Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

BIM-DECEMBER

knutan83 skrev 2015-12-07 13:11:16 följande:

Vad härligt att komma in här efter helgen och se att det minsann blivit ett par plus! Hurra för det!

Själv har vi ligg-vecka nu. Haha. Varje kväll efter att barnet somnar är det bara rätt in i bingen. Sjukt oromantiskt men kul!

Tänkte kolla med någon som är rutinerad, kan man testa innan bim eller exakt på dagen eller först efter bim för att få veta? Vill ju testa så fort som möjligt!

Så kör vi med ;) Romantiskt, nej, men vi har varit ihop så länge att det blir skratt och humor av allt :) sen vill vi ju båda två så det är bara att ligga på ;)
  • annacnummertre
    Rackamaja skrev 2015-12-07 13:44:28 följande:

Clearblue och RFSU har "testa tidigt"-tester som man kan använda fyra dagar innan BIM. Tyvärr är de inte helt tillförlitliga, det är nog säkrast att testa samma dag som, eller efter BIM.

CB plus är ändå ganska tillförlitligt tycker jag, har alltid plussat innan BIM på dem :)
  • annacnummertre
    Agnessa skrev 2015-12-07 16:18:49 följande:

Ni som lyckats på någon ut av de tre första försöken, har ni väldigt regelbunden mens och därav vet ganska väl när ni har ÄL? Eller har ni testat med ÄL-test för att pricka helt rätt? :)

Jag har lyckats på första försöket med båda mina barn samt första försöket nu, men det blev ju ett MF.
    Första gången slutade jag med p-piller, så jag tog mycket ÄL-test för att hålla koll. Sen låg vi mycket de dagarna kring ÄL:
    Andra gången ammade jag fortfarande och hade oregelbunden mens, så jag tog mycket ÄL-test där med, och sen låg vi också jättemycket när det blev fullt utslag.'
    Samma nu egentligen.

Så för oss har cykeln inte varit regelbunden egentligen, mer att vi legat som galningar när vi väl upptäckt ÄL ;) 
  • annacnummertre
    Selwas skrev 2015-12-07 15:05:18 följande:

Nån som får mens imon eller överimon?

Jag är så jävla envis mot mig sjäv bim 9 December och funderar på om jag ska köpa grav testet eller inte hjäääälp :(

Klart du kan köpa, det är ju bara 2 dagar kvar :)
  • annacnummertre
    Gylleneprinsessa skrev 2015-12-07 23:22:11 följande:

Grattis till alla som plussar! :)

Jag läste nyss om tips för att bli gravid och såg att man ska hålla sig borta från transfetter för att undvika att ägglossningen uteblir. Jag som köpte småkakor förra veckan. Det gäller att hålla sig borta från dem! Någon som vet hur känsligt det är? Jag kommer att ha ÄL ca 17 december. Hur mycket och när måste man äta för att riskera att den ska utebli? Det får bli noll kakor och dåliga fetter tills jag blir gravid. Lite orolig för jag tror att min ägglossning uteblev förra månaden (och då åt jag inte ens onyttigt).

Dra inte stora växlar på det. Jag är smal, rör mig mycket, MEN äter också onyttigt utformning av choklad och kakor. Jag har inte haft problem att bli gravid. Undvik nikotin, alkohol och läs på FASS vilka mediciner som är okej så är det ingen fara!
  • annacnummertre
    Längtar88 skrev 2015-12-08 09:48:24 följande:
    Jag vet!!! De är just de som skrämmer mig och får mig vara orolig att de är nått fel typ spök eller va de nu kan vara.

Jag har längtat och verkligen önskat denna månad, så har svårt att vara lugn. Illamåendet jag har varje månad vid äl hade minskat, en dag fri och så bara ökar de kraftigt. Men nått som fick mig att fundera igår var att jag började nästan gråta på Jack and Jones när sambon skulle ta kort på oss i provrummet och jag såg mig själv. Kände mig så fet och ful. Och då har jag bara gått upp ca 3 kilo. Sist jag plussade satt jag på tåget ensam och började nästan gråta.

Men som sagt, sjukt tidigt ju!!!
    GRATTIS :) Köp ett CB och ta ikväll och lägg ut bild hääär :D!!
  • annacnummertre
    Längtar88 skrev 2015-12-08 13:07:57 följande:

Testade nu precis igen och där var de neg. :(

Kanske tog ut för mkt lycka för fort....

Men det är ju så tidigt!! Vänta och ta ett CB imorgon <3
  • annacnummertre
    Längtar88 skrev 2015-12-08 13:34:44 följande:

Saken är ju de att jag använde gravidkollens tester, så som Fian88 sa att de kan luras blir jag rädd. Dumma tålamod! Är cb de känsligaste som finns på marknaden? Den jag har testade från 25...

När jag testade med CB fick jag plus på ÄL+9, RFSU Testa tidigt gav tex inte utslag då!
  • annacnummertre
    Crazy catlady skrev 2015-12-08 13:53:24 följande:

På kronans apotek har de ett test som heter Predictor Early. . Som man kan testa med 6 dagar innan bim.. Ska tydligen vara känsligare.. men har inga erfarenheter av den.. testade dock förra månaden med den, men jag va aldrig gravid då:)

De finns dock inte på de vanliga Apoteket. . Men går säkert att hitta på nätet o beställa hem..

Jo Kronans Apotek har dem. Men, i England där de kommer ifrån har de sämsta ryktet, mycket spökplus och liknande :/
  • annacnummertre
    annacnummertre skrev 2015-12-08 13:56:18 följande:

Jo Kronans Apotek har dem. Men, i England där de kommer ifrån har de sämsta ryktet, mycket spökplus och liknande :/

I min stad säljs de i butik på kronan iaf :)
Svar på tråden BIM-DECEMBER