Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Håller med, det är kul med liv i tråden. Synd Pluttan! Jäkla mens som är så jävla (ursäkta) envis.. Här BIM lördag-söndag. Känner mig skengravid eller så har jag PMS... Trött, sur & konstig i magen plus småtråkiga tuttar... Men tror inte på träff denna månad av ngn anledning, mer troligt PMS som sagt. Jaja. Ska sluta snusa på lördag!! Åker t Åre då. Nikotin är ju inte ngn dunderkur för fertiliteten direkt... To be continued.

Pluttan skrev 2016-01-27 22:21:23 följande:

Välkomna till er nya. Skoj att vi blir fler!

Hur går det för er alla? Själv kom tant röd ännu en gång '( Jag som verkligen trodde på denna gången eftersom jag åt bdg. Blää.... ah ja... mot nästa försök som blir nr 12 i ordningen. Inte kul...Suck!

• Maran73

Tänkte också pröva rosenrot denna gång, när (om) mensen kommer. Mest för att jag ska sluta snusa och de är lätt antidepressiva. Ang fertilt sekret, när jag blev gravid hade jag sådant jättetidigt i cykeln minns jag. Märkligt. Läste någonstans om en studie där vissa kvinnor faktiskt hade ÄL fler ggr än en under en cykel... Allt kanske inte är så självklart alla gånger.

Mammut skrev 2016-01-28 01:25:53 följande:

Tråkigt att mensen kom. :(

Men fast man verkligen inte vill att den kommer så kan man ju på något sätt ändå vara lite glad i eländet. Cyklarna funkar ju bra iallafall. :)

Är själv på dag 8 och knaprar mina rosenrot. Det konstiga var att jag blödde i 5 dagar och sista mensdagen fick jag fertiltsekret blandat med den sista blödningsdagen. Skumt?!

Flytningarna är ännu sega och som äggvita. Fick också pytteblod i dem idag. Nåå... får se vad det blir av det. Märker iallafall att kroppen reagerar på rosenroten. :)

• Maran73

Jooooo helt ärligt är det mest för att "boosta" fertiliteten som jag vill sluta, men jag mår heller inte bra av allt nikotin, det gör jag inte... Och tror på att ju friskare kroppen är desto bättre blir förutsättningarna f en graviditet. Sen har jag diabetes som även det kan försvåra det hela, så det är dags att jag sköter om mig bättre helt enkelt! Tack f Pep.

Gamlamamman skrev 2016-01-28 11:49:20 följande:

Tråkigt med mens Pluttan. :(

Är alltid en dipp när den kommer.

Jag snusar också Maran. Har snusat fram till plus med mina andra barn och kommer göra det nu också om jag inte får för mig att sluta innan. Men förmodligen inte. :)

Men all pepp till dig! Du fixar det!

• Maran73

Mens, hela två-tre dagar för tidigt... El iaf pre-mens, lite brunt sådär ni vet. Hela denna cykel har varit ytterst märklig! Jahapp, mot försök tre...

• Maran73

Vad tror ni, för tidig mens som är rikligare än normalt och mer ont i ryggslutet. Supertidigt missfall?? El bara svajig cykel...

• Maran73

Det här med mensens beteende är intressant, jag blöder MYCKET mindre nu än när jag var yngre, typ två dagar blod och två max tre dgr med lite koagel så trosskydd räcker. Gått över fr normal till minitampong på äldre dar. Undras vad det beror på? Har läst att man blöder MER när klimakteriet närmar sig. Hur är det för er, samma el ej?

Pluttan skrev 2016-01-30 20:38:06 följande:

Har slutat blöda. Hade lite bruna flytningar från igår em och under natten tills idag lite blodblandad flytning. Men idag helt borta. Visserligen brukar jag inte ha mens så många dagar. Men jag jag brukar iallafall blöda hela tiden om iallafall lite grann i ungefär 4 dagar. Inte som nu i typ två dygn lite drygt. Dessutom har jag molvärk och hugg i höger sida långt ner i magen. Ursäkta nu ÄCKELVARNING! Kändes som att jag var lite blöt där nere. Så kände efter med ett finger i i slidan och tycker mig att få ut väldigt (men ändå) lite typ ägglossningssekret. Tog ett gravtest som var negativt så tog då ett äl test som (för mig) visade lite stegring trots att mensen är slut.

• Maran73

Tror man kan ha ÄL lite olika faktiskt, har dock noll koll på min så jag kan bara spekulera. Här inne på dag 4 i cykeln, men vad viktigare är, dag 2 utan snus el nikotinläkemedel. Går bra än så länge (ta i trä), heja mig! Knaprar rosenrot.

• Maran73

Spännande!

Nykär15 skrev 2016-02-01 20:13:25 följande:

13-14 dgr enligt appen, men enl mina symtom med älsekret 15-16...men fick aldrig fullt på äl-test då när kroppen visade äl-sekret och öm mage...

Idag kom det en droppe mjölk ur vardera bröst...har inga grav.test kvar...kanske lika bra. Kommer nog nya på posten i morgon.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016