Inlägg från: Maran73 |Visa alla inlägg
  • Maran73

40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016

Nyfiken, vad gör man då på gyn, ultraljud, blodprover, annat?

Pluttan skrev 2016-02-03 20:01:45 följande:

Hej. Jag har idag varit på första besöket hos gyn. Jag är 41 år och jag och maken har försökt i 11 månader på en liten till. Du ska definitivt inte ge upp. Det finns hjälp att få. Hur gammal är din dotter? Kram.

• Maran73

Är på din linje, denna månad ska jag försöka att inte glo på kalender el leta ÄL symptom utan bara vara liksom, ha sex när vi känner för det osv.

Mammut skrev 2016-02-03 20:43:40 följande:

Dag 15 i cykeln och är lite förvirrad.

Hade älsekret flera dagar direkt efter mens men nu senaste dagarna... mitt i väntad äl så är det bara vita flytningar. Gjorde rosenroten att äl kom flera dagar före?

Känner inget symtom att jag skulle vara gravid och finns inget som skulle få mej att ana och testa. Men tror jag kan vara den typen som "försöker" ägglossa två gånger. Har iallafall sagt till mannen att han inte får ta varma bad osv... utifall att.

Tror ändå att inget kommer att ta sig denna gång... jag har varit stressad mer än vanligt över vissa saker, har fått inflammation i munnen.. ont så det räcker och blir över. Äter värktabletter (panodil) flera om dagen.

Sexet kunde varit bättre, känns som att allt blev halvdant. Ibland funderar jag att släppa allt i tankarna.... leva sunt knapra mina piller och bara släppa tanken. Blev gravid i höstas och då gick jag inte och tänkte på det.... kanske jag måste leva så igen då jag är väldigt stresskänslig och har viss erfarenhet om min stress och äl... dålig kombination för mej....

• Maran73

Spola??? Varför??

Pluttan skrev 2016-02-04 13:06:34 följande:

Igår vid " inskrivningen" gjordes en vanlig gynundersökning, vägning och mätte min längd. Fick remiss till blodprovstagning för att kolla om jag har immunitet mot röda hund samt kolla hormoner för att se om jag har ägglossning. Nästa steg är att boka tid för att spola äggledare (skit läskigt! tror jag) sen kollar de upp mannen.

• Maran73

Stackars dig! Kram, tycker du ska ringa gyn iaf...

Nykär15 skrev 2016-02-04 19:27:49 följande:

Här lyser mensen med sin frånvaro, brösten känns som de ska sprängas och molvärk, även ont i ryggslutet. Tappen sitter högt och är hård, stängd. Vita lotionflytningar...negativt test idag med. Undra hur länge jag ska vara skengravid? Vill ju bara rikta in mig på nästa äl....

• Maran73

Beklagar, vet känslan, en massa glädje och planer och så bara försvinner marken under fötterna på en. Usch! Ledsen!

mariatheresia skrev 2016-02-04 22:40:26 följande:

Tillbaka igen

Mf i v 10 med tvillingar men kändes bra att vara gravid så gör några försök till trots att jag sa att det var sista chansen

• Maran73

Heja! Själv på dag 6 utan nikotin, svårt med dessa laster. Och jag har så många, nikotin, godis, kaffe... Men, det är en utmärkt morot iaf att bli lättare gravid!

Pluttan skrev 2016-02-05 13:03:40 följande:

Denna ständiga jakt på ägglossningen. Dag 10 idag och fortfarande ingen glad gubbe :( Tror alltmer att min övervikt är boven i dramat. Så jag har slutat med allt vad kakor och godis heter (har ju typ ätit detta varje dag innan), samt dagliga promenader. Måste gå ner i vikt för att eventuellt få pergotime om det behövs. Så nu jäklar!

• Maran73

Hurra! Eller ja... du vet.

Nykär15 skrev 2016-02-08 10:22:19 följande:

Nu är mensen igång igen...äntligen!

• Maran73

Usch ja, träffade precis en kompis som donerade ägg för några år sedan (heja henne!). Hon menade att "jaaa du, dina ägg är ju rätt kassa vid det här laget så det kan bli svårt, men jag håller tummarna! Du kan inte tänka dig IVF/äggdonation??" Blev man ju inte mer optimistisk av direkt...

• Maran73

Välkomna alla nya! Jo jag tycker nog att vi är positiva även om man tappar sugen ibland. Pluttan & Veronika, håller med att det var dumt sagt, hon är inte direkt känd för sin finkänslighet... Jaja. Fikade m kärleken nyss och diskuterade huruvida vi skulle söka hjälp om det inte tar sig snart och hur långt vi var beredda att gå i så fall. Vi var rörande överens om att söka hjälp vid behov, att äggdonation inte är aktuellt, hormon-skjuts absolut aktuellt och IVF möjligen aktuellt om läkare bedömer att det är en bra idé. Typ så.

Svar på tråden 40+:are som jobbar mot en bäbis sommaren/hösten 2016