)
  • Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-03-05 12:54:08 följande:

ja jo de förstår jag, men räknar du med en cykel på 28 dagar? 

Jag har bara lagt in datum i appen så jag vet inte. Men jag hade äl på cd21 och lägger jag in det så får jag annan vecka och annat bf.
  • Lilla Luna
    Emmissara skrev 2016-03-05 15:10:40 följande:

Okej, jag hade ÄL på cd32 så ja går efter de istället :)

Jag går efter sista mensen för då blir väntan på UL inte lika lång. ;) så gå efter mensen när du pratar med bm. :)
  • Lilla Luna

Fick smått panik inatt... efter att ha gått ut med valpen så ramlade jag i trappan ute som är helt täckt av snö. Slog mig på vänster sida av kroppen, tog mig upp och ramlade framåt men lyckades ta emot med händerna. Tänkte ändå på liten i magen. När jag skulle sova strax efter fick jag sjukt ont, mensvärk liksom. Tänkte att nu får jag missfall, även fast jag inte slog just magen. Det var nog bara växtvärk. Men oron, kan det försvinna lite?

• Lilla Luna
    arh skrev 2016-03-07 11:01:26 följande:

Ramlade också igårkväll när jag jobbade.. På rätt ner på benen i stentrappa. Ja, sjukt klantigt. Vart också orolig men jag tror inte det är någon fara så länge man inte får något slag i magen :)

Känner mig helt mör i kroppen idag.. är yngst på jobbet (utom barnen då) och vi skämtar om att jag börjar bli till åren för jag är så virrig nu, trött och svettas och fryser om vart annat. Så är jag stel idag.
  • Lilla Luna

Men nej, så irriterande. Kroppen som retas. :(

Villhaenliten skrev 2016-03-08 00:30:06 följande:

Hur komiskt att mensen väljer att dyka upp PRECIS när jag gör testet...

• Lilla Luna
    Villhaenliten skrev 2016-03-08 14:08:44 följande:

Bara att ta nya tag & pricka in kommande ägglossning :)

Lycka till! Håller tummarna! :D
  • Lilla Luna

Idag klev jag in i vecka 10. Känner mig inte gravid eller så. Har typ inga symptom. Lätt illamående då jag är hungrig men inget annat.

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar