Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Välkommen! Är det alltså så att du börjar på nytt jobb i April? Eller går nuvarande över i fast?

Lycka till med verkstaden, hoppas på snabbt plus på stickan!

Vonzan skrev 2016-02-26 06:36:09 följande:

Hej alla!

Hoppar också in i tråden. Jag och min sambo är båda 40 år och ingen av oss har barn sedan tidigare. Inväntar fast anställning i april innan vi sätter igång bebisverkstan

• Maran73

Vilken färg ska de ha då? Ta ett digitalt test är mitt råd, så slipper du tolka streck! Förstår om det inte känns som rätt grej med en utredning och ev behandling. Kan tänka mig att det kostar på i form av tid, pengar, känslor etc. Själv känner jag mig inställd på att det inte funkar och att det måste till en IVF, vilket känns ok att pröva. Får se vad läkare och provsvar säger först förstås. Nytt slags väntande nu, på första besöket etc. Fortsätter fabriken så länge, men lite mer "i bakgrunden" så att säga. Ska försöka att INTE leta flytningar och pricka in ÄL i kalendern osv. Tänka på annat. Trevlig helg alla!

Pluttan skrev 2016-02-26 20:59:57 följande:

Fast tycker dessutom att strecket ser grått ut. Alltså säkert ett spökstreck :(

• Maran73

Håller med, spännande! Men vad ÄR det här med färgerna??

tovalisa skrev 2016-02-27 20:15:07 följande:

Gjorde precis ett test (early predictor) på äl +10 och ser ett svaaaaaagt streck. Frågade min man om han tycker att det är grått eller rosa, och han säger rosa. Vet inte vad jag ska (och vågar!) tro?!

• Maran73

Jaha, men då är det bara att sätta igång! Om du använder hormonellt preventivmedel tar det en liten tid för dem att gå ur kroppen. Här i tråden har det blivit några plus, men det har tagit allt mellan 4-5 månader upp till 18 månader. Har förstås även läst om någon som lyckats direkt, men jag tror att de tillhör undantagen, speciellt i vår ålder. Lycka till som sagt! Keep us updated.

Vonzan skrev 2016-02-28 09:16:26 följande:

Min nuvarande anställning blir fast tjänst i april  Ja, hoppas också på snabbt plus på stickan 

• Maran73

Hur tidigt ska man kunna testa med dessa då?

Nykär15 skrev 2016-02-28 09:10:15 följande:

Testade med RFSU testa tidigt i morse...negativt. Kan vara för tidigt men hoppet sjönk rejält.., ÄL+10 idag

• Maran73

Tycker jag ser ngt svagt rosa precis bredvid det vinröda?? Ooooooo!

Nykär15 skrev 2016-02-29 14:14:17 följande:

Ja väldigt spännande!!! Uppspelt men samtidigt rädd att det inte blir någon ökning..,

• Maran73

Hur går det med ditt streck då?

Pluttan skrev 2016-03-01 12:00:08 följande:

Åh stort grattis till er båda Nykär15 och tovalisa!

• Maran73

Synd! Nä vi ska ju som sagt på ett första samtal m läkare/gynekolog på tisdag. Sen blir det väl ett gäng tester och undersökningar och beroende på resultat av dessa får vi fatta beslut om vad vi ska göra. Behandling eller inte? Vilken i så fall, IVF? Osv. Tills dess så försöker jag nu att slappna av lite, hänger med här men inte så mycket mer. Ska börja rida igen, haft uppehåll ganska länge. Fokusera mer på annat ett tag helt enkelt. Försöka iaf.

Pluttan skrev 2016-03-01 19:54:58 följande:

Det var tyvärr ett så kallat spökstreck tydligen :( För att jag tog ett cb (ej digitalt) dagen efter som var negativt. Så bara fortsätta att kämpa vidare.... Nu väntar jag in ägglossning som förhoppningsvis ska komma om några dagar.

Hur går det för dig?

• Maran73

Nej fy vad tråkigt! Vet precis hur det känns! Även om det bara är en kort tid, dagar el veckor, så är det ändå som att marken försvinner under fötterna på en. Gråt ut, inget annat att göra. Stor kram!

Nykär15 skrev 2016-03-04 15:06:47 följande:

Längtar efter killen, vill bara vara nära han. Vi pratade i morse och han har ringt hem under dagen o kollat så allt är ok osv...han är såklart jätteledsen och han vet jag känner det är pga mig o min ålder o säger jag inte ska känna press osv...men så jäkla svårt. Var så himla lycklig ju...

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016