• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Mamacitaa

Illamåendet på morgonen har äntligen lagt sig. Så länge jag äter nåt stadigt på kvällen så slipper jag de o små äter hela tiden. Tröttheten hoppas jag försvinner snart :)

7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Enamorada

Vad skönt att du känner dig lugn yolo.

Nu verkar stora pojken ha piggnat på sig. Bara att vänta ut de 48 timmarna då..

Två veckor till kub idag, längtar så. Min graviditet känns så overklig på nåt sätt. Eftersom jag nu mår bra och innan det syns så mkt och innan man känner sparkar osv. Så jag tror och hoppas att få se den lilla kommer att göra det mer verkligt.

• Enamorada

Ursäkta nakenchocken! Så här ser magen ut nu förresten. Nån mer som vill dela ned sig? Skönt att svullnaden och plufsigheten lagt sig och att en liten kula kommit istället. Men går hyfsat att dölja under kläderna. Trodde ju ett tag att jag skulle vara tvungen att berätta tidigt för magen var så svullen. Vi går offentligt med det efter kub den 28 tänkte vi. Ska bli skönt

• Glader02

Hej! Undrar om det är någon som gjort KUB-test? Hur går det till? Hur fungerar ultraljudet?

• SabaGbg
    Y o L o skrev 2015-12-13 19:35:37 följande:

Fick nyss en blödning. Inte jättemycket men färskt blod. Vad har ni för erfarenheter kring liknande? Tycker det molar i nedre delen av magen. Är i v 12.

Har ju haft inställningen att det går som det går, tänkt positivt o tänkt att jaha får jag missfall så får jag (typ). Nu känner jag mig rätt skärrad och orolig. Googlat att det inte behöver betyda något men det gör mig inte lugnare. Har ni några erfarenheter kring detta eller goda råd?

Jag fick en blödning för ett par v sedan, var då i v10. Först lite rosa på kvällen, sedan färskt blod som jag kände hur det rann på morgonen, så lite bruna flytningar den dagen och pyttelite dagen efter. Vi hade ett MA i mars så vi blev mer eller mindre hysteriska, och bm bokade ett vul åt oss en vecka senare. Allt såg helt perfekt ut :) Läkaren sa att jag haft motsvarande ett näsblod, fast från livmodertappen, och att det var helt ofarligt.
  • ebe91

Var på inskrivningen idag (v 12+5), blodtrycket såg bra ut, annars vet jag inget då jag gick till lab efter bm-besöket (han inte innan då sonen tyckte det var vildags så lät han sova så länge som möjligt). Nästa gång blir 22 februari, då v 25. Hinner inte med v20-besöket då vi är i thailand då!

• Y o L o

Ett vanligt ultraljud på magen, de mäter och kollar att organen finns på plats (om jag minns rätt).

Glader02 skrev 2015-12-14 13:51:15 följande:

Hej! Undrar om det är någon som gjort KUB-test? Hur går det till? Hur fungerar ultraljudet?

• Y o L o

Tack. Fick en liten blödning nu igen, färskt blod. Börjar ställa in mig på att det går åt helvete. Men du gav mig lite hopp iaf.

SabaGbg skrev 2015-12-14 13:53:32 följande:

Jag fick en blödning för ett par v sedan, var då i v10. Först lite rosa på kvällen, sedan färskt blod som jag kände hur det rann på morgonen, så lite bruna flytningar den dagen och pyttelite dagen efter. Vi hade ett MA i mars så vi blev mer eller mindre hysteriska, och bm bokade ett vul åt oss en vecka senare. Allt såg helt perfekt ut :) Läkaren sa att jag haft motsvarande ett näsblod, fast från livmodertappen, och att det var helt ofarligt.

• SabaGbg
    Y o L o skrev 2015-12-14 15:36:04 följande:

Tack. Fick en liten blödning nu igen, färskt blod. Börjar ställa in mig på att det går åt helvete. Men du gav mig lite hopp iaf.

Håller tummarna!