Inlägg från: Anonym (Äpple) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Äpple)

Planerar barn - Unga föräldrar

Varför väljer ni att förstöra era liv så tidigt? Har ni akademiska yrken redan, bor i i villa, sparade pengar etc?

• Anonym (Äpple)
    arh skrev 2015-12-06 20:42:16 följande:
    Hej äpplet. En fråga till dig, måste man äga en villa för att anses vara en lämplig förälder? Räknas det inte om man har köpt en stor och rymlig lägenhet (för att man hellre bor i lägenhet än villa) för sina egna pengar som man jobbat och sparat ihop?

Vad jag vet så har alla vi här inne haft olika mål att uppfylla innan vi tagit beslutet om att skaffa barn. Som till exempel den ekonomiska situationen. Och jag personligen tror inte att man planerar och försöker att skaffa barn om man inte har råd att försörja dem.

Och jag tycker att om du nu ska ha en sån negativ attityd till våra val i livet, så kan du ta och söka dig till andra trådar. Så kan vi få "förstöra" våra liv ifred :)
    Har sett många unga par vars relationer och situation trasas sönder av att de skaffar barn för tidigt. Tycker bara att det är tråkigt att se och tråkigt för barnen.
    Anser bara att barn skall kunna växa upp i en trygg miljö med bra boende. För många är för spontana med att kasta sig in i familjelivet utan att tänka rationellt.

Lycka till med livet TS! Ni verkar ha läget under kontroll.
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar