Planerar barn - Unga föräldrar
Hej tänkte om jag får vara med här? Tog ett gravtest igår och det var helt blankt , sedan tog jag ett imorse o tror att jag ser ett till streck . Ser ni något ? :)
Hej tänkte om jag får vara med här? Tog ett gravtest igår och det var helt blankt , sedan tog jag ett imorse o tror att jag ser ett till streck . Ser ni något ? :)
jag är 21 och min make är 22. Min man startade AB för 3 år sedan där jag jobbar deltid i, vi köpte hus för 2 år sedan, och vi har precis köpt ny bil då vår gamla är 3 år nu. jag pluggar 150% till att bli ekonom men jag tar inga studielån. Vi har en bra ekonomi och vi behöver inte riktigt tänka på att spara extra då vi har en bra buffert och bra inkomst.
Det känns skönt nu att äntligen har bytt får Mercedes till en ny Passat, den har lite större bagage så nu behöver vi inte byta bil när vår familj växer.
Hur tidigt började ni känna av rörelser?
Är i vecka 11 nu, 10+4 och längtar tills på måndag då jag har inskrivning och vi ska kolla datum för rul.
Av de som vet om min graviditet (jag, sambon och två vänner) så tror alla på en pojke. Vi kommer dock inte kolla kön. :)
Va på inskrivning igår, är så glad att jag verkligen älskar min bm :D
Iaf har fått tid för ultraljud imorgon på en privat klinik. Hoppas att allt ser bra ut då jag har haft smärtor i magen till och från sedan i söndags. Är nervös men tror ändå att allt är okej, känns dock ändå skönt att kolla upp det. Var på ultraljud för 3 veckor sedan och har tid för KUB om 4 veckor och kände att jag inte ville vänta 4 veckor för att veta att allt ser bra ut. Även fast allt såg bra ut på ultraljudet för 3 veckor sedan.
Gjorde ju som sagt ett ultraljud idag på en privat klinik och de kostade bara 200kr.
Allt såg bra ut så känns skönt att jag gjorde de ultraljudet och kan släppa oron att något är fel (iaf nu, får vänta 4 veckor kvar till kub, innan ja får se lilla krabaten)
Förlåt för äcklig bild!! Men kan detta vara nidblödning? Har tre dagar kvar till mens och min mens är ALLTID klarröd och verkligen rinnande.
Jag jobbar 100% nu och oroar mig för hur jag ska sysselsätta mig sen då jag ska gå hemma, då jag har ett fysiskt ansträngande jobb. Haha, så rastlös.
Haha det förstår jag! Har själv gått ner till 50% & vad gör man när man kommer hem lixom?? Hahaha
Precis jag är också van att jobba 100 % haha ! Ska du gå hemma något innan bebis kommer? Jag har ansökt om gravpenning men f-kassan är inte kända för att ge snabba beslut. går det igenom så börjar det gälla 7 juli & då går sambon på semester & är hemma 5 veckor så det blir perfekt! :D
Går inte gravpenningen igenom kan det vara skönt att ta semestern precis innan, inte kul att behöva ta föräldradagar innan bebis kommit
Höll handen på magen och kände något pyttelitet. Kanske var en spark eller så. Alltså sjukt smått. Sambon kände det också när han la handen där. Som att någon petade inifrån. Mamma tror absolut att det är bebisen. Så sjukt fantastisk känsla. V. 15 (14+5).