albedo skrev 2015-11-24 16:09:31 följande:
Vad jobbigt när han har en sådan naiv inställning. =/ Det kan ju såklart gå jättelätt men även ta flera månader upp till ett år och ännu längre.
Jag har försökt börja äta bättre, frukost till exempel, och även dragit ned väldigt mycket på koffein och till viss del socker. Tidigare innan vi planerade barn drack vi båda läsk mer eller mindre varje dag, i mängder. När jag insåg att det inte var så bra i samband med barnplanering slutade vi nästan helt och det gick förvånansvärt lätt. Det är så otroligt mycket lättare att motiveras för någon annans skull (barnet) än ens egen.
Nu vet jag inte vad ni har sagt men du kan säga att du behöver stöd med att minska på koffeinintaget, det är ju fortfarande relevant när du väl blir gravid. Dvs ni gör det tillsammans, det är ju ert barn och således ert gemensamma ansvar. =)
Nu när vi planerar barn så är det mer eller mindre totalförbud på alkohol, för båda. När jag blir gravid har jag inget emot att han dricker "lite" men det är skönt att ha ett moraliskt stöd och att man peppar varandra att hålla sig på banan.
Håller tummarna här med! =)
Så har vi också gjort inför varje gång vi planerat barn ( är vårt tredje). Ingen alkohol för oss båda ( nu har vi ju två små barn så det är inte direkt så vi festar annars, haha), zink + selen till mannen och folsyra + rosenrot till mig :O)