• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Emmissara

Fick min mens igår, inte så många känslor just när jag insåg det utan de kom mer sen när ja skulle gå o lägga mig efter en lång och stressad dag. Jobbig dag idag och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. jag kände mig så säker på att detta var månaden jag skulle få bli gravid. 

Blir trött på detta nu. 

• obalanserad

Vi har bestämt oss för att försöka nu! Har tagit ÄL test denna cykeln och prickade in sex vid ägglossning. Hade positivt ÄL test nu den 20/1 och har även märkt av ägglossningen för får ont i äggstocken och brösten haha. Hoppas det tar sig! Bara att vänta 2 veckor nu och se :)

• obalanserad
    Emmissara skrev 2016-01-21 11:08:17 följande:

Fick min mens igår, inte så många känslor just när jag insåg det utan de kom mer sen när ja skulle gå o lägga mig efter en lång och stressad dag. Jobbig dag idag och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. jag kände mig så säker på att detta var månaden jag skulle få bli gravid. 

Blir trött på detta nu. 

Beklagar. Hur länge har ni försökt? Hoppas de tar sig snart <3
  • Emmissara
    obalanserad skrev 2016-01-22 02:13:39 följande:
    Beklagar. Hur länge har ni försökt? Hoppas de tar sig snart <3
    tack, någonstans runt 1,5 år så de är ett tag.
  • arh

Börjar ana att någonting händer med min kropp. Har haft smått ömma bröst hela veckan och blivit genuint förstörd/ledsen över små saker.
    1a gången då min sambo missat min förfrågan om att han skulle köpa hem en semla, ville verkligen ha en..
    2a gången då jag upptäckte att pulvermosen var slut när jag behövde den.
    Idag på jobbet när jag pratade med min sambo om att jag trodde jag tappat min förlovningsring men han berättade att jag glömt den hemma.

Min sambo tycker det är väldigt roligt såklart att jag brutit ihop över små saker.. Jaja, vill inte hoppas för mycket såklart men det är ju lite suspekt, brukar inte vara värst blödig

• obalanserad
    arh skrev 2016-01-23 16:02:06 följande:

Börjar ana att någonting händer med min kropp. Har haft smått ömma bröst hela veckan och blivit genuint förstörd/ledsen över små saker.
    1a gången då min sambo missat min förfrågan om att han skulle köpa hem en semla, ville verkligen ha en..
    2a gången då jag upptäckte att pulvermosen var slut när jag behövde den.
    Idag på jobbet när jag pratade med min sambo om att jag trodde jag tappat min förlovningsring men han berättade att jag glömt den hemma.

Min sambo tycker det är väldigt roligt såklart att jag brutit ihop över små saker.. Jaja, vill inte hoppas för mycket såklart men det är ju lite suspekt, brukar inte vara värst blödig

Jag var gravid innan, för ett år sen ungefär men fick missfall. Känner väl igen de du skriver, jag ville ha vattenmelon men min pojkvän glömde köpa hem det så jag satt och grät flera timmar. Sen när han köpte den så åt jag upp hela sen spydde jag ;) hade även sjuk craving på lök.
    När har du beräknad mens?
  • arh
    obalanserad skrev 2016-01-23 19:20:47 följande:
    Jag var gravid innan, för ett år sen ungefär men fick missfall. Känner väl igen de du skriver, jag ville ha vattenmelon men min pojkvän glömde köpa hem det så jag satt och grät flera timmar. Sen när han köpte den så åt jag upp hela sen spydde jag ;) hade även sjuk craving på lök.
    När har du beräknad mens?
    Har beräknad mens om ca 7dagar enligt appen, tidigare tror jag. Så det är ju väldigt tidigt, har även haft smått värk till och från idag och igår. Enligt appen hade jag äl, den 16e men är rätt säker att jag hade det den 12e. Oavsett så har jag inte missat den men sen är ju frågan om det fäster osv. Mitt godis begär har varit mycket mer, nu kan jag äta hela dagarna nästan.. Visst har jag alltid varit en godisråtta men inte såhär mycket men det kan ju vara hjärnan också som spelar spel.
  • arh

Antingen så har jag en nidblödning eller så är mensen på gång.. Lite blod i morse på papperet. Vågar inte hoppas på något idag känner jag

• Jennymariaa
    arh skrev 2016-01-25 11:23:43 följande:

Antingen så har jag en nidblödning eller så är mensen på gång.. Lite blod i morse på papperet. Vågar inte hoppas på något idag känner jag

Hoppas på nidblödning! Den kan vara lika länge som mensen fast betydlig mindre blödning :D
  • arh
    Jennymariaa skrev 2016-01-25 11:30:17 följande:
    Hoppas på nidblödning! Den kan vara lika länge som mensen fast betydlig mindre blödning :D
    Sist det visade sig såhär kom mensen, 1 vecka för tidigt än vanligt så jag tror att jag fick något slags missfall i samband med att ägget höll på att fästa, men jag håller tummarna för denna gång och att mensen håller sig borta, för även denna gång är det tidigare än beräknad mens
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar