• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • arh

En fråga som inte angår ämnet egentligen men hur är vädret neröver. Jag och min sambo ska bila ner till varberg idag men vet inte om vi ska ställa in för klass1 varningarna som är där ner över. Någon av er som bor där omkring, göreborg eller så som kan berätta hur det är.

• Jennymariaa
    Familjelivet skrev 2015-12-06 08:42:12 följande:

Jag har nyss plussat! Vi är gravida! 2-3 veckor stod de på testet ????

Åh vad kul!!!
  • arh
    Familjelivet skrev 2015-12-06 08:42:12 följande:

Jag har nyss plussat! Vi är gravida! 2-3 veckor stod de på testet ????

Grattis kul! Dom där testerna är lite knasiga. Du är nog runt vecka 5-6 då testerna visar att det är mellan 2-3 veckor sedan du vart gravid :)
  • Familjelivet

Tack!!! :) så sjukt att vi fattar inte. Slutade ju led mina p-piller förra månaden. Trodde inte att de skulle ta sig på en gång

arh skrev 2015-12-06 11:55:52 följande:

Grattis kul! Dom där testerna är lite knasiga. Du är nog runt vecka 5-6 då testerna visar att det är mellan 2-3 veckor sedan du vart gravid :)

• Anonym (Äpple)

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

• Familjelivet

nej men hej på dig oxå, vilken trevlig inställning du har här i vår annars snälla tråd. Jag skulle inte välja att skaffa barn om jag inte tyckte att vi skulle klara av det. Vi bor i en fin villa som nästan är helrenoverad, äger två bilar och båda har jobb. Har även pengar sparade båda två. Vi kommer klara det alldeles galant! Tack och hej!

Anonym (Äpple) skrev 2015-12-06 12:29:12 följande:

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

• arh
    Familjelivet skrev 2015-12-06 12:05:36 följande:

Tack!!! :) så sjukt att vi fattar inte. Slutade ju led mina p-piller förra månaden. Trodde inte att de skulle ta sig på en gång

Jag förstår det haha hoppas det bara håller i sig och att allt går bra. Jag längtar efter min bim nu för att se själv om det blir nått denna månad :)
  • arh
    Anonym (Äpple) skrev 2015-12-06 12:29:12 följande:

Hej äpplet. En fråga till dig, måste man äga en villa för att anses vara en lämplig förälder? Räknas det inte om man har köpt en stor och rymlig lägenhet (för att man hellre bor i lägenhet än villa) för sina egna pengar som man jobbat och sparat ihop?

Vad jag vet så har alla vi här inne haft olika mål att uppfylla innan vi tagit beslutet om att skaffa barn. Som till exempel den ekonomiska situationen. Och jag personligen tror inte att man planerar och försöker att skaffa barn om man inte har råd att försörja dem.

Och jag tycker att om du nu ska ha en sån negativ attityd till våra val i livet, så kan du ta och söka dig till andra trådar. Så kan vi få "förstöra" våra liv ifred :)
  • Anonym (C)

Hej!

Jag är 22 år och sambon är 26 år. Vi försöker skaffa barn just nu. Slutade med piller i augusti, fick ett tidigt missfall i oktober och nu väntar vi på BIM som ska vara 18 december. Enligt min app hade jag ägglossning i helgen men jag tror att jag hade den redan tidigare i veckan.

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar