arh skrev 2015-11-16 22:33:41 följande:
Jo, jag vet ju att dom är väldigt nöjda med mig och jag kommer så bra överens med både chefer, mina kollegor och vår vårdtagare "kunder" så jag är ganska säker men man ska väl aldrig vara för säker ändå :)
Jag slutade med p-piller runt 1 år sedan då sorterna jag provade påverkade mitt psyke och jag vart väldigt instabil vilket också påverkade min skolgång.Efter det och ju närmre studenten och nya flytten till den lägenhet vi bor i idag så använde vi kondom ibland och "dra ut"-metoden ibland eftersom att allt ändå var så pass nära.
Steget till allvar gick väl över i samband med att jag efter mitt sommarschema på 72% gick över till ett arbetsschema till 84%. Vi har även väntat till nu då vi har velat hunnit gjort klart i vår lägenhet med möbler osv (jag trodde vi hade mycket grejer i 1,5an men det var ju ingenting för att fylla upp denna 3a på 83kvm) innan det är dags att köpa på sig en massa bebisgrejer som kostar en del. :)
Vad bra! Då får du säkert förlängt! Hur ser du på att inte ha fast jobb innan du får barn? Jag har ju också "bara" visstidsanställning. Men mitt jobb är nöjda med mig med, så hoppas på att på vara kvar!! För mig är det inga problem med att inte ha fast, visst är det något jag önskar att jag har innan vi får barn. Men vem vet hur länge jag måste vänta då? Vi har ju en stabil ekonomi, min sambo tjänar bra, äger hus och bilar, så om jag skulle behöva gå hemma med dålig mammapeng så skulle vi klara oss ändå. Och får man inte komma tillbaka efter ledigheten så är det bara att börja söka nya jobb under tiden man är hemma :) Allt man "vill ha" kan man ju satsa på till nästa barn, som tex fast jobb.
Åh vad jag längtar till man får köpa små söta bebisgrejer :) flera av mina vänner har barn, så brukar köpa något då och då till deras små :)