• arh

Planerar barn - Unga föräldrar

Jag (19, 20 i jan) & min sambo (22 i nov-15) planerar barn och har ganska nyligen börjat försöka. Hade beräknad ägglossning 10/11, jag vill så gärna testa men ska hålla mig till planerad mens men jag håller verkligen tummarna att det blir som vi vill.

Det jag undrar är om det finns fler unga här inne som planerar/försöker för barn som kanske vill följas åt. 

- Jag gick idag in på en gravid app och läste lite och om jag nu är gravid så är jag i gravid vecka 4. Det jag egentligen ville läsa om var olika symtomer som man kan ha så här pass tidigt i en graviditet."De flesta har inga symtom såhär tidigt men en del kan redan nu känna: Illamående, spänningar i brösten och extra känsliga bröstvårtor." Jag inbillar mig säkert men mina bröst är smått ömma och även bröstvårtorna men jag hoppas att det är på riktigt.

• Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar
  • Mia95

Äntligen!!

Plussade i söndags, precis gått in i v.6 enligt beräkningen jag gjort! :) 

• obalanserad
    Villhaenliten skrev 2016-02-26 00:31:33 följande:

Hoppar in här då jag tycker att "unga föräldrar" passar mer än bra på mig. Har de senaste dagarna haft mensvärk, ömma bröstvårtor, fått typ som en mörkare nyans kring bröstvårtorna, synligare blodådror kring brösten och ut över armen och jag har en känsla av att jag ev är gravid då jag aldrig upplevt liknade symptom med min kropp förut. Bim 29/2 så vi får väl se :)

Välkommen :) du är 98a eller? Jag är 97a, kul med någon i samma ålder!
  • Jennymariaa
    Mia95 skrev 2016-02-26 00:44:32 följande:

Äntligen!!

Grattis!! Själv går man in i 13 på måndag, tiden går snabbt:)
  • arh

HJÄLP MIG NU. okej jag kunde inte hålla mig från att testa...

Ser ni alternativ a när det visar ett svagt plus. Negativt ska inte visa någon skugga av det andra sträcket.

• arh

har ju som sagt bim idag vad jag vet iallafall men att det är svagt, kan det bero på om jag är låg hormon eller så eller att min ÄL kanske var ett annat datum än vad jag trodde. Jag blir galen, ett svagt plus är ju ändå ett plus visst är jag väl gravid?!?!

• obalanserad
    arh skrev 2016-02-26 06:31:48 följande:

Ser ni mitt svaga plus??

Ett solklart plus, inte alls svagt!!! Stort grattis <3
  • arh
    Emmissara skrev 2016-02-25 11:19:35 följande:

Tänkte skriva en liten uppdatering, Enligt NC hade jag ÄL i lördags på CD 32, är nu på CD37 och därmed ÄL+5. Jag lyckades pricka in ganska bra med mys innan ÄL den här gången så jag hoppas på det bästa, men jag har inte för höga förhoppningar,
    "Varför skulle de just funka den här månaden när det inte har funkat innan?" Lite så tänker jag nu för tiden, ändå blir jag ledsen och besviken på min kropp när mensen kommer. 

Håller tummarna :)
  • arh
    obalanserad skrev 2016-02-25 20:44:07 följande:

Försök två.
    Ungefär 5-6 dagar efter ÄL och jag har haft blodblandade flytningar igår och idag. Hoppas att det är nidblödning!

Håller tummarna :)
  • arh
    Mia95 skrev 2016-02-26 00:44:32 följande:

Äntligen!!

Grattis :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar