Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

När jag fick missfall i V 7 tog det någon dag el två innan det började blöda ordentligt, och detta är ju ännu tidigare. Har flytningarna ökat? Tagit fler test?

Nykär15 skrev 2016-03-05 07:32:21 följande:

Rädd för att det är utomkveds eftersom det inte kommer någon blödning.

Brösten har slutat ömma men har fortsatt molvärk.

• Maran73

Börjat en kurs i westernridning idag, skitkul! Känns bra att ha något som avleder uppmärksamheten något från bebisfabriken, så det är ett hett tips! Alltså att göra något nytt, något kul som flyttar fokus lite.

• Maran73

Segt!

Galenlängtan skrev 2016-03-05 21:26:46 följande:

Tog ett test i morse BIM -2 fortfarande negativt. Mensvärk och sjukt trött nu på kvällen. Känns himla trist allt just nu. Har en del PMS.

• Maran73

Kände inget speciellt innan BIM vid graviditeten i höstas, däremot började brösten spänna och småbråka runt BIM. En rejäl vattning flytning hade jag innan BIM, det t o m rann lite längst benet! Ursäkta otrevliga detaljer... Det sätter jag i samband m graviditet då det aldrig hänt förut, och vi hade inte haft sex på ngt dygn så det var inte sådan vätska. Nu innan BIM har jag känt mig väldigt gravid varje gång, men icke...

JeyLa skrev 2016-03-07 00:49:48 följande:

Är det någon mer än Galenlängtan som närmar sig BIM? Känner ni er nå annorlunda, att något kanske skulle vara på g?

Jag känner ju min kropp så väl - jag vet ju egentligen innan jag testat, att jag har varit gravid - iaf alla graviditeter (7) utom den senaste, när jag väntade min son. Den gången märkte jag ingenting. Om det hade att göra med att det var första sonen eller om det var för att jag var i så stor sorg (min moster, som var mer som min mamma, gick bort inom en vecka) i samma veva blev jag alltså gravid.

Jag hade noll symptom, men testade på bim-2 ändå - det var min mosters begravning den dagen, och jag bara måste få veta (då hade vi försökt i 10 månader). Och visst var jag gravid.

Men nu är man här igen, 13 månader efter senaste plusset, 40+ snart....och ändå så hoppas man att något ska vara/kännas annorlunda...längtan efter dessa symptom som ska bli ett plus.

Jag har mellan 7-12 dagar kvar till BIM.

Det som har varit annorlunda denna månad är att jag har haft ont på höger sida sedan några dagar efter äl, riktiga hugg ibland, och jag har ff ont.

I samma veva då det onda började så fick jag otroligt vattniga flytningar - det höll i sig i några dagar - (det kändes nästan som om man kissade på sig). Och nä, äl hade jag redan haft så det var inte därför (jag tog t o m ett äl-test för att dubbelkolla).

Jag vet att jag har haft dessa vattniga flytningar förut, fast bara vid ett fåtal tillfällen - men jag kommer definitivt inte ihåg om jag har haft det i samband med en graviditet, som ett symptom alltså.

Så så ser det ut för mig....Jag tror inte på att jag är gravid, jag känner det inte i kroppen...men ändå så kan jag inte låta bli att hoppas, som vanligt :)

• Maran73

Har noll koll på förmodad ÄL denna månad, brukar försöka vara extra "aktiv" runt dag 11 -17 sådär men nu har jag inte kollat kalendern ens. Skönt med en liten paus. Första besök på gyn imorgon m killen, spännande! Rapporterar sen. Godnatt!

• Maran73

Läste även i en annan tråd om en tjej som plussat och hade dessa flytningar runt/efter BIM. Hon trodde hela tiden att d var mensen som kom då det blev så blött, men icke! Jag har BIM den 23:e, men nu känns det mer som "jag ska ha mens" då och inte "beräknad icke mens". Skönt.

JeyLa skrev 2016-03-08 00:33:20 följande:

Mamo74:

Har du haft många symptom den/de andra graviditeterna?

Håller tummarna för dig ändå för ett plus på onsdag :)

Nykär15: Hoppas verkligen att kroppen kommer igång och är som vanligt tills det är dags för äl igen.

Stor kram till dig

Maran73: Ja nu hoppas man ju att de vattniga flytningarna är ett positivt tecken :) Det känns rejält på höger sida varje dag av och till - jag brukar känna av det lite grann vid äl och sen någon enstaka dag innan mens, men nu har det varit varje dag sedan äl.

När har du BIM nästa gång?

Lycka till imorgon.

Har beställt en massa gravtester, de bör komma imorgon - har aldrig skickat efter förut utan har alltid köpt CB på apoteket varje gång. Så det blir nog att jag testar på lördag - BIM kan vara allt från söndag - fredag, troligen tisdag.

BIM-3 är det tidigaste jag har kunnat testa mig, på BIM-4 har det visat neg (men pos dagen efter alltså).

Pluttan: Håller med dig, ständigt denna väntan.... :)

• Maran73

Låter bra!

Nykär15 skrev 2016-03-08 07:40:59 följande:

Jag går en golfkurs, så det upptar mycket tid med och är kul :) ska spela lite idag!

• Maran73

Rapport från första gynbesöket. Trevlig, rolig och uppmuntrande gynekolog som dock var ganska knapphändig med info. Stressad tror jag pga kö i väntrummet... Fyllde raskt i en provblankett till labb och gav oss en ny tid till nästa vecka, då blir det ultraljud av äggstockar och sedan troligtvis en remiss för röntgen av äggledare. Först ska vi "kolla hormoner och fysiologin, så tar vi det därifrån". Han menade att även om graviditeten i höstas slutade i MF så "har ni det som krävs och ni är kompatibla, det är ett bra betyg!" Sa också att det inte är kört och att den äldsta han hjälpt att få barn var 46 år. Känns bra!

• Maran73

Jo, det känns bra! Ang blödning så var min som en mens plus någon dag el två, iaf längre. Men det ÄR ju faktiskt inte mens, så jag tycker inte du ska oroa dig! Tror att hade det gått lite längre så hade det varit mer.

Välkommen "Mjölk"! Kul, hur var det med den andra killen i paret, var han med på det hela?

Nykär15 skrev 2016-03-09 07:49:14 följande:

Skönt han var positiv och att ni har ny tid bokad med undersökningar, då går det framåt! Förstår det är härligt att vara igång :)

Välkommen! Håller tummarna att det ska funka för er!  Blir det heminsemination då? Kul med lite variation på familjekonstillation :)

Det bästa är väl bara att det är så koncentrerat som möjligt, går man upp flera ggr/natt så blir det såklart mindre koncentration. Ta det tillfället när du har hållt dig längst antal timmar. Men iaf 3-4 så borde det vara rättvisande om du inte druckit mängder innan.

Här är blödningen slut efter missfallet, slutade igår. Tycker det känns konstigt med tanke på att mensen brukar vara 5-8 dagar och mycket. Visst har det blött mycket under söndag + måndag, men igår jättelite bara när jag vaknade och sen inget alls under dagen. Så igår kväll hade vi sex som vanligt igen.

Kan det vara så att man blöder kortare efter missfall? Har försökt läsa på nätet men varierar väldigt...detta var ju väldigt tidigt men räknade på nåt sätt att det iaf skulle blöda likvärdigt med en mens.

Nu blir det en lugn vecka där jag kan fokusera på annat, inget som kommer hända på bäbisfronten. Men om allt funkar som det ska efter mf så borde jag ha ÄL framåt nästa torsdag så då får jag börja vara lite vaksam igen på hur det känns i kroppen. Är rädd för att det ska strula med min cykel nu efter mf men kommer försöka vara positiv även om jag är jätterädd....

• Maran73

Get it... Jag fick mens 30 dgr efter så nästa som vanligt. Tror dock att det inte är så vanligt att bli gravid direkt efter?

Nykär15 skrev 2016-03-09 09:24:30 följande:

Ah jo ok...men tänkte mest det känns konstigt att det blödde så få dagar efter ett missfall. Hade ändå räknat med mer...vad jag läst känns det som de flesta blöder längre. Men får hoppas det räckte och att jag kommer igång som vanligt då...

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016