• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-21 14:17:30 följande:

Ser men ser inte riktigt färgen. Ser mer grått ut via paddan... Hoppas det är ett plus, håller tummarna!

Det var rosa/rött och placerat på rätt ställe.
  • dummamej2

Hej alla där ute i julmyset :) Jag skulle bli oerhört glad om ni ville berätta för mig hur länge efter ÄL / BIM ni testade positivt? :) kände ni några symtom innan bim?

Jag har väldigt oregelbunden mens men när jag har ägglossning så får jag värk i nedre regionen om vi säger så. Jag hade i samma veva oskyddat sex med min kille (detta var både 8/12 och 10/12 under den tiden min ägglossning skedde) han kom dock inte i mig (men man vet ju att dem nödvändigtvis inte behöver göra de för att man ska bli på tjocken). Ungefär 4 dagar efter det spydde jag hips vips. Nu när det gått ca 10-11 dagar sen dess så har jag mått små illa varje dag sedan dess, idag höll jag på spy på jobbet tex. Ca en vecka efter ev befruktning började jag få molvärk och det har hållt i sig mer eller mindre i ca 4 dagar. I lördags (ca 8-9 dagar efter ÄL) testade jag mig innan jag skulle dricka några glas just in case och då fick jag negativt på stickan. Jag bör få min mens inom dem närmsta dagarna om den nu dyker upp. Jag tycker dock att mina hormoner blivit konstig då jag börjar gråta för ALLT haha! Sen tycker jag att mina bröstvårtor mörknat lite men dem ömmar inte.

Dela gärna av er lite om era tankar. Och berätta gärna om era första symtom och när dem började spöka :) kram på er!

• Lilla Luna
    Anonym (C) skrev 2015-12-21 15:46:26 följande:

Det var rosa/rött och placerat på rätt ställe.

Men då får jag gratulera då! :) Grattis! :D
  • arh
    dummamej2 skrev 2015-12-21 20:57:52 följande:

Hej alla där ute i julmyset :) Jag skulle bli oerhört glad om ni ville berätta för mig hur länge efter ÄL / BIM ni testade positivt? :) kände ni några symtom innan bim?

Jag har väldigt oregelbunden mens men när jag har ägglossning så får jag värk i nedre regionen om vi säger så. Jag hade i samma veva oskyddat sex med min kille (detta var både 8/12 och 10/12 under den tiden min ägglossning skedde) han kom dock inte i mig (men man vet ju att dem nödvändigtvis inte behöver göra de för att man ska bli på tjocken). Ungefär 4 dagar efter det spydde jag hips vips. Nu när det gått ca 10-11 dagar sen dess så har jag mått små illa varje dag sedan dess, idag höll jag på spy på jobbet tex. Ca en vecka efter ev befruktning började jag få molvärk och det har hållt i sig mer eller mindre i ca 4 dagar. I lördags (ca 8-9 dagar efter ÄL) testade jag mig innan jag skulle dricka några glas just in case och då fick jag negativt på stickan. Jag bör få min mens inom dem närmsta dagarna om den nu dyker upp. Jag tycker dock att mina hormoner blivit konstig då jag börjar gråta för ALLT haha! Sen tycker jag att mina bröstvårtor mörknat lite men dem ömmar inte.

Dela gärna av er lite om era tankar. Och berätta gärna om era första symtom och när dem började spöka :) kram på er!

Man kan testa sig ca 2veckor +- efter ägglossning men köp dig ett test och prova på morgonen för det låter ju som att det kan vara något :)
  • arh

BIM+3 idag, fortfarande ingen mens i sikte. Jag vet inte om jag har druckit mer än vanligt idag för jag har behövt kissa 1 gång i timmen näst intill haha.. Imorgon testar jag om det inte kommer igång innan det. Fortfarande smått öm i brösten.

• Önskan94

Jag plussade idag på äl+9! Jag är i chock.. Hoppas det lilla pyret vill stanna och att vi blir föräldrar i september! :D

• arh
    Önskan94 skrev 2015-12-23 08:24:27 följande:

Jag plussade idag på äl+9! Jag är i chock.. Hoppas det lilla pyret vill stanna och att vi blir föräldrar i september! :D

Grattis! Testade du något innan det eller väntade du på +9?

Testade negativt idag också Bim+4, jag har börjat ge upp hoppet för den här omgången :/
  • Önskan94
    arh skrev 2015-12-23 11:17:56 följande:

Grattis! Testade du något innan det eller väntade du på +9?

Testade negativt idag också Bim+4, jag har börjat ge upp hoppet för den här omgången :/

Tack så mycket! Jag testade igår också utan några förväntningar eftersom det är så tidigt ju.. Men jag tyckte mig ana något extremt svagt som lika gärna kunde varit spökstreck.. Jag testade imorse igen och fick ett tydligt men svagt plus och tog därför ett digitalt för att få det bekräftat och där stod det gravid 1-2 :)

Ge inte upp förrän mensen kommer! Du hade kanske en senare äl än vad du trodde :)
  • Önskan94
    Jennymariaa skrev 2015-12-24 07:03:33 följande:

God jul på er!! <3

Tack detsamma! :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar