Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Planerar barn - Unga föräldrar

Hej!

Jag är 22 år och sambon är 26 år. Vi försöker skaffa barn just nu. Slutade med piller i augusti, fick ett tidigt missfall i oktober och nu väntar vi på BIM som ska vara 18 december. Enligt min app hade jag ägglossning i helgen men jag tror att jag hade den redan tidigare i veckan.

• Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-06 21:41:05 följande:

Hej och välkommen! Hoppas att det blir ett plus. Berätta gärna lite mer om er :)

Jag har bim den 19e och hoppas att även jag plussar :)

Vi har båda tillsvidareanställning, jobbar heltid. Vi bor i en tvåa men spanar lite på fyror, vi har dock inget emot att bo kvar i den här lägenheten ett tag till. Jag hade tänkt plugga antingen nästa år eller året därpå.
  • Anonym (C)
    hmg skrev 2015-12-08 09:27:43 följande:

Hjälp mig! Hur tusan ska jag tolka detta. I lördags kom mensen 1 vecka för tidigt. Den var bara i 2 dagar med inte lika mycket blödningar som vanligt, dock väldigt mycket mensvärk. och nu har det bara försvunnit. Blödningarna är borta med jag har fortfarande molvärk.

Jag har ju slutat med ppiller sedan 1 november så kroppen kan ju vara i obalans. Ska jag tolka det som en för tidig konstig mens? Känns jättekonstigt..

Förmodligen är kroppen inte i balans ännu. Det är inte ovanligt.
  • Anonym (C)

Brukar ni titta på "unga föräldrar" på tv4 play?

• Anonym (C)
    Jennymariaa skrev 2015-12-08 14:08:11 följande:

Nä aldrig sett! Är det bra?? :)

Jo det är rätt roligt, bara 10 minuters avsnitt dock. En del i det programmet är jätteunga, jag själv är 22 och tycker jag är ung men många som är under 18 i det programmet. :)
  • Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-08 17:32:19 följande:

Är det någon mer än mig som även tittar på Gravid Vecka För Vecka på youtube? :)

Det har jag inte kollat, får nog göra det. :)
  • Anonym (C)
    Jennymariaa skrev 2015-12-08 17:27:12 följande:

Ja jag googlade lite & såg åldrarna och kände väl att det inte var riktigt samma nivå men kan vara kul & titta ändå :)

Mjo inte riktigt samma nivå. Många av dem har inte gått klart skolan och bor hemma ännu. Känns skönt att jag redan hunnit bo hemifrån i 6 år. :)
  • Anonym (C)

Har ni stor erfarenhet av barn? Jag har många syskonbarn och anser att jag har rätt stor erfarenhet även om alla såklart är nybörjare innan man har egna barn. Sambon har också rätt stor erfarenhet. :)

• Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-08 22:23:05 följande:

Sambon har massor med syskonbarn, 6st. Jag har ett syskonbarn på 4månader. Så jobbar jag på en småbarnsavdelning på en förskola. Känner att jag har ganska stor vana men att jag ändå kommer känna mig vilsen i början då jag får barn. ;)

Ja gud kommer kännas jättesvårt i början. Alla är ju nybörjare i början och är ju en helt annan sak att ha egna barn än att passa syrrans ungar då och då. Men skönt att ha mina systrar som jag kan rådfråga när det gäller graviditet och barn. :)
  • Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-13 19:36:08 följande:

Bim/bim+1 beroende på app. Ingen mens. Vet inte när jag hade äl eller hur lång cykel jag har så kanske är lite tidigt än ändå.

Dagens test:

Testlagrets.

Gravidkollens. Dock efter en bra stund. Blankt i början men de sägs vara värdelösa.

Väntar och ser. Håller mensen sig borta blir det ett cb på onsdag.

På första ser jag en svag skugga men på andra ingenting. Hoppas det blir starkare. :)
  • Anonym (C)

Är på bim-5 och har idag och igår varit extremt trött så hoppas det är nåt annat än bara mörkret som är anledningen till det.

• Anonym (C)

Bim-2 idag. Varit väldigt trött ända sen lördags. Brösten är ömma och svullna, men det är de alltid innan bim. Verkade ganska hoppfullt men var lite lös i magen idag Och det är jag alltid när jag får mens så vet inte om det blir nåt plus. Sist jag var gravid var jag hård i magen ända fram till missfallet. Om jag inte får mens på fredag testar jag på lördag eller söndag.

• Anonym (C)
    Lilla Luna skrev 2015-12-16 20:19:12 följande:

Värsta mensen på länge! Igår brände jag vid julgodiset jag bakade för jag fick så ont att jag låt dubbelvikt på golvet. Sen sov jag mitt på dagen för att slippa smärtan. Jaja, snart ska det vara över och vi ger oss på nästa försök.

Usch så trist. Hoppas du mår bättre snart.
  • Anonym (C)

Har inte haft varken pms eller värk ännu och det är bim imorgon så HOPPAS! :)

• Anonym (C)

Bim idag och negativt test.. :/ hoppas mensen inte kommer och att det blir ett positivt test om nån dag.

• Anonym (C)

BIM+1 och ingen mens i sikte. Sist jag var gravid plussade jag på BIM+2 och det var ett svagt plus så jag är väl en såndär låghormonare. Om mensen inte kommer tar jag ett nytt test på måndag. :)

• Anonym (C)

Så väldigt svagt streck. Men visst ser ni det? Bim+3 idag. Tror jag köper ett digitalt och testar imorgon.
  • Anonym (C)
    Önskan94 skrev 2015-12-21 06:51:26 följande:

Jag ser!! Grattis :D

Tack! Är orolig över ifall missfallsrisken är högre när man får svaga plus. :/
  • Anonym (C)
    Önskan94 skrev 2015-12-21 07:52:46 följande:

Nä det tror jag inte! Ägget fäste kanske senare vilket gör att mängden hormon i urinen är lägre bara! Är det RFSU test? Har hört att dom visar lite senare :)

Jennymariaa skrev 2015-12-21 08:48:47 följande:

Kan inte se någon bild men grattis!! Tror inte svagt plus gör risken högre så oroa dig inte i onödan. Njut av julklappen!! <3

arh skrev 2015-12-21 10:48:13 följande:

Grattis! Det låter mest logiskt att ägget fäste senare än vad du kanske trodde och därför visade ett svagare streck. Det har nog ingenting med missfallsrisken att göra :)

Tack! Ja det är nog så att ägget fäst senare. Och ja det var ett test från RFSU. :) Hade ett missfall för två månader sen så är lite nojig.
  • Anonym (C)
    arh skrev 2015-12-21 10:56:52 följande:

BIM+2 och inget plus idag heller.. Men än så länge finns det ju hopp då mensen inte heller verkar vara på gång. Det kan ju vara samma för mig som för "Anonym C" jag väntar två dagar till med att testa om inte mensen kommer innan. 

Men det är ju konstigt om jag faktiskt inte är gravid. Vad var "stickandet" / "små mensvärkar" som jag hade den 12e för nått då då? Nått allvarligt? Äh, vi får se :)

Hoppas det blir ett plus snart. :)
Svar på tråden Planerar barn - Unga föräldrar