Inlägg från: annacnummertre |Visa alla inlägg
  • annacnummertre

BIM-DECEMBER

Crazy catlady skrev 2015-11-23 15:14:09 följande:

Hoppar in här.. ! 
    Mensen kom och knackade på dörren idag så vi får hoppas att vi kan få till en julebebis istället :) 
    Enligt appen har jag ÄL den 5-6-7 dec... tänkte börja med ältest runt den 3-4 dec för att verkligen ha extra koll =) 

Åh, följde dig i "test-tråden", synd att mensen kom :/

Jag hoppar gärna in här, BIM 16 dec, ÄL troligen ihelgen, typ 29 nov? 
    Blödde sista dagen igår efter ett tidigt MF så...
  • annacnummertre
    Cfmilla skrev 2015-11-23 20:34:24 följande:

En fråga... Känner ni eran livmodertapp? Eh lite tokig fråga kanske. Men jag vet inte om jag känner den. Ett långfinger in ungefär så känner jag något som känns som en nästipp kanske. Men inget som liknar något hål, eller en "doughnut" typ...

JO jag kan känna den, men skulle råda er att inte gräva för mycket ;) Sprita händerna! Haha :P
  • annacnummertre
    Lilla Luna skrev 2015-11-23 18:25:46 följande:

Jag har också, troligtvis, äl i helgen. 28-29. Hoppas dock på tidigare så vi kan pricka in bra då jag åker utomlands 28de. Vet inte när BIM är dock. Tänkte gissa på runt 14e. Lycka till nu!

Det är perfekt med ÄL på helgen annars ju, lite mer ligg-tillfällen då ;)
  • annacnummertre
    Cfmilla skrev 2015-11-23 21:37:19 följande:
    Haha nej jag ska inte rota för mycket. Mest nyfiken. Nåväl får väl ta upp en hobby för att hålla mig sysselsatt fram till bim
    Haha, jamen precis. 
    Helt sjukt vad den tiden går långsamt! Första tiden av cykeln (mellan BIM och ÄL) tycker jag går superfort!
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-11-24 11:17:36 följande:
    Äntligen är hCG påväg ner. En vecka sen blödningarna började. ÄL-test ger fortfarande starka streck men tror det blivit typ en nyans svagare sen i lördags. Hoppas på blankt hCG när jag tar det på fredag.

Wierd att följa utvecklingen på "fel" håll, men efter att fått veta att vissa att starkt positiva graviditetstester flera veckor efteråt känns det bra att det går neråt. Allt för att kunna börja om.
    Samma här, jahg har helt blankt på hcG nu, fick det redan 4 dagar in i blödningen. Så visst borde vi få ÄL snart hoppas jag :D
  • annacnummertre
    albedo skrev 2015-11-24 16:09:31 följande:
    Vad jobbigt när han har en sådan naiv inställning. =/ Det kan ju såklart gå jättelätt men även ta flera månader upp till ett år och ännu längre.

Jag har försökt börja äta bättre, frukost till exempel, och även dragit ned väldigt mycket på koffein och till viss del socker. Tidigare innan vi planerade barn drack vi båda läsk mer eller mindre varje dag, i mängder. När jag insåg att det inte var så bra i samband med barnplanering slutade vi nästan helt och det gick förvånansvärt lätt. Det är så otroligt mycket lättare att motiveras för någon annans skull (barnet) än ens egen.

Nu vet jag inte vad ni har sagt men du kan säga att du behöver stöd med att minska på koffeinintaget, det är ju fortfarande relevant när du väl blir gravid. Dvs ni gör det tillsammans, det är ju ert barn och således ert gemensamma ansvar. =)

Nu när vi planerar barn så är det mer eller mindre totalförbud på alkohol, för båda. När jag blir gravid har jag inget emot att han dricker "lite" men det är skönt att ha ett moraliskt stöd och att man peppar varandra att hålla sig på banan.

Håller tummarna här med! =)
    Så har vi också gjort inför varje gång vi planerat barn ( är vårt tredje). Ingen alkohol för oss båda ( nu har vi ju två små barn så det är inte direkt så vi festar annars, haha), zink + selen till mannen och folsyra + rosenrot till mig :O)
  • annacnummertre
    lillverra skrev 2015-11-24 19:19:33 följande:

Nu har jag fan gjort en beställning på järn tabletter och folsyra för att hjälpa allt på traven så att det kanske tar sig. Samt äl tester passar bra då jag börjar bli fertil ska enligt min app ha äl 1/12 men återstår ju att se, jag tror den kommer tidigare.

Följande beställde jag

Hemofer 100 tabletter

Folsyra - 100 tabletter

21 st. Ägglossningstest

Hoppas vitaminerna kan hjälpa en graviditet på traven för min äl är det inge fel på, får flytningarna varje månad,

tror inte man blir mer fertil av järn eller folsyra, men det är bra att ha i kroppen när man blir gravid, folsyra minskar ju risken för missbildnar och så :)
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-11-24 22:18:31 följande:

Ja jag tänker inom åtminstone tre veckor :) så det blir BIM i slutet av december. Bara ÄL inte hoppar över denna gången.

När jag cyklade hem idag började jag tänka hur himla på man blir när man börjar planera barn. Det tog lång tid för mig att vilja ha ett syskon och när jag väl ville kände jag att det måste gå jättefort. Säger emot mig själv och mina önskningar men egentligen spelar en månad hit eller dit mindre roll. Var så knäckt först när denna junibebisen blev missfall/MA då jag tyckte juni var så perfekt. Men augusti eller september blir lika bra det också. Egentligen.

Försöker lugna mig själv nu då jag blev lite manisk med att vilja bli gravid snabbt som tusan efter MA. Hoppas på det bästa. Är kroppen redo är jag redo <3

Åh :/ Så är jag också... jag har sagt nej till ett syskon länge, sen när jag väl bestämde mig, då blev jag nästan hetsig med ÄL-test och allt, så MF var på ett sätt en nyttig lärdom för mig, även om de två första dagarna efter var helt fruktansvärda, kände mig helt tom och förvirrad. Men nu känner jag mig stärkt och pepp. Kroppen och hjärnan är fantastisk!
  • annacnummertre
    SSK13 skrev 2015-11-24 22:54:53 följande:

Tog det lång tid innan du blev gravid efter att du bestämt dig? För oss gick det på första försöket så hann aldrig bli jättehetsig. Dock känner jag mig hetsig nu!

Nej det tog sig på första försöket..

Åh, men som jag läst brukar man ha lättare att bli gravid efter ett MF eftersom man har mycket östrogen i kroppen och en mottaglig slemhinna, så jag håller tummarna!
  • annacnummertre
    8airam8 skrev 2015-11-25 14:16:08 följande:

Nu kör vi! Håller tummarna för att magsjukelarmet som tvagning mig att hämta barnet på skolan idag är falskt och att ja... ni vet... det tar sig nu?

Fin stegring :D 
Svar på tråden BIM-DECEMBER