Anonym (Gg) skrev 2019-03-08 22:35:09 följande:
Fast skillnaden mellan en önskad och en oönskad invit brukar enbart vara hur attraktiv och charmig ni tycker mannen är, trots att det egentligen är samma invit.
Själv är jag inte det minsta intresserad av några som helst inviter eller kommentarer till svenska tjejer så vet inte vad du fått det från.
Sen att man tydligen på håll kan se om en tjej kommer uppskatta en kommentar är ju löjligt världsfrånvänt. Om tankeläsning nu hade fungerat så hade ju ingen behövt bli dissad.
Ja, naturligtvis handlar det om ifall man tycker att mannen verkar vara trevlig/attraktiv/charmig etc.
Men du kanske inte gör skillnad på om en snygg tjej kommer och pratar med dig, eller om alkis-Mona gör det? Du värderar båda lika inviterna lika högt? Nej, trodde inte det.
Och det är inte ett dugg världslfrånvänt att tro att man kan se om någon vill bli tilltalad eller inte. Det är vanlig social kompetens. Jag börjar rätt ofta prata med folk i olika sammanhang, och jag brukar ytterst sällan bli avvisad eller illa bemött, eftersom jag läser av vilka personer som ser öppna och pratglada ut.
Hade jag kunnat tankeläsa hade jag förstått vem som tycker att jag är attraktiv och vem som tycker att jag är ointressant. Det kan jag inte. Men så mycket behöver jag inte veta heller. Det räcker om jag kan bedöma om de kan tänka sig att växla några ord, eller om de verkar vilja bli helt lämnade ifred av mig. Sen tar jag det därifrån.
Och bara för att en man uppskattar att en viss kvinna börjar prata med honom, ger ju inte det mig frikort. Jag måste läsa av situationen just för mig. Det ser jag exempel på varje dag på jobbet. Vissa manliga kolleger pratar väldigt gärna med vissa tjejer, men mig ser de nästan rakt igenom.
Tycker du verkligen att det är konstigt...?