Inlägg från: obalanserad |Visa alla inlägg
  • obalanserad

Planerar barn - Unga föräldrar

Hej hoppar in här! :)
    Jag är 18 och blir 19 i år och min sambo fyller snart 23.
    Vi har varit tillsammans i 3 år och bott tillsammans i 2, vi har en liten tvåa och god ekonomi trots att jag studerar några månader till.
    Vi hade tänkt börja försöka om några månader och har inte hittat någon annan tråd som passar mig så försöker här:)

• obalanserad
    arh skrev 2016-01-18 10:55:57 följande:
    Hej och välkommen, jag har precis fyllt 20 och min sambo är 22. Det här är nu 3e månaden av seriösa försök för att bli gravid.

Har ni några "mål" att uppnå innan ni börjar försöka?
    Våra mål var att jag skulle gå ut skolan, ha ett jobb och att vi skulle bo större. Och allting är avklarat :)

Lycka till :)
    Hoppas ni lyckas snart!
    Nä inga mål på det sättet som jag kan komma på nu, vi har dock sagt att vi ska köpa ny soffa och köksbord och sånt innan vi börjar lägga undan pengar till ett barn, haha!
    Vi har ju redan en lägenhet och bra ekonomi, jag jobbar dock inte men vi klarar oss bra ändå :)
  • obalanserad

Vi har bestämt oss för att försöka nu! Har tagit ÄL test denna cykeln och prickade in sex vid ägglossning. Hade positivt ÄL test nu den 20/1 och har även märkt av ägglossningen för får ont i äggstocken och brösten haha. Hoppas det tar sig! Bara att vänta 2 veckor nu och se :)

• obalanserad
    Emmissara skrev 2016-01-21 11:08:17 följande:

Fick min mens igår, inte så många känslor just när jag insåg det utan de kom mer sen när ja skulle gå o lägga mig efter en lång och stressad dag. Jobbig dag idag och vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. jag kände mig så säker på att detta var månaden jag skulle få bli gravid. 

Blir trött på detta nu. 

Beklagar. Hur länge har ni försökt? Hoppas de tar sig snart <3
  • obalanserad
    arh skrev 2016-01-23 16:02:06 följande:

Börjar ana att någonting händer med min kropp. Har haft smått ömma bröst hela veckan och blivit genuint förstörd/ledsen över små saker.
    1a gången då min sambo missat min förfrågan om att han skulle köpa hem en semla, ville verkligen ha en..
    2a gången då jag upptäckte att pulvermosen var slut när jag behövde den.
    Idag på jobbet när jag pratade med min sambo om att jag trodde jag tappat min förlovningsring men han berättade att jag glömt den hemma.

Min sambo tycker det är väldigt roligt såklart att jag brutit ihop över små saker.. Jaja, vill inte hoppas för mycket såklart men det är ju lite suspekt, brukar inte vara värst blödig

Jag var gravid innan, för ett år sen ungefär men fick missfall. Känner väl igen de du skriver, jag ville ha vattenmelon men min pojkvän glömde köpa hem det så jag satt och grät flera timmar. Sen när han köpte den så åt jag upp hela sen spydde jag ;) hade även sjuk craving på lök.
    När har du beräknad mens?
  • obalanserad
    arh skrev 2016-01-27 00:04:52 följande:

Ursäktar lite TMI..

Igår kom någonting som jag har svårt att tolka, det kan antingen vara en rätt så riklig nidblödning eller mens oavsett är det så pass att jag har satt in koppen idag. Så idag har jag inte varit på topp, mycket tankar idag (höll på att börja gråta när jag och sambon satt och pratade på restaurangen) och det känns mer denna gång än de gånger innan. Men jaja, jag får väl vänta några dagar med att testa till det här är över. För övrigt är jag hårdare än vanligt precis under magen men samtidigt har jag haft en mensvärksliknande känsla till och från ner till. Jag håller fortfarande tummarna trots att jag idag har varit mest bitter. Men blir det inget nu så ska vi som sagt vänta till april-maj så vi får en -17 bebis istället för en bebis född så sent på året. Hoppas allt är bra med er <3

Har du blödit mycket? Hoppas det var en nidblödning och att ni lyckas denna gång <3
    Jag har haft ganska mycket "mensvärk" idag trots att det är en vecka kvar till beräknad mens så hoppas det tog sig..
  • obalanserad
    9camilla9 skrev 2016-02-11 21:52:11 följande:

Tänkte om man kanske skulle kunna få vara med här?:) jag är 18år snart 19 och min sambo är 26 .vi är inne på 5månaden av försök nu. Tog ett graviditetstest nu på kvällen o fick ett svagt streck. Tänkte om ni kanske skulle vilja hjälpa mig att analysera? :) översta är från ikv o de nedersta är från igår.

När är mensen beräknad att komma? Kan se ett svagt på de översta :)
  • obalanserad
    Miniflicka93 skrev 2016-02-14 17:10:11 följande:
    Ska jag pröva att tipsa om en grej? Vi försökte i 8 månader innan de tog och läste om bisolvon att de funkat för många och tänkte jag inte har något att förlora. Prövade bisolvon o blev gravid på första försöket :) alltid värt att pröva!!
    Hur ofta ska man ta bisolvon? Förklara mer haha :D
  • obalanserad

Försök två.
    Ungefär 5-6 dagar efter ÄL och jag har haft blodblandade flytningar igår och idag. Hoppas att det är nidblödning!

• obalanserad
    Villhaenliten skrev 2016-02-26 00:31:33 följande:

Hoppar in här då jag tycker att "unga föräldrar" passar mer än bra på mig. Har de senaste dagarna haft mensvärk, ömma bröstvårtor, fått typ som en mörkare nyans kring bröstvårtorna, synligare blodådror kring brösten och ut över armen och jag har en känsla av att jag ev är gravid då jag aldrig upplevt liknade symptom med min kropp förut. Bim 29/2 så vi får väl se :)

Välkommen :) du är 98a eller? Jag är 97a, kul med någon i samma ålder!
  • obalanserad
    arh skrev 2016-02-26 06:31:48 följande:

Ser ni mitt svaga plus??

Ett solklart plus, inte alls svagt!!! Stort grattis <3
  • obalanserad
    Villhaenliten skrev 2016-02-26 10:20:40 följande:
    Ja precis, jag är 98a :)
    Vad kul! :) hur gammal är din pojkvän?
  • obalanserad
    Villhaenliten skrev 2016-02-26 10:20:40 följande:
    Ja precis, jag är 98a :)
    Och vart i landet bor du? :)
  • obalanserad
    Villhaenliten skrev 2016-02-26 11:13:34 följande:
    Min pojkvän blev 23 för några dagar sedan och vi båda är bosatta i Västra Götaland :)
    Skriv ett meddelande till mig här med din kik eller Facebook eller något, kul med någon i samma ålder och vore kul att hålla kontakt :)
  • obalanserad
    Liiillao skrev 2016-03-03 12:55:29 följande:

Hoppar gärna in jag (21 i år) och min sambo (23) har börjat försöka. Är dock lite rädd för att det inte ska fungera, då min mens har varit uppochner sedan jag fick den vid 10 åts ålder. Hade Mirena spiral i ca 3,5 - 4 år och har endometrios...

Har också endometrios så är rädd att det inte ska gå för mig. <3 ge inte upp hoppet bara
  • obalanserad
    Lilla Luna skrev 2016-03-03 21:22:10 följande:

Så, besök hos bm idag. Började med att vi missförstått varandra om platsen så jag fick köra rally till Sundsvall, men skulle ju ändå dit senare. :)

Vi gick igenom lite kost, vardagsmotion och såna saker. Mitt mående. Bokade in inskrivning i april. Pratade lite om KUB vilket vi får göra för 2500kr eftersom jag är under 35år. Dokumenterade min vikt och lite frågor om vart min familj bor, hur jag jobbar och sånt. Smågrejer. Lite info om vad som komma skall med kurser och sånt. Trevligt möte men nu återstår den långa väntan till inskrivning och sen till UL i v.18-20.

Oj! Kub har vi gratis här i Stockholm, trodde det var gratis överallt
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar