• Snorkfraken91

BF juni/juli

Hej!

Här är en tråd för oss som har BF i juni och juli. Vi är några från tråden "Just slutat med p-piller någon fler?" som följs åt här, men andra är självklart också varmt välkomna! Glad 

Presentera er och skriv BF så kommer jag eftersom att fylla på en lista! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF juni/juli
  • Rosen5824
    Donna85 skrev 2015-12-25 12:20:18 följande:

God jul allihop!

Igår kol tomten med en varsin t-shirt till barnen, den äldsta fick en med Storebror igen på och den yngsta en med store bror. Vår minsta började storgråta när jag sa att det stod på tröjan att han skulle bli storebror! Och den äldsta slängde sig på golvet och vägrade visa tröjan haha då det gick verkligen super bra! Blev inte några jätte glada miner hos resten av familjen hellre, våra 2 pojkar är verkligen en handfull med fullt ös och bråk dygnet runt och de vet hur slutkörd jag är av dom så det blev nog lite blandade känslor... Kul med ett barnbarn till men oroliga över hur vi ska orka med det. Ikväll kommer sambons föräldrar hit så då ska barnen möta dom i dörren med sina tröjor på sig, se hur de reagerar! Vår äldsta har smält det lite nu och tycker väl att det ska bli ok, iallafall om det är en flicka som inte kommer bråka med honom ;)

God Jul!!!
    Att de reagerar så olika ;) De blir nog båda glada när de får se sitt syskon. 
    Vi berättade för våra föräldrar igår, de fick en julklapp där det stod God Jul, mormor, farmor osv. Svärmor började gråta och svärfar fattade inte riktigt först. Mina föräldrar hade redan gissat sig till nått, tydligen kan jag inte lura dem :D 

Så äntligen blir det slut på alla hemligheter, vi ska lägga ut en bild som en kompis tagit på oss. Vi tog bilder den 23 med UL-bilder och hjärtan på magen :) Så kul. 

Ha en jätte trevlig jul alla! 
    Längtar till vi får träffa dig, min skatt i magen!
  • manoira

God jul på er!

Här är det nervöst. Ska göra KUB på tisdag och inför ultraljudet gjordes ett snabbt ultraljud vid lokala kvinnokliniken bara för att se att allt stod väl till med den lille, eftersom jag måste resa till Stockholm för testet. Var så skönt att se ett pickande hjärta idag även om ultraljudet gjordes på världens sämsta och äldsta maskin så vårt barn ser ut som en alien :D Men en liten hand och ett par ögon syns i alla fall :D Ser fram emot bättre bilder på riktiga testet på tisdag!

Mår dock fortfarande skit även om det kommer en och annan bra dag emellanåt viket ger mig hopp om att illamåendet är på väg bort.

• Donna85
    manoira skrev 2015-12-26 16:23:22 följande:

God jul på er!

Här är det nervöst. Ska göra KUB på tisdag och inför ultraljudet gjordes ett snabbt ultraljud vid lokala kvinnokliniken bara för att se att allt stod väl till med den lille, eftersom jag måste resa till Stockholm för testet. Var så skönt att se ett pickande hjärta idag även om ultraljudet gjordes på världens sämsta och äldsta maskin så vårt barn ser ut som en alien :D Men en liten hand och ett par ögon syns i alla fall :D Ser fram emot bättre bilder på riktiga testet på tisdag!

Mår dock fortfarande skit även om det kommer en och annan bra dag emellanåt viket ger mig hopp om att illamåendet är på väg bort.

Vi ska på kub idag, nervöst! Lillebror frågade om det skulle skära upp min mage och titta på bebisen! =)
  • Rosen5824

Vad roligt att så många får se sin lilla för först gången! Det var en så märkligt härlig känsla när vi fick se den. Kunde inte sluta le när jag förstod att den levde och verkade må bra!
    Längtar till nästa UL, så man får se hur den har växt. Det syns inte på mig så mycket än :) Längtar tills man kan känna den röra sig! 

Ni som väntar ert andra eller tredje, när kände ni ert första barn i magen? Var det i v.18, tidigare eller senare? Har hört av min mamma att det kan säker dröja tills vecka 20 innan jag känner nått. 

• ebe91
    Rosen5824 skrev 2015-12-28 12:36:23 följande:

Vad roligt att så många får se sin lilla för först gången! Det var en så märkligt härlig känsla när vi fick se den. Kunde inte sluta le när jag förstod att den levde och verkade må bra!
    Längtar till nästa UL, så man får se hur den har växt. Det syns inte på mig så mycket än :) Längtar tills man kan känna den röra sig! 

Ni som väntar ert andra eller tredje, när kände ni ert första barn i magen? Var det i v.18, tidigare eller senare? Har hört av min mamma att det kan säker dröja tills vecka 20 innan jag känner nått. 

Är så avis på er som fått se! 25/1 är det våran tur. Är nu i v 14+5.

Första kände jag några dagar innan ulj, trodde jag var i v 18+5 på ulj men blev tillbakaflyttad till 17+6. Så kanske kände första gången i 17+3-4 ngt :) har ännu inte känt ngt med detta barn.
  • Donna85

Åh kommer inte ihåg när jag kände första gången med pojkarna men det var nog innan RUL iallafall...

Gick bra på kub idag :) Fick se det lilla livet röra sig där inne, sjukt hur bra man ser dom fastän de är så små! Vi hade en risk på 1 av 1499 på downs och 1 av 20000 på andra sjukdomar så det var låga siffror :)

• Enamorada

Hej alla!

Även vi har varit på kub idag, som jag längtat! Åh så fantastiskt det var! Tredje barnet men ändå lika fascinerande... Så liten (7 cm) men ändå (typ) allting på plats, så häftigt! Blev tårögd och blir det typ igen när jag tänker på det. Det är verkligen ett litet pyre som lever och växer där inne. Det blir så verkligt när man får se det... Allt såg bra ut, hon sa inga siffror men det var låg risk för alla tre grejerna de tittade. Blev flyttade till 3 juli istället för 5 juli, yey! Mina båda andra blev jag flyttade åt andra hållet så hade räknat med det nu också.

Jag minns inte exakt när jag kände sparkar. Det var lite svårt att veta i början, om det var bebisen eller nåt annat man kände. Det fladdrar till liksom. Men tror det var ca v 19. Tidigare med andra men då visste man ju lite mer hur det skulle kännas. Längtar tills det börjar kännas, det är så häftigt!

Kram på er och god fortsättning

• Mamacitaa
    Rosen5824 skrev 2015-12-28 12:36:23 följande:

Jag kände sparkar i vecka 14 då och dåvarande sambon kände utanpå v15. :)
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016