• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-08 22:23:05 följande:

Sambon har massor med syskonbarn, 6st. Jag har ett syskonbarn på 4månader. Så jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola. Känner att jag har ganska stor vana men att jag ändå kommer känna mig vilsen i början då jag får barn. ;)

Ja gud kommer kännas jättesvårt i början. Alla är ju nybörjare i början och är ju en helt annan sak att ha egna barn än att passa syrrans ungar då och då. Men skönt att ha mina systrar som jag kan rådfråga när det gäller graviditet och barn. :)
  • Önskan94
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Jag känner nog att jag har hyfsad erfarenhet av barn :) min fästmans syster har en dotter som fyller 4 år och har passat henne mycket, småsyskon som är 4 och 5 samt att jag har passat mina tvillingkusiner som idag är 7 rätt mycket sedan dom var 6 månader :) men det blir ju en helt annan sak när det är ens egna :)
  • Jennymariaa
    Anonym (C) skrev 2015-12-08 21:53:07 följande:

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

Har några lånebarn <3 men känns ändå nervöst bara tanken att ha en egen lixom :))
  • arh

Enligt appen så har jag ca 5-6 dagar kvar till BIM (det står att jag hade beräknad äl den 5e men är ganska säker att det skedde den 3e, men planerad mens är den 19e så jag försöker hålla mig till dess ändå) och jag håller verkligen tummarna. Jag har börjat blivit lite ivrig att testa men jag ska försöka hålla mig, hehe. Igår hade jag dock som "stick" i livmodern alltså inte som mensvärk. Jag vet dock inte vad det kan betyda men jag har inte känt av något sådant idag än så länge. 

Hur går det för er? :) 

• Lilla Luna

Bim/bim+1 beroende på app. Ingen mens. Vet inte när jag hade äl eller hur lång cykel jag har så kanske är lite tidigt än ändå.

Dagens test:

Testlagrets.

Gravidkollens. Dock efter en bra stund. Blankt i början men de sägs vara värdelösa.

Väntar och ser. Håller mensen sig borta blir det ett cb på onsdag.

• Önskan94

Jag fick mitt första positiva äl-test idag känns så spännande och skönt då jag har oregelbunden mens så nu håller vi tummarna att det tar sig =)
  • Anonym (längtan08)

Heej ????

Får jag hoppa in här?

Jag och min kille planerar barn. Vi har inga barn sedan innan. Jag är 28 om 3 veckor och han är 33.

Jag har inte skyddat mig på 2 år. Varit gravid 9 gånger men missfall alla gånger.

Nu gör vi ett försök till! ????ger aldrig upp. Vill bli ung förälder.

• Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-13 19:36:08 följande:

Bim/bim+1 beroende på app. Ingen mens. Vet inte när jag hade äl eller hur lång cykel jag har så kanske är lite tidigt än ändå.

Dagens test:

Testlagrets.

Gravidkollens. Dock efter en bra stund. Blankt i början men de sägs vara värdelösa.

Väntar och ser. Håller mensen sig borta blir det ett cb på onsdag.

På första ser jag en svag skugga men på andra ingenting. Hoppas det blir starkare. :)
  • Anonym (C)

Är på bim-5 och har idag och igår varit extremt trött så hoppas det är nåt annat än bara mörkret som är anledningen till det.

• Lilla Luna
    Anonym (C) skrev 2015-12-13 20:09:50 följande:

På första ser jag en svag skugga men på andra ingenting. Hoppas det blir starkare. :)

Det är så jättesvagt att jag inte vågar hoppas än. Jag väntar och ser vad som händer. Hur det ser ut om några dagar. Det andra testet var sjukt svårt att se på först. Kanske bara jag som stirrat på det för länge?

Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar