Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Heja Allex!!! Själv väntar jag på ÄL som bör dyka upp fram emot helgen, haft småvärk i äggstocksområdet o ryggslutet sedan mensen slutade, märkligt. Hoppas det betyder att de jobbar på och inte att det är ngn inflammation el dylikt. Rys! Annars känner jag mig rätt less på fabriken just nu, vill ha ett nytt plus nuuuuuuuuu. NU!

• Maran73
    havsblomman skrev 2016-01-11 19:50:28 följande:

Ja jag har testat 2 ggr till, fortfarande positivt, kan knappt tor det!!

Härligt! Hmm någon här frågade hur gammal du är, och jag blir också nyfiken på svaret? Förlåt om det är för påträngande, bara att hoppa över att svara i så fall.
  • Maran73

Ha ha, det skulle bli smileys men blev frågetecken. Jag VET att jag fyller 43..

• Maran73

Superkul, MASSOR av grattis!!!

Allex skrev 2016-01-13 08:56:57 följande:

Jag fyllde 42 i mitten på december.

Vi har försökt i drygt 1½ år och nu äntligen har jag två graviditetest i ryggen. Jag vågade inte riktigt lite på det första jag tog, det var ett svagt streck. Så jag köpte ett Clearblue digitalt så jag skulle slippa tolka strecken och då fick jag det svart på vitt att jag var gravid.

Heelt otroligt! Jag kan inte fatta det. Efter 20 st försök.. herregud vilken lång tid. Men nu har jag testat positivt  

Nu följer 12 veckor av lite nervositet - de är ju de mest kritiska.

• Maran73

Har dragit en ovetenskaplig slutsats att det i vår ålder är långt ifrån kört, men att det tar längre tid att bli gravid och att det är högre risk för missfall, vilket i praktiken också gör att det tar längre tid... Vad säger ni, ska jag "sätta klockan till noll" efter mitt MF eller? Känns bättre att säga försök 2 istället för försök 7!

• Maran73
    Aj då... På't igen! Tror definitivt att även vi kan vara iaf lite skengravida, man får ju X antal symptom innan mens som sedan "mirakulöst" försvinner när tant röd dyker upp... Nykär15, vi är på ung samma cykel, har BIM 31 jan el 1 feb.Håller tummarna!

Själv borde jag väl ha ÄL typ nu, har dock inte sett till minsta skymt av ÄL sekret. Fast äggstockarna har slutat småvärka idag, så jag hoppas att det varit nedsläpp! Den som lever får se. Ha en bra vecka alla!
    Mammut skrev 2016-01-18 07:26:31 följande:

Kunde inte hålla mej. Testade med clearblue igår men negativt. Har vänt och vridit på testet men inte ens ett spökstreck. :/ Så hoppet dog lite...

Funderar på om människor kan vara "skendräktiga" som djur. Har hundar och när de har inbillat sig att de ska ha valpar så har de blivit runda, fått mjölk och försökt att göra valpbäddar. De som hjälper då är mindre mat och rejäl motion. Så jag får väl äta morötter och ta en powerwalk... innan jag börjar bygga en bäbisbädd. :D

Härligt att du nått äl, nu är det bara att "ligga i"! :)

• Maran73

Välkomna alla nya säger jag också! Det är helt omöjligt att inte tänka och grunna över detta, så jag har slutat försöka... Här vette sjutton vad som händer, fortfarande inget ÄL-sekret men äggstockarna har börjat "knipa" igen... Kör inte m ÄL-tester (min eftergift för att inte bli för "fixerad") så jag kan bara gå efter kalendern. Jaja, vi har iaf övat flitigt så missat ngt har vi inte gjort! BIM 31 eller 1 feb. Over and out.

• Maran73

Hmm kan försöka forska lite (är pharmaceut) men det finns ganska dåligt med fakta om naturläkemedel jämfört med "vanliga" läkemedel. Återkommer om jag hittar något!

• Maran73

Hur går det Allex??

Allex skrev 2016-01-13 12:12:31 följande:

Tack för alla grattis!

Det känns fortfarande overkligt.... det har inte riktigt gått in än.

Kram på Er!

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016